News

201001403
Untitled 8850036951
image1400341

payamresan9 2

360

payamresanNN9 1

360

شهرک نجوم در بوشهر ساخته و استان بوشهر به عنوان مرکز نجوم کشور معرفی شود + تصاویر

 به گزارش روابط عمومي دفتر نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه بوشهر، آیت الله صفایی بوشهری در نشست با اعضاي انجمن نجوم استان بوشهر با تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) و سالروز شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی، اظهار کرد: علم نجوم یک علمی است که با دل سر و کار دارد و با آرزوها و ایده آل های بشری همگون است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با بیان اینکه علم نجوم یک علم دلخواه و علم آرزوهاست و کسانی که در این عرصه قرار می گیرند با دل سر و کار دارند، افزود: همیشه بزرگان علم و دانش مانند ابوریحان بیرونی، زکریای رازی، ابوعلی سینا و دیگر بزرگان به علم نجوم تمایل داشته اند.

امام جمعه بوشهر بیان کرد: علم نجوم، علم خداشناسی و علمی عزیز، زیبا، دلنشین و پرجاذبه است.

وی تصریح کرد: در حوزه های تمدن علم نجوم دچار وقفه جدی در ایران شده ایم و به بزرگان گذشته این حوزه مانند ابوریحان بیرونی بسنده کرده و دنبال مباحث جدید این حوزه نرفته ایم که لازم است در این زمینه به صورت علمی و دانش بنیان کار شود.

آیت الله صفایی بوشهری با اشاره به موفقیت های انجمن نجوم استان در سطح ملی و بین المللی، افزود: کاری که شما در انجمن نجوم بوشهر انجام داده اید و به موفقیت های زیادی رسیده اید کار بسیار بزرگی است.

امام جمعه بوشهر با اشاره به مشکلات زیرساختی این حوزه در استان بوشهر و با بیان اینکه کوتاه بینی و کوچک بینی در بوشهر ممنوع است، افزود: در استان بوشهر بوشهر باید افق های بلند داشته باشیم و لازم است در این زمینه در بوشهر شهرک نجوم و در غیر این صورت مجتمع بزرگ علم نجوم در استان ساخته و بوشهر به عنوان مرکز نجوم کشور معرفی شود.

وی با تأکید بر توسعه منابع انسانی در حوزه نجوم، اظهار کرد: بر روی آموزش نجوم به جوانان، نونهالان و نوجوانان خواهر و برادر برنامه ریزی و کار کنید.

آیت الله صفایی بوشهری با اشاره به ظرفیت آموزش و پرورش جهت آموزش نجوم به دانش آموزان، افزود: یکی از طرح هایی که می تواند در زمینه تربیت افراد در این زمینه به شما کمک کند تأسیس پیش دبستانی زیر نظر آموزش و پرورش با رویکرد آموزش نجوم است که این امر می تواند باعث تولید منابع انسانی مورد نیاز در این حوزه، ایجاد اشتغال و درآمدزایی خواهد شد.

وی تأکید کرد: بر روی توسعه آموزش نجوم به شکل عمومی و تخصصی و یادگیری زبان خارجی کار علمی و دانش بنیان انجام دهید.

khabar 2 1400 10 13 1

khabar 2 1400 10 13 1

khabar 2 1400 10 13 1

khabar 2 1400 10 13 1

khabar 2 1400 10 13 1

  • هیچ نظری یافت نشد

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

حدیث برگزیده

1402 10 30

گلستان اخلاقی

کلمات قصار حکایت ها
دستورالعمل ها سخنرانی ها
 
پرسش و پاسخ
اشعار
sah 
شرح صحیفه سجادیه
web Design:sirafdp.com