News

201001403
Untitled 8850036951
image1400341

payamresan9 2

360

payamresanNN9 1

360

معیار تمامی حرکت‌های روحانیت، باید اطاعت از اوامر ولی فقیه باشد.

 

 

1309939393به گزارش اختصاصی روابط عمومي دفتر نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه بوشهر، صبح امروز دومین همایش تجلیل از مفاخر روحانیت استان بوشهر با حضور حضرت آیت الله صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر، آیت الله نمازی نماینده ولی فقیه در کاشان، آیت الله راشد یزدی، استاندار بوشهر، نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، مسئولین استان و جمع کثیری از طلاب و روحانیون در مصلی بوشهر برگزار گردید.

 

علما، معیار، میزان و مدار حرکت الهی برای انسان‌ها هستند.

حضرت آیت الله صفایی بوشهری در این همایش بزرگ، با اشاره به نقش روحانیت و علما در منظومه هدایت و نجات بشر، فرمودند: در نقش روحانیت و علما همین قدر کافیست که هم در عرصه حضور معصوم و هم در برهه‌ی غیبت، حضرات معصومین جامعه را به پیروی از علما توصیه کردهآند و علما را ستارگانی دانسته‌اند که معیار، میزان و مدار حرکت الهی برای انسان‌ها است.

 

ایشان با اشاره به حدیثی از پیامبر گرامی اسلام (ص)، افزودند: وزان عالمان دین در زمین مانند وزان ستارگان در آسمان است و همانطوری که در حرکت‌های جغرافیایی، مردم با ستارگان جهت یابی کرده‌اند و به مقصد رسیده‌اند در ارض نیز میزان سلامت حرکت، پیروی از علماست.

 

حضرت آيت الله صفايي بوشهري عنوان نمودند: هر کس در جهان به دنبال تحصیل علم در عرصه دین باشد، بهشت به دنبال اوست و بهشت خواهان اوست.

 

نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه بوشهر بیان داشتند: علما ستارگانی بی غروب برای هدایت و نجات جامعه و حرکت به سمت کمال و نجات از سقوط در باتلاق متعفن ابتذال هستند که این به معنای عام نقش علما است.

 

نقش علما، نجات انسان از سقوط در دریای انحراف و هدایتگر به سمت کمال است.

ایشان در ادامه با بیان اینکه در زمان غیبت، نقش علما پررنگ‌تر، حساس‌تر و سرنوشت سازتر می‌شود، بیان داشتند: در زمان غیبت امام زمان (عج)، تهاجم مذاهب و تهاجم اندیشه ها و مکاتب، مردم را در یک فضای بسیار تنگ و گمراه کننده قرار می دهد و این علما هستند که نجات بخش انسان از سقوط در دریای انحراف و تحریف و هدایتگر به سمت کمال هستند.

 

حضرت آيت الله صفايي بوشهري درباره نقش روحانیت استان ولایتمدار بوشهر در تاریخ، فرمودند: روحانیت استان بوشهر ستارگانی بی غروب هستند که در تاریخ شیعه، ایران و بویژه جنوب ایران و منطقه خلیج فارس می درخشند.

 

نماينده مقام معظم رهبري در استان و امام جمعه بوشهر خاطر نشان نمودند: ویژگی های روحانیت استان بوشهر همواره علم، تقوا، اخلاق، بصیرت، هدایت، مردم داری، ولایتمداری، مجاهدت و بیداری بوده است.

 

علمای استان بوشهر، افرادی قوی، صاحب مبنا و دارای اندیشه های ژرف بوده‌اند.

ایشان ابراز داشتند: علما و روحانیت استان بوشهر در عرصه علم در حوزه‌ی تحصیل، تدریس، تحقیق، پژوهش، تألیف و حتی تولید علم، بزرگانی بوده اند که هم در استان و هم در نجف به عنوان افرادی قوی، صاحب مبنا و دارای اندیشه های ژرف در عرصه های علمی بوده اند.

 

حضرت آيت الله صفايي بوشهري تصریح کردند: در حوزه ادبیات عرب، بزرگان این عرصه به ابن مالک افتخار می‌کنند اما در این استان سید علی نقی دشتی را داشته‌ایم که خود الفیه نگاشته است.

 

نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه بوشهر در ادامه بیان داشتند: در حوزه فقه و اصول و کلام، علامه بلادی کتاب‌هایی نگاشته اند که اگر امروز تجدید چاپ شوند گویا علامه بلادی زنده است و برای شرایط کنونیِ رد تکفیری ها کتاب نوشته است.

 

ایشان با اشاره به برخی از آثار و تألیفات علمای استان، فرمودند: علامه بلادی در حوزه‌های علوم نوین 50 کتاب حتی در طب و ریاضیات نوشته است، آخوند کبگانی در عرصه ادبیات تألیفاتی داشته و آیت‌الله حجت نیز کتابی منحصر به فرد در عرصه بلاغت عرب به شعر نوشته است.

