News

201001403
Untitled 8850036951
image1400341

payamresan9 2

360

payamresanNN9 1

360

استان بوشهر شناسنامه مقاومت، بیداری و استعمارستیزی ایران است + تصاویر

 به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر، پیش از ظهر امروز یکشنبه ، آیت ‌الله غلامعلی صفایی بوشهری در مراسم بزرگداشت سی و یکمین سالگرد شهادت شهید صادق گنجی در برازجان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دشتستان از جمله شهید گنجی، توصیف الهی در خصوص شهدا را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: توصیف الهی در خصوص شهدا حقیقی است و قابلیت کذب ندارد چون شهدا ضمن اینکه ایمان سراسر وجود آن گرفته ریشه الهی در درون آنان قرار دارد و اهل حضور در میدان‌های جهاد و هجرت هستند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر، با بیان اینکه شهدا با بصیرت و دانش وارد صحنه جهاد شده‌اند تصریح کرد: کسانیکه ویژگی ایمان، جهاد، هجرت دارند خداوند می‌فرماید این افراد دارای مهم‌ترین و بالاترین درجات الهی هستند.

امام جمعه بوشهر، ویژگی شهید گنجی را برشمرد و با بیان اینکه این شهید تمام وجودش امام راحل و خداوند بود تصریح کرد: فعالیت این شهید نه تنها در ایران بود بلکه با هجرت خود مجاهدت‌هایی در راستای فرمان خداوند متعال مجاهدت نظامی، سیاسی و فرهنگی خلق کرد.

وی رتبه اینگونه شهدا را بالاترین درجه انسانی در نزد خداوند متعال دانست و بیان کرد: شهدا با رشادت‌ها و شهادت خود زندگی میرایی خود را به زندگی تمام حیات عرشی و آسمانی تبدیل می‌کند.

آیت الله صفایی بوشهری، ارزش شهدا را بسیار والا دانست و تصریح کرد: تاریخ استان بوشهر دارای شهدا بزرگی همچون شهید گنجی از دشتستان است و در تاریخ سرزمینی، انسان‌هایی طلوع می‌کند که دارای پیشینه مهم و باعظمتی است که استان بوشهر دارای این چنین پیشینه است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر، با بیان اینکه اوج فرهنگ مقاومت در استان بوشهر متبلور است خاطر نشان کرد: شش قرن قبل پرتغال به استان بوشهر حمله کرد و مردم دلاور و مقاوم این استان چنان حماسه‌ای آفریدند که در تاریخ ثبت است.

امام جمعه بوشهر با اشاره به نهادینه شدن فرهنگ مقاومت در استان بوشهر خاطر نشان کرد: خط مقاومت و ایستادگی در برابر استعمارگران و استکبار جهانی از شش قرن پیش در استان بوشهر شکل گرفت و مردم همواره در صحنه جهاد بودند.

وی با اشاره به حمله انگلیس به بوشهر تصریح کرد: در هر چهار بار حمله انگلیس به بوشهر علما بزرگ دینی به وجوه دفاع حکم دادند و سرداران مقاومت و مردم بزرگ استان بوشهر در برابر تجاوزگری انگلیسی ایستادند و آنان را شکست دادند.

آیت الله صفایی بوشهری ، با بیان اینکه در آخرین حمله انگلیس به استان بوشهر، مردم دشتستان نقش مهم و بزرگی در مقاومت ایفا کردند افزود: زنان و مردم دشتستان در حمله انگلیس حماسه آفریدند و در عرصه‌های مختلف انقلاب اسلامی دشتستانی‌ها نقش ارزنده‌ایی داشتند که یکی از شهدای بین‌المللی آنها شهید گنجی است.

وی استان بوشهر را شناسنامه مقاومت، بیداری و استعمارستیزی ایران دانست و تصریح کرد: دینداری، مجاهدت، مقاومت، اسلام‌خواهی، عشق به مکتب اهل بیت علیه‌السلام، بصیرت و  ولایت‌مداری جوهره ، رویه و روحیه مردم استان بوشهر است.

امام جمعه بوشهر، شهادت‌طلبی را اوج نگاه و سلوک مردم استان بوشهر دانست و خاطر نشان کرد: مجاهدت‌های تاریخی در ادوار مختلف نشان می‌دهد مردم استان بوشهر با تمام وجود در خدمت اسلام و کشور بودند و با بصیرت در مقابل متجاوزان ایستاده‌اند.

وی با اشاره به تعیین 12 شهریور سالروز شهادت سردار رئیسعلی دلواری، بنام روز ملی مبارزه با استعمار بیان کرد: در این راستا روزهای 8، 9 و 10 آبان ماه که سالروز مقابله زنان لرده دشتستان در برابر استعمار پیر انگلیس است به سبب رشادت بانوان منطقه لرده پیشنهاد شده بنام روز مبارزه بانوان ایران با استعمار در تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران ثبت شود.

آیت الله صفایی بوشهری، دشتستان را افتخار ایران اسلامی و استان بوشهر دانست و بیان کرد: مردم دشتستان مایه افتخار، عزت و سربلندی هستند.

khabar1 1400 09 28 1

khabar1 1400 09 28 1

khabar1 1400 09 28 1

khabar1 1400 09 28 1

khabar1 1400 09 28 1

khabar1 1400 09 28 1

  • هیچ نظری یافت نشد

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

حدیث برگزیده

1402 10 30

گلستان اخلاقی

کلمات قصار حکایت ها
دستورالعمل ها سخنرانی ها
 
پرسش و پاسخ
اشعار
sah 
شرح صحیفه سجادیه
web Design:sirafdp.com