News

201001403
Untitled 8850036951
image1400341

payamresan9 2

360

payamresanNN9 1

360

وهابیت در حاشیه امن مشغول تبلیغ است

وهابیت در حاشیه امن مشغول تبلیغ است

 

 

1000mnبه گزارش روابط عمومي دفتر نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه بوشهر، آیت الله صفایی بوشهری در جلسه ای با طلاب مدرسه علمیه حقانی قم به موضوع “توجه به حیات معنوی انسان” اشاره کردند و اظهارداشتند:  انسان دارای دو حیات حیوانی و معنوی است که حیات حیوانی مرتبط با جسم انسان بوده و با دیگر حیوانات در خوردن، آشامیدن، خوابیدن، تولید نسل، مجتمع شدن، متفرق شدن و … مشترک است.

 

ایشان در ادامه فرمودند: انسان در بعضی از جهات از حیوان قویتر است؛ مانند مدیریت پزشکی، جلوگیری از آسیب، علم و … و در برخی از جهات از حیوان ضعیف تر است مانند استتار، طراحی حمله و دفاع و… .

 

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر اظهار داشتند: انتخاب پیامبران(ع)، عروج، سلوک، مقامات عالی انسانی و … مربوط به بخش حیات انسانی است؛ چراکه هدف بعثت پیامبران، زیبا و پررنگ کردن بخش معنوی انسان است.

 

ارزش انسان به داشتن حیات الهی است

امام جمعه بوشهر با بیان این مطلب که تمام امور جسمانی مقدمه ای برای تحقق و ایجاد حیات معنوی انسان است، ابراز داشتند: ارزش انسان به داشتن حیات معنوی و حیات عالی و الهی است.

 

نماینده مقام معظم رهبری در استان و امام جمعه بوشهر فرمودند: غالب مراکز فعلی در جهان تمرکز خود را در بخش حیات حیوانی قرار داده اند که در راستای ثروت اندوزی، کسب قدرت، شهوترانی، کسب شهرت، کشورگشایی و … می باشد؛ درحالی که انبیاء آمده اند تا انسان را از این ظلمت های حیوانی نجات داده و به سمت اسلام ناب سوق دهند.

 

حضرت آیت الله صفایی بوشهری یادآور شدند: دین برنامه خداوند برای انسان هاست تا در زمینه های ایمانی، اعتقادی و اخلاقی دارای موازین فکری قلبی و عملیِ الهی شوند.

 

ایشان تصریح کردند: هرچه انسان از دین دورتر شود، به سمت حیوانیت و حتی پایین تر از آن حرکت کرده و در مقابل هرچه به سمت دین حرکت کند، از حیات معنوی و انسانی بیشتری بهره خواهد برد.

 

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر تأکید کردند: انسان هرچه بیشتر درس بخواند، بُعد حیوانی او کم رنگ تر می شود و یکی از فلسفه های روزه نیز هم همین است که بُعد معنوی را تقویت می کند.

 

امام جمعه بوشهر فرمودند : امروز برخی برای بُعد حیوانی مسابقه گذاشته اند؛ اما خبری از رقابت برای بُعد انسانی نیست.

 

ایشان همچنین اظهار داشتند: ارزش روحانیت به این است که انسان ها را از بُعد حیوانی به بُعد معنوی هدایت می کند.

 

آیت الله صفایی بوشهری فرمودند: انسان های بزرگ، کسانی هستند که در تمام اوقات به دنبال تقویت بُعد انسانی خود هستند.

 

توصیه به طلاب

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر در توصیه ای خطاب به طلاب فرمودند: تلاش در تحصیل، تقویت ادبیات عرب، تسلط بر قرآن و حدیث، مواظبت در اخلاق و تسلط در بُعد اعتقادی و فقه اسلامی از چیزهایی است که شما عزیزان باید به آن توجه ویژه داشته باشید.

 

میان درس اخلاق و درس فقه کدام را انتخاب کنیم؟

این استاد حوزه با تأکید بر شرکت در دروس اخلاق، ابراز داشتند: اگر امر دائر شد بر این که بین درس فقه و درس اخلاق، یکی از آن دو را انتخاب کنید، به درس اخلاق بروید؛ چراکه روحانی که بدون تهذیب نفس در جامعه دچار مشکل خواهد شد.

 

طلاب مراقب باشند با بی بصیرتی سر سفره دشمن قرار نگیرند

حضرت آیت الله صفایی بوشهری بصیرت را یکی از ارکان طلاب دانستند و خاطرنشان ساختند: طلاب بی بصیرت، در دام جریانات سیاسی غیر ولایی گرفتار شده و با تمجید، تعریف و فریب، او را سر سفره دشمن می نشانند.

 

ایشان مهمترین راهِ بصیرت افزایی را ولایت مداری عنوان کردند و فرمودند: در روایتی از حضرت امیر(ع) آمده است: «و قامت الفتنة علی القطب فاسرعوا الی امیرکم/ و فتنه ها بر محور و پایه های خود ایستاده است، پس به سوی امیر و فرمانده و امام خود بشتابید».

 

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر تأکید کرد: کسب اطلاع از جریانات مسموم و پناه بردن به ولایت فقیه، موجب بصیرت افزایی خواهد شد.

 

توابین در جریان کربلا چه کسانی بودند؟

امام جمعه بوشهر تصریح کردند: در واقعه کربلا توابین کسانی بودند که امام حسین(ع) را به کوفه دعوت کردند؛ ولی گرفتار نقشه های دشمن گردیده و هنگامی که أبی عبدالله(ع) در حال جنگ بودند، آنها دعای امَّن یُجیب می خواندند.

 

حضرت آیت الله صفایی بوشهری با اشاره به این که فروتنی نشانه بزرگی است، تصریح کردند: هیچ گاه در زندگی زی طلبگی را فراموش نکرده و اگر مقام و مسئولیتی به عهده شما گذاشته شد، تواضع و فروتنی را فراموش نکنید.

 

امروز در حوزه های علمیه نیاز به جهاد داریم

امام جمعه بوشهر با بیان این مطلب که امروز در حوزه های علمیه نیاز به جهاد داریم، اظهار داشتند: وهابیت در حاشیه امن خود مشغول تبلیغ است؛ پس شما هم سعی کنید کارگروه هایی را تشکیل داده و مناطقی را که کسی برای تبلیغ به آنجا نمی رود، شناسایی کنید و در ایام تابستان به آن مناطق بروید.

 

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر در پایان بیان داشتند: به جایی وابسته و دلبسته نباشید، تا هر زمان که نیاز بود در هر منطقه ای از کشور بتوانید حضور داشته و خدمت کنید.

 

  • هیچ نظری یافت نشد

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

حدیث برگزیده

1402 10 30

گلستان اخلاقی

کلمات قصار حکایت ها
دستورالعمل ها سخنرانی ها
 
پرسش و پاسخ
اشعار
sah 
شرح صحیفه سجادیه
web Design:sirafdp.com