 

حضرت آیت الله صفایی بوشهری خاطر نشان نمودند: عالمان این دیار بزرگانی بوده‌اند که در عین پارسایی و زهد، با استعداد شگرفی که داشته‌اند برای جهان تشیع و اسلام و این استان افتخار آفریده‌اند و هم‌اکنون نیز این چنین است.

 

نماينده مقام معظم رهبري در استان و امام جمعه بوشهر همچنین فرمودند: شما بزرگان، مایه افتخار و عزت این استان و میراث‌داران بزرگان تاریخ این استان هستید.

 

بصیرت و آشنایی کامل به شرایط روز، از خصوصیات عالمان این استان است.

ایشان در ادامه سخنان خود تصریح نمودند: در عرصه تقوا و اخلاق، هر جایی که عالمی از استان بوشهر بوده است مانند نجف، سامرا، کربلا، بمبئی، کراچی، کشورهای حوزه خلیج فارس و ایران، نام علمای بوشهر قرینه تقوا و اخلاق بوده است.

 

حضرت آيت الله صفايي بوشهري با بیان اینکه بصیرت و آشنایی کامل به شرایط روز از خصوصیات دیگر عالمان این استان است، افزودند: هیچ گاه در طول تاریخ، عالمی از استان بوشهر نبوده که فریب انگلیس، استعمار و استبداد را خورده باشد و در تحلیل‌های خود به خطا رفته باشد.

 

نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه بوشهر بیان داشتند: سیاست‌مداران کهنه کار انگلیس در زمان حضور در استان بوشهر، با اشکال مختلف به این بزرگان تهاجم سیاسی کردند، اما علمای استان با بصیرت، ترفندهای دشمنان را شناسایی کردند و فریب نخوردند، بلکه در مقابل استعمار انگلیس، تجاوزات هلند، بلژیک، فرانسه و پرتغال کوهی مستحکم شدند.

 

روحانیت استان بوشهر با تمام وجود از حریم ولایت دفاع می‌کنند.

ایشان در ادامه اذعان داشتند: سید مرتضی اهرمی اولین بار در تاریخ ایران، نظام ولایت فقیه را طی دو ماه در بوشهر برقرار کرد و رئیس علی دلواری رئیس شهربانی او شد که با به توپ بستن خانه ایشان این نظام استمرار پیدا نکرد.

حضرت آيت الله صفايي بوشهري همچنین اظهار داشتند: در جریان مبارزه با استبداد، روحانیت این استان با تمام وجود کنار امام قرار داشتند و هم‌اینک نیز با تمام توان بر مبنای فقه حکومتی و تقوای سیاسی در کنار مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه‌ای هستند و با تمام وجود از حریم ولایت دفاع می‌کنند.

 

نماينده مقام معظم رهبري در استان و امام جمعه بوشهر هدایت و مردم داری را از دیگر شاخصه‌های روحانیت استان برشمردند و افزودند: در این استان در طول تاریخ هیچ عالمی را نمی‌بینید مگر اینکه درب خانه او بر روی مردم باز بوده و پای سفره ایشان مردم حضور داشتند و از خود می‌گرفتند و به مردم می‌پرداختند.

 

ایشان ابراز داشتند: روش آن‌ها روش خاتم الانبیاء محمد مصطفی (ص) است و مقتدای آن‌ها علی بن ابی‌طالب (ع) بوده است و به این امر افتخار می‌کردند و اگر الان می‌بینید مردم بوشهر، ولایتمدار و در مسیر هدایت‌های روحانیت هستند این در پرتوی تاریخ تابناک هدایت و مردم داری بزرگان این خطه بوده است.

 

روحانیت استان همواره در مقابل استعمار و استبداد، پیشگام در عرصه مبارزه بوده‌اند.

حضرت آيت الله صفايي بوشهري پنجمین شاخصه روحانیت استان بوشهر را مجاهدت و بیداری عنوان نمودند و بیان داشتند: علمای ما علمای بیداری بوده‌اند و نه تنها در عرصه هدایت و حکم به دفاع در مقابل تجاوزات بیگانه قلم زده‌اند بلکه خود وارد صحنه مبارزه شده‌اند.

 

نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه بوشهر در همین رابطه افزودند: مرحوم مجتهد برازجانی، علامه بلادی، سید علی نقی دشتی و تمامی این بزرگان خود در صف اول مبارزه با استبداد قرار داشتند و چه تبعیدهایی سیدمرتضی اهرمی ندید و چه برخوردهای تندی از سفارت انگلیس در بوشهر که بر ایشان روا نشد، اما یک لحظه از خط مقاومت خارج نشدند.

 

ایشان اذعان داشتند: روحانیت استان همواره در مقابل توطئه‌های همه‌جانبه استعمار و استبداد، مردم و خواص را هدایت می‌کردند و خود پیشگام در عرصه مبارزه بوده‌اند.

