News

201001403
Untitled 8850036951
image1400341

payamresan9 2

360

payamresanNN9 1

360

پیام آیت الله صفایی بوشهری بمناسبت سالروز وفات حضرت خدیجه سلام الله علیها و برگزاری مراسم بزرگداشت ایشان در شهرستان جم

بسم الله الرحمن الرحیم
الحمدللّه رب العالمین و صلی الله علی محمد و آله المعصومین سیّما بقیه الله فی الارضین

إِنَّ الَّذِينَ قَالُوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ اسْتَقَامُوا تَتَنَزَّلُ عَلَيْهِمُ الْمَلَائِكَةُ أَلَّا تَخَافُوا وَلَا تَحْزَنُوا وَأَبْشِرُوا بِالْجَنَّةِ الَّتِي كُنتُمْ تُوعَدُونَ

سالگرد رحلت آسمانی امّ المومنین بانوی اول اسلام حضرت خدیجه کبری سلام الله علیها محضر پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه و آله و فرزند بزرگوارشان حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها و به جهان اسلام تسلیت عرض می نمایم.


آن بانوی بزرگوار نقشی اساسی و بنیادین در تاریخ اسلام داشته و اولین زن مسلمان جهان اسلام و اولین نمازگزار به همراه حضرت امیرمؤمنان امام علی بن ابی طالب علیه السلام در جهان اسلام می باشند.


آن بانوی پارسا و حماسه ساز در تمامی فراز و نشیب های سخت اسلام در کنار پیامبر خدا صلی الله علیه و آله مقاومت نمود و با جان و مال و آبرو و عزت خود از آن پیامبر و اسلام در مقابل تهاجم های سخت و نرم دشمنان دفاع و مقاومت کرد.


وی یکی از چهار زن برجسته تاریخ جهان هست که بهشت مشتاق حضور وی در خود می باشد.

آن حضرت چنان مورد محبت و توجه پیامبر گرامی اسلام صلی آله علیه و آله بود که همواره نام وی به نیکی برده می شد و آن بانوی با ایمان از مصادیق بارز "السّابِقُوْنَ السّابِقُوْنَ اُولئِکَ الْمُقَرَّبُونَ" بودند.


آن بانوی جهادگر بعد از تبیین و تحریم در شعب ابی طالب به جهت فشارهای مادی و روحی به همراه حضرت ابوطالب علیه السلام رحلت نمود و مایه حزن و تاثر و سوگ بسیار رسول خدا صلی الله علیه و آله و جهان اسلام گشت به طوری که آن سال به عام الحزن مشهور گردید.


زندگی پر از ایمان و مقاومت آن حضرت دردنامه ای برای الگو گیری در زندگی هر مسلمان است.


اینجانب ضمن عرض تسلیت به جهت این ضایعه مولمه از برگزار کنندگان این سوگواره و مردم عزیز و بزرگوار شهرستان جم به جهت اعتلاء نام اسلام و حضرت خدیجه سلام الله علیها در این ماه مبارک رمضان و در این ماه ضیافت الهی تشکر و قدردانی می نمایم و امید دارم همگان رهرو راه حضرت خدیجه سلام الله علیها و مورد شفاعت شان قرار بگیریم.


از خداوند تعجیل در ظهور حضرت بقیه الله الاعظم عجل الله تعالی فرجه الشریف روحی فداه، علوّ درجه شهدا و امام شهدا، طول عمر با عزت مقام معظم رهبری و سعادت و رستگاری برای آن مردم بزرگوار از خداوند متعال خواستارم.


صفایی بوشهری
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر

  • هیچ نظری یافت نشد

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

حدیث برگزیده

1403 02 22.01

گلستان اخلاقی

کلمات قصار حکایت ها
دستورالعمل ها سخنرانی ها
 
پرسش و پاسخ
اشعار
sah 
شرح صحیفه سجادیه
web Design:sirafdp.com