News

201001403
Untitled 8850036951
image1400341

payamresan9 2

360

payamresanNN9 1

360

استان بوشهر جزء ۵ استان برتر کشور در حوزه سوادآموزی است + تصاویر

 به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر، آیت‌الله صفایی بوشهری صبح امروز در نشست با مسئولان آموزش و پرورش و نهضت سوادآموزی استان بوشهر با گرامیداشت 7 دی ماه سالروز فرمان امام راحل در تأسیس نهضت سوادآموزی به اهمیت سواد و علم در جامعه پرداخت و اظهار داشت: خدمات آموزش و پرورش و نهضت سوادآموزی در جامعه بسیار مهم و قابل تحسین است چراکه اقتدار و قدرت هر نظام به حوزه علم، دانش و سواد وابسته است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر، پیشرفت و توسعه جامعه را در گرو آموزش، پرورش، تعلیم و تربیت دانست و افزود: مسیر توسعه و پیشرفت جامعه به فراگیری سواد، دانش، توجه به پژوهش، تحقیق و تولیدات علمی ارتباط دارد که در این راستا آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی نقش تعیین کننده و ویژه دارند.

امام جمعه بوشهر بزرگترین ثروت و سرمایه هر کشور را نیروی انسانی دانست و خاطر نشان کرد: نیروی انسانی بزرگترین سرمایه هر کشور محسوب می‌شود و ذخایر مادی آن در درجه بعدی سرمایه جامعه قرار دارد.

وی با بیان اینکه اسلام بر توجه به سواد و فراگیری علم تأکید فراوانی دارد گفت: فضای بی‌سوادی ضمن اینکه زمینه انحراف و تضعیف انسان در ابعاد گوناگون را فراهم می‌کند سبب سقوط شخصیت انسان می‌شود.

آیت الله صفایی بوشهری با اشاره به اینکه بی‌سوادی آسیب‌های اجتماعی بیشتری رقم می‌زند افزود: بررسی‌ها نشان می‌دهد بیشترین جرم در افراد بی‌سواد قرار دارد و آمار زندانیان موید این ادعا است که بیشتر مجرمان افراد بی‌سواد و کم‌سواد هستند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر، با اشاره به اینکه حضرت امام راحل برای ریشه‌کن کردن بی‌سوادی در جامعه دستور تشکیل نهضت سوادآموزی صادر کردند افزود: جامعه‌ای سعادتمند است که به علم و ایمان مجهز باشد چراکه افراد بی‌سواد همواره در مسیر انحراف و در معرض شکست و نابودی قرار دارند.

امام جمعه بوشهر وضعیت سواد استان بوشهر را برشمرد و با قدردانی از تلاش آموزش و پرورش و نهضت سوادآموزی استان تصریح کرد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، استان بوشهر در عرصه بی‌سوادی قرار داشت که در 43 سال گذشته اقدامات مهم و درخور تحسین انجام شده و اکنون بر اساس آمارها 97.2 درصد مردم استان بوشهر باسواد هستند و این استان جز 5 استان برتر در این عرصه است.

آیت الله صفایی بوشهری با اظهار امیدواری برای برپایی جشن پایان بی‌‌سوادی در استان خاطر نشان کرد: با این روند که در پیش است امید می‌رود نرخ باسوادان بیش از این افزایش یابد تا به‌زودی جشن پایان بی‌سوادی در استان بوشهر در راستای تحقق فرمان امام راحل برگزار شود.

khabar3 1400 10 07 1

khabar3 1400 10 07 1

khabar3 1400 10 07 1

  • هیچ نظری یافت نشد

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

حدیث برگزیده

1402 12 26

گلستان اخلاقی

کلمات قصار حکایت ها
دستورالعمل ها سخنرانی ها
 
پرسش و پاسخ
اشعار
sah 
شرح صحیفه سجادیه
web Design:sirafdp.com