News

14011111
Untitled 8850036951
image1400341

payamresan9 2

360

payamresanNN9 1

360

پیام آدینه 1400/06/19

پیام آدینه 1400/06/19

پیام آدینه آیت الله صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر مورخ 19 شهریور ۱۴۰۰

بسم الله الرّحمن الرّحیم

«الحمدلله ربّ العالمین و صلّی الله علی محمّد و آله الطّاهرین سیّما بقیّه الله فی الارضین و لعنة الله علی اعدائهم اجمعین»

یکی از آموزه‌های سبک زندگی اسلامی «پرهیز از گمان بد و قضاوت عجولانه» درباره دیگران است. «بد گمانی» می‌تواند عامل «قضاوت های غلط»، «غیبت» و «رفتارهای نابهنجار» نسبت به دیگران شود که هر یک گناه و حق الناس بسیار گرانی است. خداوند در قرآن فرموده است:

«يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اجْتَنِبُوا كَثِيرًا مِنَ الظَّنِّ إِنَّ بَعْضَ الظَّنِّ إِثْمٌ وَلَا تَجَسَّسُوا وَلَا يَغْتَبْ بَعْضُكُمْ بَعْضًا»
«مومنان از بسیاری از گمان ها بپرهیزید؛ زیرا بعضی از گمان ها گناه است و هرگز در کار دیگران تجسس نکنید و هیچ یک از شما دیگری را غیبت نکند»
(سوره حجرات، آیه: 12)

امیرمومنان امام علی بن ابیطالب علیه السلام فرموده است:
«سُوءُ الظَّنِّ يُفسِدُ الاُمورَ و يَبعَثُ على الشُّرورِ»
«بدگمانی کارها را تباه می‌کند و مایه روی آوری به کارهای بد و زشت می‌شود»
(تصنیف غرر الحکم: 263 ح 5671)

در این جمعه به محضر مردم عزیز استان بوشهر چند نکته متذکر می‌شوم:

1. سالروز شهادت حضرت رقیه سلام الله علیها را تسلیت عرض می نمایم. آن ستاره درخشان و بی غروب جهان تشیع با شهادت خود بسیاری از ظلم و جنایات دربار امویان را در تاریخ افشا و ماندگار کرد و نشان داد که جنایت پیشگی غاصبان و دین گریزان حرفه‌ای هرگز حد و مرزی ندارد به طوری که کودک کشی را نیز جایز می شمارند. امیدوارم آن حضرت همه ما را شفاعت نماید.

2. در آستانه آغاز سال تحصیلی هستیم و خانواده های بسیاری نیازمند مساعدت هستند. از تمامی مردم عزیز تقاضا می کنم به مدد این خانواده های محترم آمده و مسائل مورد نیاز فرزندان آنان را تأمین نمایند و ابتداءاً به خویشان خود، سپس همسایگان و اطرافیان و آنگاه به خیریه هایی که در این موضوع اقدام می نمایند به ویژه کمیته امداد امام خمینی (ره) که همواره منشاء خیرات و برکات در این عرصه می‌باشند، کمک کنند.

3. با عنایات الهی و تلاش کادر درمان و مراعات مردم عزیز و توسعه امکاناتی «وضعیت حاد بیماری کرونا» رو به افول است به همین جهت از همه مردم عزیز تقاضا دارم مراعات جدی خود را ادامه دهند و از مسئولان می‌خواهم که امکانات درمانی و واکسیناسیون را گسترش داده و همه مردم عزیز بالای ۱۸ سال را شامل شود. به تمامی خیرین محترم پیشنهاد می کنم «وقف سلامت» داشته و امکانات بیمارستانی و درمانی را وقف کنند.

4. از ریاست محترم جمهور و دولت ارجمند تقاضا دارم درباره توسعه متوازن و پیشرفت جامع استان زرخیز و ارزشمند بوشهر توجه ویژه نمایند و حسب نظام‌نامه پروژه‌های اولویت‌دار پیشرفت استان بوشهر که به ریاست جمهور ارائه شده است، اعتبارات لازم تخصیص داده و با شتاب جهادی آن را اجرایی نمایند و استان بوشهر را به جهت ظرفیت‌ها، موقعیت های فوق العاده و نیازهای ضروری و بنیادین، استان ویژه و دارای استانداری با اختیارات ویژه قرار دهند. بی تردید این استان با جایگاه ارزشمند ملی و بین المللی خود و مردمان بسیار عزیز و گرانقدر و نیازهای فراوان مردمی و سرزمینی و وجود زمینه های گسترده رشد و پیشرفت شایسته است مورد عنایت خاص با نگاه ملی و فراملی باشد ولی متأسفانه عدم تصویب و یا اجرایی نشدن بسیاری از پروژه های پیشرفت آفرین و مردم نهاد، این استان به پیشرفت درخور و شایسته خود دست نیافته است. شایان ذکر است حق این استان و حق مردم گرانقدر این سرزمین باشکوه بسیار فراوان و بیش از وضعیت موجود است. وجود صنایع استراتژیک و ثروت آفرین ملی و خدمات فراوان این استان در عرصه های مختلف فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، امنیتی، نظامی به کشور با عقب مانی‌ها و عدم تمکّن معیشتی مردم به ویژه جوانان عزیز همخوانی ندارد با آنکه برخی از دیگر نقاط ایران دارای وضعیتی بسیار پایین‌تر ولی در دوره‌های گذشته بسیار مورد توجه بوده‌اند. باید به استان بوشهر با نگاهی دانش بنیان، پیشرفت آفرین، مردم‌مدار، فراملی و با تکریم و احترام ویژه نگریست و به این مردم عزیز و این استان گرانقدر با آن پیشینه تاریخی پرشکوه نگاهی بسیار خاص داشت تا جبران گذشته شود و پیشرفت‌های لازم تحقق یابد.

خداوند متعال ظهور حضرت بقیة الله الاعظم روحی فداه را تعجیل بفرماید و طول عمر با عزت به مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه‌ای «دامت برکاته العالیه» مرحمت نماید و همه ما را در طریق ایمان، تقوا، اخلاق، مجاهدت، مقاومت و ولایتمداری ثابت قدم بدارد. یاد و خاطره شهدا و امام شهدا را گرامی می داریم.

«والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته»

  • هیچ نظری یافت نشد

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

حدیث برگزیده

1402 12 26

گلستان اخلاقی

کلمات قصار حکایت ها
دستورالعمل ها سخنرانی ها
 
پرسش و پاسخ
اشعار
sah 
شرح صحیفه سجادیه
web Design:sirafdp.com