News

201001403
Untitled 8850036951
image1400341

payamresan9 2

360

payamresanNN9 1

360

استاد خلیل عمرانی سردار سرافراز شعر انقلاب و آیینی ما است.

به گزارش روابط عمومي دفتر نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه بوشهر، حضرت آیت الله صفایی بوشهری در دیدار صبح امروز با اعضای ستاد بزرگداشت دومین سالگرد استاد خلیل عمرانی شاعر متعهد و انقلابی در مطالبی به ویژگی های تاریخ شعر و شعرای استان پرداختند و فرمودند : استاد خلیل عمرانی سردار سرافراز شعر انقلاب و آیینی ما است.

160993 1

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با بیان اینکه شخصیت های بزرگ استان به خاطر نزدیکی و هم استانی بودن، خوب به نسل جدید و مردم  استان معرفی نشده اند فرمودند : وقتی در خارج از استان و بالا نگاه می کنیم،  می بینیم که مرحوم استاد خلیل عمرانی چقدر بزرگ و جایگاه بسیار ویژه ای در شعر و شاعری دارد.

 

امام جمعه بوشهر در بخش دیگری از صحبتهای خود به ویژگی های شعر استان پرداختند و تصریح کردند : جغرافیای هر قوم تاثیر بسزایی در تولید شعر و شاعری دارد و استان بوشهر به خاطر شرایط آب و هوایی، ارتباطات و روحیه لطیف مردم و باعث تولید شعر و شاعری شده است.

 

نماينده مقام معظم رهبري در استان و امام جمعه بوشهر همچنین افزودند: مردم استان بوشهر زن و مرد، همگی در حوزه شعر آشنایی دارند و بسیاری هم دست در آتش شعر دارند به همین دلیل مردم استان شعردوست و شعرشناس هستند.

 

حضرت آیت الله صفایی بوشهری تصریح کردند : در استان بوشهر تجلی شعر را در دو بیتی ها شروه می بینیم چون تاریخ ما پر از شکوه و بزرگی همراه با غم و تجاوزات بیگانه بوده است.

 

ایشان شعر را زیباترین چینش محتوایی یافته ها و دانسته های یک شخص دانستند و فرمودند: شعر چه از نوع نو و سنتی زیباترین عرصه مدیریت چینش لغت است که با آهنگ ویژه در قالب ها و دارای محتوایی قوی می تواند تاثیر بیشتر در سطح هدایت جامعه و فرهنگ سازی و تمدن سازی داشته باشد.

 

ایشان در ادامه سخنان خود تصریح نمودند: گاهی یک شعر جنگ به راه می اندازد، گاهی موجب صلح می شود، گاهی غم را از دل می زداید و گاهی باری از غم از دوش یک انسان بر می دارد .

 

حضرت آيت الله صفايي بوشهري تاکید نمودند: چون شعر با مهمترین بخش وجود انسان سر و کار دارد و آن حوزه تفکر، خیال و اندیشه است و به همین خاطر شعر و شعرا در تاریخ تمام اقوام جایگاه بسیار خاصی داشته اند.

 

نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه بوشهر بیان داشتند: شعر از آغاز حیات خودش تا کنون نقش بسیار مهمی در تاریخ ایفا کرده و شعر تاثیر بسزایی در تمدن سازی و بسیاری از تحولات مختلف به ویژه فرهنگی در بین اقوام عهده دار بوده است.

 

ایشان شناختن یک قوم و تمدن را، شناختن شعر آنها دانستند و افزودند : شعر نشان از درجه شعور یک جامعه است.

160993 4

160993 3

160993 1

160993

160993 2

 

 

  • هیچ نظری یافت نشد

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

حدیث برگزیده

1403 02 22.01

گلستان اخلاقی

کلمات قصار حکایت ها
دستورالعمل ها سخنرانی ها
 
پرسش و پاسخ
اشعار
sah 
شرح صحیفه سجادیه
web Design:sirafdp.com