News

201001403
Untitled 8850036951
image1400341

payamresan9 2

360

payamresanNN9 1

360

جشن عید غدیر در مصلی بوشهر + گزارش تصویری

 

به گزارش اختصاصی روابط عمومي دفتر نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه بوشهر، صبح روز دوشنبه 21 مهرماه، جشن غدیر با حضور حضرت آیت الله صفایی بوشهری و جمع کثیری از مردم در مصلی جمعه بوشهر برگزار گردید.

 

 

 

نماينده مقام معظم رهبري در استان و امام جمعه بوشهر در این مراسم فرمودند: در قرآن و روایات نبوی در رابطه با امیر مؤمنان (ع) معیارهایی بیان شده است که بیانگر عظمت، جایگاه و مقام والای ایشان است.

 

ایشان با اشاره به آیه قران مبنی بر اینکه "می‌فرماید: ولایت دارای ساختاری است که آن ساختار دارای یک وزانی قوی و حقیقی در عالم وجود است" افزودند: ولایت به معنای ایمان، اعتقاد، مودت، محبت و پیروی از ولی است و باید در همه زندگی خود مسیر ولایت را طی کنیم.

 

حضرت آيت الله صفايي بوشهري با اشاره به اینکه دومین مرتبه ولایت، از آن رسول خداست که ولایت نبوی است و پس از آن نیز کسانی هستند که در اوج ایمان قرار دارند، اذعان داشت: حضرت علی تنها مصداق این نوع ولایت است و سومین مرتبه ولایت، ولایت علوی (امامی) است که فرزندان آن حضرت است. غدیر عیدی است که خورشید هدایت برای تمامی زمان‌ها طلوع می‌کند

 

نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه بوشهر با بیان اینکه چهارمین مرتبه ولایت در زمان غیبت امام زمان (عج) است که ولایت فقیه است، بیان داشتند: ولایت از آن دین است و به غیر از این، شرک و کفر سیاسی است.

 

ایشان در ادامه به روایات نبوی متعدد در بیان مقام امیر مؤمنان (ع) اشاره کرده و افزودند: پیامبر گرامی اسلام (ص) فرموده‌اند؛ علی با حق است و حق نیز با علی است و هیچ‌گاه جدا نمی‌شوند و همچنین می‌فرمایند که علی با قرآن است و قرآن با علی است.

 

حضرت آيت الله صفايي بوشهري به عظمت و جایگاه عید غدیر اشاره کرده و فرمودند: عید غدیر تنها برای بیان جانشینی علی بن ابی طالب (ع) نیست بلکه عیدی است که خورشید هدایت برای تمامی زمان‌ها طلوع می‌کند.

 

نماينده مقام معظم رهبري در استان و امام جمعه بوشهر با بیان اینکه بزرگان دیگر ادیان در مقابل علی بن ابی طالب (ع) تعظیم می‌کنند، بیان داشتند: جهان اسلام افتخار می‌کند که در جغرافیای وجود خود کسی چون علی دارد.

 

ایشان در ادامه سخنان خود با بیان اینکه علی بن ابی طالب (ع) افتخار بشریت و جهان اسلام و ادیان است، تصریح کردند: علی بن ابی طالب (ع) یک وجود و یک نسخه بیشتر ندارد و افتخار بشریت است.

 

حضرت آيت الله صفايي بوشهري با بیان اینکه عید غدیر قطب نمای حقیقت اسلام و خورشید بی غروب هدایت انسان‌ها در آخرالزمان است، اضافه کردند: انقلاب اسلامی ایران برگرفته از هدایت‌های حضرت علی (ع) است.

 

نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه بوشهر بیان داشتند: مردم استان بوشهر در ولایت‌مداری و حرکت در مسیر نبوی و علوی همواره پیشتاز هستند و عشق و ارادت مردم این استان به حضرت علی(ع) کم نظیر است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

 

  • هیچ نظری یافت نشد

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

حدیث برگزیده

1403 02 22.01

گلستان اخلاقی

کلمات قصار حکایت ها
دستورالعمل ها سخنرانی ها
 
پرسش و پاسخ
اشعار
sah 
شرح صحیفه سجادیه
web Design:sirafdp.com