News

14011111
Untitled 8850036951
image1400341

payamresan9 2

360

payamresanNN9 1

360

پیام آدینه 1400/06/26

پیام آدینه 1400/06/26

پیام آدینه آیت الله صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر مورخ 26 شهریور ۱۴۰۰

بسم الله الرّحمن الرّحیم

«الحمدلله ربّ العالمین و صلّی الله علی محمّد و آله الطّاهرین سیّما بقیّه الله فی الارضین و لعنة الله علی اعدائهم اجمعین»

یکی از اصول بنیادین شخصیت الهی انسان «تقوا رفتاری» است. «تقوا» به معنای منظومه رفتاری انسان بر مدار زندگی اسلامی بودن و پرهیز از ارتکاب حرام در تمامی ابعاد فردی و اجتماعی انسان می باشد. «تقوا» میزان رستگاری اخروی و سعادت دنیوی و معیار ارزش گذاری انسان در نظام آفرینش و نزد خداوند متعال است.type 4

«إِنَّ أَکْرَمَکُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاکُمْ» (سوره حجرات، آیه: 13)
«همانا ارزشمند ترین شما نزد خداوند باتقواترین شماست»

«تقوا» موجب محبوبیت الهی انسان می گردد:
«إِنَّ اللّهَ يُحِبُّ الْمُتَّقِينَ» (سوره توبه، آیه: 7)
«بی تردید خداوند اهل تقوا را دوست دارد»

در این جمعه به محضر مبارک مردم عزیز استان بوشهر نکاتی عرض می نمایم:

1. بی تردید اندیشه سیاسی و مدیریتی جهان استکبار دارای ابعاد گوناگون سوداگری و چپاول ثروت ها و تسلط همه جانبه به مراکز قدرت سیاسی جهان می باشد که توسط سران استکبار جهانی تنظیم می شود و اعمال می گردد. به همین جهت لازم است دولت محترم با یک «دیپلماسی هوشمند، فعال و انقلابی» بر اساس عزت ایران و حکمت سیاسی و حفظ منافع و مصالح ملی دارای فعالیت های منطقه ای و جهانی شود. در این عرصه باید «دیپلماسی اقتصادی» بین‌المللی دارای سامان بخشی جدید و از ظرفیت‌های کشورهای دوست، همراه و خواهان تعاملات بازرگانی استفاده شود که می تواند حضور مؤثر در نشست سازمان همکاری شانگهای در تاجیکستان آغازی تحول آفرین در عرصه دیپلماسی جامع ایران در جغرافیای بین المللی باشد.

2. سی و یکم شهریورماه آغاز هفته دفاع مقدس را گرامی می داریم. تاریخ ایران و جهان هیچگاه حماسه دلاوری‌های رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس را فراموش نخواهد کرد. حمله ناجوانمردانه و ضد بشری حزب بعث عراق به ایران در آغاز انقلاب شکوهمند اسلامی با اندیشه توهم‌آلود ضعف ایران در دفاع از خود برای تصرف برخی از مناطق کشور و براندازی نظام مقدس اسلامی توسط جهان استکبار برنامه‌ریزی شد و به دست بعثیان مزدور به اجرا درآمد و هر دو ملت مسلمان ایران و عراق را دچار چالش‌های فراوان کرد ولی ایستادگی و جانفشانی و شهادت طلبی رزمندگان انقلابی ایران همچون کوهی مانع رسیدن به اهداف آنان گردید و شکستی سخت به آن جنایتکاران داد و به همگان آموخت که حمله به ایران یعنی شکست مفتضحانه تجاوزگران. یاد و خاطره شهدا، امام شهدا و شهدای هشت سال دفاع مقدس را گرامی می داریم.

3. متأسفانه وضعیت آب شرب و کشاورزی استان با آنکه سال‌ها تذکر داده می‌شود دارای شرایط مطلوبی نیست و مردم عزیز استان به شدت گله مند می باشند. با آنکه سند چشم انداز آب استان سال‌هاست تنظیم شده است نباید وضعیت آب استان این گونه باشد. توجه به سند چشم انداز آب استان و تلاش جهادی و سرمایه‌گذاری لازم باید در این باره صورت گیرد تا استان بوشهر از این وضعیت بحرانی بیرون آید و به درجه مطلوب دست پیدا کند.

4. صمیمانه از گروه‌های جهادی مستقر در استان بوشهر که متشکل از جوانان عزیز می باشند تشکر و قدردانی می‌نمایم. آن جهادگران در بدترین شرایط جوّی و امکاناتی در خدمت مردم محروم و نیازمند استان در دورترین نقاط هستند و مدرسه، منزل، مسجد و دیگر نیازمندی های آنان را تأمین می کنند. همچنین از ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در پشتیبانی های لازم از این گروه های جهادی تقدیر می نمایم.

خداوند متعال ظهور حضرت بقیة الله الاعظم روحی فداه را تعجیل بفرماید و طول عمر با عزت به مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه‌ای «دامت برکاته العالیه» مرحمت نماید و همه ما را در طریق ایمان، تقوا، اخلاق، مجاهدت، مقاومت و ولایتمداری ثابت قدم بدارد. یاد و خاطره شهدا و امام شهدا را گرامی می داریم.

«والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته»

صفایی بوشهری
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر

  • هیچ نظری یافت نشد

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

حدیث برگزیده

1402 12 26

گلستان اخلاقی

کلمات قصار حکایت ها
دستورالعمل ها سخنرانی ها
 
پرسش و پاسخ
اشعار
sah 
شرح صحیفه سجادیه
web Design:sirafdp.com