News

201001403
Untitled 8850036951
image1400341

payamresan9 2

360

payamresanNN9 1

360

کتابخانه های سیار را در نقاط دوردست و بدون امکانات راه اندازی کنیم

9339393به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر،  حضرت آیت الله صفایی بوشهری در  دیدار با مدیرکل کتابخانه های عمومی استان بوشهر فرمودند: بحمدالله یکی از کارهای بزرگی که در حوزه کتاب و کتابخوانی در سطح استان صورت گرفته بالا بردن سطح مطالعه هدفمند است که که می طلبد با فراهم کردن زیر ساخت های مربوطه باعث افزایش رشد مطالعه در استان باشیم.

 

ایشان با اشاره به سابقه استان بوشهر در امر مطالعه و کتابخوانی فرمودند: سنت هایی مانند روضه خوانی، خیام خوانی، فایز خوانی و رساله خوانی در بین مردم باعث افزایش روحیه و رویه کتابخوانی در اقشار مختلف مردم قدیم استان بوده است.

 

آیت الله صفایی بوشهری در ادامه بیانات خود فرمودند: نقاطی مانند روستاهای دوردست و بدون امکانات که فاقد کتابخانه هستند نباید مورد کم لطفی قرار گرفته و در همین خصوص شایسته است کتابخانه های سیار راه اندازی شود.

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر همچنین ابراز داشتند: یکی دیگر از مسائلی که مورد غفلت واقع شده وقف کتاب و کتابخانه شخصی است. تا جایی که بسیاری از کتب خطی و ذی قیمت در خانه های قدیمی و در دست افراد غیر کارشناس در حال از بین رفتن است و این می طلبد که با شناسایی و جذب این کتب، در نگهداری استاندارد آن ها تمهیداتی جدی اندیشیده شود.

 

امام جمعه بوشهر فرمودند:در حال راه اندازی یکی از بزرگترین پژوهشکده های ایران به نام حضرت فاطمه الزهرا(س) هستیم که در کتابخانه دیجیتال این مرکز حدود 25 هزار جلد کتاب بارگذاری شده که بنا داریم این عدد را به 70 هزار جلد برسانیم و دسترسی  به این کتب در سه زبان عربی، انگلیسی و فارسی در فضای اینترنت برای همه مردم دنیا قابل دسترسی باشد.

 

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به  سهم نیم درصد از درآمد شهرداری ها فرمودند: متاسفانه اغلب کتابخانه های استان در شهرهای مختلف به همین دلیل با مشکلات عدیده مالی روبرو هستند که در اینجا از شهرداران عزیز و خدمتگذار می خواهم که در پرداخت این سهم اهتمام جدی بورزند.

  • هیچ نظری یافت نشد

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

حدیث برگزیده

1403 02 22.01

گلستان اخلاقی

کلمات قصار حکایت ها
دستورالعمل ها سخنرانی ها
 
پرسش و پاسخ
اشعار
sah 
شرح صحیفه سجادیه
web Design:sirafdp.com