News

201001403
Untitled 8850036951
image1400341

payamresan9 2

360

payamresanNN9 1

360

ضرورت حفظ محیط زیست و حفاظت از آن بر مبنای دانش و علم

IMG 29524به گزارش روابط عمومي دفتر نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه بوشهر، حضرت آیت الله صفایی بوشهری در دومین جشنواره منطقه ای "محیط زیست در آموزه های رضوی" که به همت اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر در سالن همایش‌های دانشگاه خلیج فارس بوشهر برگزار گردید، ضمن تبریک دهه کرامت، فرمودند: محیط بانی کاری آسمانی و مأموریتی الهی و در ردیف کارهای فرشتگانی است.

نماينده مقام معظم رهبري در استان و امام جمعه بوشهر همچنین با بیان اینکه محیط بانی و محیط زیست، یکی از عوامل ضروری در حیات انسانی هستند، افزودند: حوزه محیط زیست و حفاظت از منظومه به هم پیوسته حیات، چنان مهم است که خداوند که خود آفریننده محیط زیست و زیست بوم حیات انسانی است، فرشتگانش را محیط بانان اولیه حیات انسانی قرار داده است.

ایشان در ادامه سخنان خود با بیان اینکه محیط زیست، آیه‌ای از آیات الهی است، تصریح نمودند: محیط بانی هم در فرا زمین و هم در جغرافیای زمین، کاری الهی و وظیفه ای عرشی است.

حضرت آيت الله صفايي بوشهري با اشاره به اینکه در عرصه فضای علمی و مجامع آکادمیک جهانی از دیرباز، پژوهش و تحقیقات محیط زیستی نقشی مهم به عنوان یکی از مهمترین زیر ساخت های تولید علم تلقی می‌شده است، عنوان نمودند: در عرصه‌های مختلف علم از جمله شیمی، زمین شناسی با گرایش های مختلف آن، دانش هوا فضا و حوزه پزشکی به ویژه تولید رادیو داروهای مهم، محیط زیست به عنوان جغرافیای پژوهش، تحقیق و رسیدن به تولید علم است.

نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه بوشهر با تأکید بر ضرورت حفظ محیط زیست و ایمان به وجوب حفاظت از آن بر مبنای دانش و علم، بیان داشتند: حفاظت از محیط زیست، حفاظت از آیات الهی و حفاظت از منظومه به هم پیوسته حیات انسانی است و همچنین نشان از دانش، بصیرت و نگاه دانایی محور و دانش بنیان به فضای حیات و بقاء انسان و سپس رشد در عرصه های مختلف دارد.

ایشان در ادامه بیانات خود، یکی از بزرگ‌ترین ضربات صنعتی شدن جهان را عدم مراعات محیط زیست و تخریب محیط زیست در حوزه خاک، آب و همچنین در حوزه حیات اضلاع کاری محیط بانان و مسئولان محیط زیست، دانستند.

حضرت آيت الله صفايي بوشهري همچنین با اشاره به جنگ هایی که در طول تاریخ ایجاد شد، اظهار داشتند: جنگ هایی که در طول تاریخ ایجاد شد، در حوزه تصرف و تخریب پدیده ها، جهان کنونی را در یک شرایط بسیار بحرانی قرار داده است.

نماينده مقام معظم رهبري در استان و امام جمعه بوشهر با اشاره به جغرافیا و همچنین حوزه زیست آبی و حوزه ترکیبات ویژه خاکی و همچنین ویژگی‌های هوای استان بوشهر، خاطر نشان نمودند: استان بوشهر همواره به عنوان یک جغرافیای ویژه در عرصه محیط زیست مورد توجه بوده است و هم اینک نیز با طراحی دانش بنیان در حوزه حفاظت و حراست از محیط زیست و ارتقاء سطح ویژه آن، می‌رود که انشاء الله استانی ویژه باشد.

ایشان در پایان بیانات خود از جمله تهدیدات زیست محیطی استان بوشهر را گسترش حوزه صنایع آلاینده مثل صنایع هیدروکربنی، نفت، گاز و پتروشیمی و آزاد شدن پسماندهای مخرب در حوزه‌های تخریب خاک، آب و فضا، صید بی رویه در حوزه های دریا و خاک و عدم توجه به نگاه حراست و حفاظت از موجودات، دانستند و تصریح کردند: با نگاه ویژه‌ای که مسئولان استان به عرصه محیط زیست دارند انشاء الله استان بوشهر، استانی با زیست بومی سالم، زیبا و در سطحی عالی طراحی خواهد شد و امیدوارم در سند چشم انداز بوشهر 1404، محیط زیستی فوق العاده عالی داشته باشیم.





 

 



 

  • هیچ نظری یافت نشد

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

حدیث برگزیده

1403 02 22.01

گلستان اخلاقی

کلمات قصار حکایت ها
دستورالعمل ها سخنرانی ها
 
پرسش و پاسخ
اشعار
sah 
شرح صحیفه سجادیه
web Design:sirafdp.com