News

201001403
Untitled 8850036951
image1400341

payamresan9 2

360

payamresanNN9 1

360

بوشهر به مرکز تولید علم و فناوری تبدیل شود

 

2222به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر، آیت‌الله صفایی بوشهری در نشست با معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، علم و دانش را یکی ‌از مهم‌ترین راه‌های شکوفا و مقتدر شدن یک کشور دانستند و اظهار داشتند: هر کشوری به علم و فنآوری روز مجهز باشد نشان از اقتدار و جایگاه مهم آن کشور در عرصه بین‌المللی است.

 

‌آیت الله صفایی بوشهری با بیان اینکه حرکت جهادی در تولید علم و دانش یک ضرورت است خاطرنشان کردند: توسعه و پیشرفت بر اساس دانش و فرهنگ علمی باید به حرکت جهادی تبدیل شود تا به نقطه آرمانی دست یابیم.

 

ایشان، با تاکید بر تشکیل بانک اطلاعات در همه ابعاد جامعه بیان کردند: بانک اطلاعات از نیازهای کنونی و آینده نظام است که باید ایجاد شود تا متناسب با نیاز هر منطقه برنامه‌ریزی و با بومی سازی آن، سهم هر دانشگاه و شرکت‌های دانش بنیان تعیین ‌شود.

 

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با توجه به استفاده از دانش‌های روز دنیا از جمله فنآوری نانو فرمودند: در حوزه نفت اکنون استخراج و استحصال نفت سنتی انجام می‌شود که باید به فنآوری نانو در این بخش مجهز شویم.

 

آیت الله صفایی بوشهری با تاکید برایجاد نهضت علمی در کشور افزودند: دانش‌پژوهان، محققان، دانشمندان و نخبگان کشور باید با دانشمندان جهان ارتباط برقرار کنند و با ایجاد نهضت علمی در احیا تولید علم تلاش کنیم.

 

امام جمعه بوشهر با اشاره به اینکه استان بوشهر دارای ظرفیت‌های مهمی در عرصه توسعه و پیشرفت است افزودند: این استان در حوزه‌های تجارت دارای پیشینه طولانی و درخشانی است که اکنون نیز درحوزه تجارت الکترونیک این مهم در حال تحقق است.

 

نماینده مقام معظم رهبری در استان و امام جمعه بوشهر با بیان اینکه استاندار بوشهر توجه ویژه‌ای به توسعه و پیشرفت استان دارد افزودند: استاندار بوشهر طرح‌های بسیار نوینی برای توسعه و پیشرفت استان ارائه کرده است.

 

آیت الله صفایی بوشهری افزودند: این استان با داشتن ظرفیت‌های مهم در حوزه‌های نفت، گاز، پتروشیمی دارای تجارت بین‌الملی است که با داشتن این قابلیت‌ها می‌توان مرکز تجارت ایران را در استان بوشهر ایجاد کرد.

 

امام جمعه بوشهر، به بخش کشاورزی استان بوشهر پرداختند و فرمودند: ظرفیت سواحل 937 کیلومتری استان بوشهر ضمن اینکه زمینه پرورش آبزیان را فراهم کرده فرصت‌هایی را برای کشت گیاهان شورپسند مهیا ساخته است.

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام بوشهر با تاکید بر تحول شگرف در حوزه کشاورزی استان بوشهر فرمودند: عملکرد تولید علم در این حوزه زمینه افزایش صنایع مختلف وابسته به کشاورزی فراهم می‌کند.

 

ایشان، استان بوشهر را کریدر جنوب به شمال دانستند و بیان کردند: در عرصه حمل و نقل استان بوشهر اقتصادی‌ترین منطقه برای ارتباط جنوب به شمال کشور محسوب می‌شود.

 

امام جمعه بوشهر ظرفیت دریا را از مهم‌ترین فرصت برای تولید ثروت نام بردند و فرمودند: کشورهای مختلف اروپایی از ساحل و دریای مناطق خود بهره‌برداری حداکثری می‌کنند که این مهم در استان بوشهر کمتر از1.29 صدم درصد است.

 

آیت الله صفایی بوشهری بر راه‌اندازی اتاق فکر برای توسعه زیرساخت‌های نخبگانی در حوزه‌های مختلف تاکید کردند و فرمودند: استان بوشهر دارای آیتم‌های گوناگون توسعه و پیشرفت است که می‌تواند به عنوان البوم توسعه و پیشرفت کشورهای حوزه خلیج فارس تبدیل شود.

 

ایشان فرمودند: استان بوشهر با داشتن  قابلیت سواحل خلیج فارس و ویژگی‌هایی درابعاد گوناگون صنعتی، کشاورزی، نفت، گاز، پتروشیمی باید به مرکز تولید علم و فنآوری تبدیل شود.

 

545

22221

  • هیچ نظری یافت نشد

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

حدیث برگزیده

1403 02 22.01

گلستان اخلاقی

کلمات قصار حکایت ها
دستورالعمل ها سخنرانی ها
 
پرسش و پاسخ
اشعار
sah 
شرح صحیفه سجادیه
web Design:sirafdp.com