News

201001403
Untitled 8850036951
image1400341

payamresan9 2

360

payamresanNN9 1

360

پنج شاخصه مهم مدیریتی در بیانات حضرت آیت الله صفایی بوشهری

به گزارش روابط عمومي دفتر نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه بوشهر، پیش از ظهر امروز 4 شهریور، پانزدهمین جشنواره شهید رجایی به مناسبت گرامیداشت هفته دولت و پنجمین جلسه شورای اداری استان بوشهر با حضور حضرت آیت الله صفایی بوشهری، استاندار و معاونین ایشان، فرماندهان انتظامی، مدیران کل و کارکنان ارگان ها و سازمان های اداری استان در سالن 9 دی بوشهر برگزار گردید.

نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه بوشهر در این مراسم و در ابتدای بیانات خود، ضمن تقدیر و تشکر از استاندار و تلاشگران عرصه مدیریت اجرایی استان ولایتمدار بوشهر و تبریک هفته دولت و همچنین با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به ویژه شهیدان رجایی و باهنر و شهدای قوه مجریه در تمام جغرافیای ایران و استان بوشهر، فرمودند: در حوزه اجرا در تمامی مراکز دانش بنیان، دانایی محور و پژوهش محور و عرصه های مختلف آکادمیک و مجامع علمی، چند شاخصه بسیار مهم وجود دارد که اگر مدیریت اجرا دارای این شاخصه ها باشد قطعاً روند موفقیت را در پیش خواهد داشت و شتاب لازم را نیز مراعات خواهد کرد.

پنج شاخصه مهم در روند موفقیت حوزه اجرا:


1. ایمان و دلدادگی به شغل در عرصه زندگی

ایشان در ادامه، اولین این شاخصه‌ها را، ایمان و دلدادگی به شغل در عرصه زندگی عنوان نمودند و افزودند: اگر یک انسان به شغل خود ایمان و علاقه نداشته باشد و آن شغل را در فضای زندگی و محیط پیرامونی خود مؤثر نداند، قطعاً آن شخص در عرصه اجرا دچار توقف، دلسردی، ایستایی و سپس جدایی خواهد شد و هم خود ضربه خواهد دید و همچنین محیط پیرامونی دچار چالش خواهد شد.

2. دانش و علم در عرصه کار

حضرت آیت الله صفایی بوشهری همچنین دومین شاخصه در روند موفقیت حوزه اجرا را، دانش و علم در عرصه کار برشمردند و بیان داشتند: در حال حاضر با رشد جمعیت و از آن طرف پیشرفت پرشتاب تکنولوژی IT و مراجعات فراوان این جمعیت به حوزه اجرا و ارتباطات بسیار وسیع دستگاه ها با یکدیگر و قوانین بسیار زیاد در این حوزه، شخص مدیر یا کارمند باید دارای دانش کافی باشد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با بیان اینکه دانش و دانایی موجب تسلط خواهد شد، اظهار داشتند: علم، موجب سلطنت انسان بر حوزه کاری او خواهد شد.

3. هماهنگی با فضای کلان نظام (ولایتمداری)

ایشان در ادامه بیانات خود، سومین شاخصه را، هماهنگی با فضای کلان نظام عنوان نمودند و خاطر نشان کردند: نظام ما یک نظام ولایی است به همین خاطر ولایت الهی، نبوی، ولوی و ولایت فقهی، اساس کار هستند.

حضرت آیت الله صفایی بوشهری با بیان اینکه، نظام مدیریت اجرایی عالم وجود بر مربع این چهار ولایت (ولایت الهی، نبوی، ولوی و ولایت فقهی) استوار است که در حال حاضر در شرایط ولایت فقهی هستیم، فرمودند: وقتی انسان در این چهارچوب قرار می‌گیرد، کار را به عنوان عبادت می‌بیند و کاری ارزش دارد که عبادت باشد چون خداوند فرموده است در عالم وجود باید تمام فسلفه وجود انسان، لحظه به لحظه عبادت باشد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر همچنین افزودند: چون بخش زیادی از وقت زندگی انسان را شغل پُر می‌کند، بنا به فرموده خداوند باید لحظه به لحظه این وقت عبادت باشد.

ایشان در ادامه تأکید نمودند: شغل وقتی عبادت محسوب می‌شود که در چهارچوب مدیریت الهی باشد.

4. صبر و استقامت کاری

حضرت آیت الله صفایی بوشهری چهارمین شاخصه در روند موفقیت حوزه اجرا را، صبر و استقامت کاری برشمردند و اظهار داشتند: با توجه به اینکه همیشه در راه مدیریت و در حوزه کاری، موانعی وجود دارد لازم است که در این مواقع، مدیر صبور باشد و همچنین استقامت و صبر مدیریتی و شرح صدر داشته باشد.

5. اخلاق مدیریتی

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر، پنجمین و آخرین شاخصه را اخلاق مدیریتی دانستند و خاطر نشان نمودند: اخلاق مدیریتی، کارمندی و کاری یعنی انسان در حوزه کاری خود چنان باشد که حضور او موجب آرامش، نشاط، آسایش، با فرهنگ بودن مجموعه سازمانی و از آن طرف همدلی، وفاق و همکاری شود.

ایشان با بیان اینکه پیامبر همه مسائل را با اخلاق پیش بُرد، فرمودند: اخلاق کاری و مدیریت یکی از مهمترین شاخصه‌ها در روند موفقیت حوزه اجرا است.

در استان بوشهر با فضای آرمانی توسعه و پیشرفت بسیار فاصله داریم.

حضرت آیت الله صفایی بوشهری در بخش دیگری سخنان خود با بیان اینکه شما عزیزان، مسئولان اجرایی نظام در استان مهم و بسیار حیاتی بوشهر هستید، فرمودند: استان بوشهر، استان بسیار مهمی است هر چند جمعیت استان زیاد نیست اما موقعیت، ظرفیت و قابلیت‌های بسیار بالایی دارد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در ادامه بیان داشتند: در حال حاضر در استان بوشهر با فضای آرمانی که ما بوشهر را به عنوان نمایشگاه پیشرفت و عدالت بر اساس فرهنگ و آرمان‌های انقلاب به جامعه جهانی به ویژه حوزه خلیج فارس نشان دهیم، بسیار فاصله داریم.

ایشان در پایان با بیان اینکه وزارت نفت در استان بوشهر مسئولیت بسیار زیادی دارد، افزودند: در حوزه توسعه انرژی هیدروکربنی باید واقعا وزارت نفت در استان بوشهر هم بر اساس دانش توسعه پالایشگاهی در صنایع نفت و پتروشیمی و هم حوزه تبدیلی به ویژه پایین دستی این عرصه، برنامه‌ریزی بسیار ویژه‌ای با زمان بندی مشخص داشته باشد.

لازم به ذکر است در پایان این مراسم از مدیران و دستگاه های نمونه استان، تقدیر و تشکر به عمل آمد.















کاربرانی که در این گفتگو شرکت کرده اند

  • صدای آشنا

    آرزومندیم مسئولان به فرمایشات ایشان عمل نمایند.

  • رضا

    انشا ء الله مدیران گوش بدهند و عمل کنند

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

حدیث برگزیده

1403 02 22.01

گلستان اخلاقی

کلمات قصار حکایت ها
دستورالعمل ها سخنرانی ها
 
پرسش و پاسخ
اشعار
sah 
شرح صحیفه سجادیه
web Design:sirafdp.com