News

201001403
Untitled 8850036951
image1400341

payamresan9 2

360

payamresanNN9 1

360

پیام آدینه آیت الله صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر به تاریخ 19 دی 1399

بسم الله الرّحمن الرّحیم

«الحمدلله ربّ العالمین و صلّی الله علی محمّد و آله الطّاهرین سیّما بقیّه الله فی الارضین و لعنة الله علی اعدائهم اجمعین»

یکی از موارد سبک زندگی اسلامی «خوش رویی و خوش برخوردی» در محیط خانواده و جامعه است. امام علی بن أبی طالب علیه السلام در این باره فرموده است:

«سَبَبُ الْمَحَبَّةِ البُشْرُ»
 «خوش‌رویی و موجب محبت و دوستی می شود»

خوش‌رویی و خوش برخوردی سبب دوستی، محبت و آرامش اجتماعی و نشاط روحی می‌شود و ترش‌رویی و بد برخوردی مایه دوری و ناراحتی و فشار روحی و روانی می‌گردد.

Sokhanrani 7

در این جمعه به محضر مبارک مردم عزیز چند نکته متذکر می‌شوم:

1. مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه ای (دامت برکاته العالیه) در سالروز قیام 19 دی به شکل ارتباط تصویری سخنان بسیار مهمی ایراد فرمودند که به اهم آن اشاره تحلیلی می نمایم:

الف. هیچگاه وقایع مهم تاریخی یک کشور نباید فراموش شود و باید در اوج بماند زیرا دشمنان آن را تحریف خواهند کرد و پیام واقعی آن را از بین خواهند برد.

ب. اقتدار دفاعی و علمی کشور باید محفوظ بماند و سطح آن ارتقاء پیدا کند و گرنه دشمنان اندیشه تجاوز به کشورمان در سر خواهند پروراند و این کار را خواهند کرد.

ج. در برجام باید طرف ما تعهدات خود را اجرا کند. هر مقدار آنان تعهدات خود را انجام دهند ما نیز انجام دهیم ولی تا کنون آنان به تعهدات خود عمل نکرده اند به همین جهت کاهش سطح تعهدات ایران در برجام مورد تایید است و هیچ اصراری نباید به ورود امریکا به آن باشد، امریکا خود دچار بحران در همه اشکال اجتماعی و اقتصادی است. در عرصه اقتصاد باید به اقتصاد مقاومتی روی آورده شود.

د. دولت جوان انقلابی منافاتی با استفاده از نیروهای مجرب و توانمند ندارد. هرجا به مقتضای خود باید از نیروهای مفید استفاده کرد نمونه آن شهید بزرگوار سلیمانی است.

ه. ضمن تشکر از تلاش های کادر درمان و تولید کنندگان واکسن ضد ویروس کرونا که کاری بزرگ انجام داده اند و باید قدر دانست؛ استفاده از واکسن های امریکایی و انگلیسی و حتی فرانسوی ممنوع است و قابل اعتماد نیست. مردم عزیز در عرصه مراقبت و مراعات بهداشت توجه کامل داشته باشند.

2. با مناسب شدن وضعیت سلامتی و تقلیل موارد بیماری ویروس کرونا که با عنایت خداوند و تلاش کادر بهداشت و درمان و مراعات امور بهداشتی مردم عزیز به دست آمد، پیشنهاد برگزاری نماز جمعه از طرف مسئولان و به تقاضای مردم موجب اقامه این فریضه در اکثر نقاط ایران و استان عزیز بوشهر گردید که این موجب شکرگزاری به درگاه احدیت می باشد. ان‌شاء الله مسئولان برگزاری این فریضه در استان بوشهر با جدیت کامل به مراعات سلامتی و حفظ دستورالعمل های بهداشتی و مراقبت های ویژه توجه داشته و این فریضه الهی را برگزار نمایند تا همگان از این نعمت عبادی - سیاسی بهره مند گردند.

3. گرانی‌های کالا و اجاره‌بهای بالای منازل و قیمت خرید و فروش آن، شرایطی در عرصه زندگی مردم ایجاد کرده است که معیشت را آنان سخت و دشوار کرده است. بسیاری از این گرانی‌ها کاذب ناشی از نبود برنامه‌ریزی مناسب، سوء مدیریت و عدم نظارت کارآمد است. از مسئولان ذیربط تقاضا می شود در این شرایط نامطلوب بیماری کرونا به خدمت هرچه تمام تر به مردم عزیز بپردازند و با کنترل قیمت‌ها و ارائه کافی کالاهای مورد نیاز جامعه، فشار اقتصادی بر مردم گرانقدر را کم کنند.

4. عادی سازی روابط و تحرکات اخیر رژیم نامشروع صهیونیستی با حمایت امریکا در منطقه خلیج فارس را محکوم می‌کنیم و این توطئه‌ای حساب شده برای حفظ قدرت امریکا در منطقه و ارتقای سطح صیانت از رژیم صهیونیستی و ایجاد خط تهدید برای ایران و محور مقاومت است که ان‌شاءالله این طرح ئوطئه نیز همانند دیگر اندیشه ها و عملیات های شیطانی آنان به شکست خواهد انجامید. امریکا هم در یک رسوایی بزرگ در عرصه دموکراسی و انتخابات قرار دارد که نشان می‌دهد این کشور در چه شرایطی دروغین، پوشالی و مردم فریب قرار دارد.

5. در هفته آینده ایام فاطمیه و رحلت بزرگ بانوی جهان ادیان الهی و اسلام حضرت فاطمه زهرا «سلام الله علیها» است. از همه نهادهای دینی و فرهنگی تقاضا دارم با مراعات دستورالعمل‌های بهداشتی مراسم فاطمیه را برگزار کنند و سجایا و هدایت‌های آن بانوی آسمانی تبیین نمایند.

خداوند متعال ظهور حضرت بقیه الله الاعظم روحی فداه را تعجیل بفرماید و طول عمر با عزت به مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه‌ای دامت برکاته العالیه مرحمت نماید و همه ما را در طریق ایمان، تقوا، اخلاق، مجاهدت، مقاومت و ولایتمداری ثابت قدم بدارد. یاد و خاطره شهدا و امام و شهدا را گرامی می داریم.

«والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته»

صفایی بوشهری
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر

  • هیچ نظری یافت نشد

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

حدیث برگزیده

1402 12 26

گلستان اخلاقی

کلمات قصار حکایت ها
دستورالعمل ها سخنرانی ها
 
پرسش و پاسخ
اشعار
sah 
شرح صحیفه سجادیه
web Design:sirafdp.com