 

روحانیت استان بوشهر، کوه استوار مقاومت و بیداری است.

حضرت آیت الله صفایی بوشهری خاطر نشان نمودند: اکثر علمای این استان توسط انگلیس تبعید می‌شدند اما از راه دور جامعه را هدایت می‌کردند و در اولین فرصت به سرزمین خود باز می‌گشتند و با جان از حریم اسلام و ایران دفاع می‌کردند.

 

نماينده مقام معظم رهبري در استان و امام جمعه بوشهر همچنین افزودند: روحانیت استان بوشهر، کوه استوار مقاومت و بیداری و خط اول مقاومت هم در عرصه علم و دانش و هم در دفاع مقدس نظامی در مقابل تجاوزات بیگانگان بوده است لذا شما می‌بینید اولین شهید این استان در مقابل استبداد، روحانی شهید عاشوری است که امروز سالروز شهادت ایشان است.

 

ایشان با اشاره به اینکه شهدای روحانی فرهنگی خارج از کشور، از این استان هستند، اظهار داشتند: روحانیت استان بوشهر، جبهه‌های دفاع مقدس، هدایت‌ها، رشادت‌ها و شهادت ها به خود دیده‌اند و به همین خاطر است که روحانیت استان بوشهر به یک منظومه جامعی تبدیل شده که مشتمل بر تمامی فضایل و خوبی‌ها است و مبرا از تمامی امور و اشکال مختلف رذالت ها است.

 

حضرت آيت الله صفايي بوشهري عنوان نمودند: هر روحانی بوشهری و تمامی مردم بوشهر از تاریخ پیشینه تابناک علما و روحانیت خودشان، به خود می‌بالند.

 

معیار تمامی حرکت‌های روحانیت، باید اطاعت از اوامر ولی فقیه باشد.

نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه بوشهر بیان داشتند: علما، روحانیت و مردم این استان ریشه در مکتب اهل‌بیت دارند و این را مدیون علمای بزرگ این استان هستند.

 

ایشان در ادامه تأکید نمودند: در شرایط کنونی میزان و معیار تمامی حرکت‌های روحانیت در جهان باید اطاعت از اوامر ولی فقیه که هم‌اینک در بزرگ مردی از تبار حضرت اباعبدالله الحسین حضرت امام خامنه‌ای تجلی دارد.

 

حضرت آيت الله صفايي بوشهري همچنین اظهار داشتند: تمام روحانیت استان بوشهر همگی بر اساس بصیرت و فقه حکومتی، ایمان، تقوا و اخلاق سیاسی، با تمام وجود در مسیر ولایت هستند و اگر تهاجمی به این عرصه شود با تمام وجود از حریم ولایت دفاع خواهند کرد.

 

نماينده مقام معظم رهبري در استان و امام جمعه بوشهر خاطر نشان نمودند: ما از تاریخ آموخته‌ایم که باید مانند مالک اشتر و عمار برای علی‌بن‌ابی‌طالب (ع)، مالک‌اشتر و عمار برای مقام معظم رهبری باشیم و این اساس نگاه روحانیت استان بوشهر است.

 

ایشان ابراز داشتند: جنس و فصل روحانیت بوشهر، ولایت مداری است و در این همایش عهد می‌بندیم که تا جان داریم از حریم ولایت و مقام معظم رهبری دفاع کنیم.

 

هدایت‌های الهی در جغرافیای استان، مدیون تلاش‌های روحانیت و بزرگان این استان است.

حضرت آيت الله صفايي بوشهري تصریح کردند: صمیمانه از همه روحانیت استان، عزیزانی که در روستاها و شهرها و تحت هر عنوان، روحانی مستقر و طرح هجرت، طلاب عزیز، خواهران و برادران جلیل القدر، عزیزانی که باعث افتخار این استا در بیرون از استان و هم در درون استان هستند، تشکر و قدردانی می‌کنم.

 

نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه بوشهر در پایان بیانات خود فرمودند: همه شما عزیزان مایه عزت و افتخار این استان هستید و هدایت‌های الهی در جغرافیای استان، مدیون تلاش‌های شما روحانیت و بزرگان این استان است.

 

همچنین در این مراسم پژوهشگاه مجازی فاطمه الزهرا(س) توسط آیت الله صفایی بوشهری افتتاح گردید.

 

در پایان این مراسم از جمعی از علما و مفاخر روحانیت استان بوشهر تجلیل به عمل آمد.

 

  • هیچ نظری یافت نشد

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

حدیث برگزیده

1403 02 22.01

گلستان اخلاقی

کلمات قصار حکایت ها
دستورالعمل ها سخنرانی ها
 
پرسش و پاسخ
اشعار
sah 
شرح صحیفه سجادیه
web Design:sirafdp.com