News

201001403
Untitled 8850036951
image1400341

payamresan9 2

360

payamresanNN9 1

360

هنوز هم صدای هدایت آیت‌الله بلادی در بوشهر طنین‌افکن است

به گزارش روابط عمومي دفتر نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه بوشهر،صبح امروز در مراسمی که  در دفتر نماینده ولی قیه در استان و امام جمعه بوشهر برگزار گردید ، کار فیلم‌برداری فیلم مستند «فتوایی برای بلاد» که در مورد زندگی آیت‌الله سید عبدالله مجتهد بلادی بوشهری از علما و فضلای شناخته‌شده استان بوشهر است آغاز شد100394 1.

 

آیت‌الله صفایی بوشهری در حاشیه آیین رونمایی از تولید فیلم مستند فتوایی برای بلاد در مورد زندگی آیت‌الله بلادی اظهار داشتند: به تصویر کشیدن زندگی علما برای آموزش و بیان شخصیتی بزرگ از تاریخ جهان اسلام و جنوب ایران ارزشمند است.

 

ایشان با اشاره به روح ولایتمداری و پیروی از علما که در شخصیت آیت‌الله بلادی وجود داشت، افزودند:  آیت‌الله بلادی شخصیتی بسیار ممتاز در اسلام هم از نظر شخصیتی و هم از نظر باطنی و قدرت بالای تأثیرگذاری علمی و فرهنگی هستند.

 

امام‌جمعه بوشهر تأکید کردند: در تشیع افرادی به جامعیت آیت‌الله بلادی کم داریم وی مصداق رحمت خانوادگی هستند، در محیط اجتماعی خدمت‌گذار تمام‌عیار مردم هستند، در منزل چیزی نداشتند اما همه‌چیزشان برای مردم بود.

 

آیت الله صفایی بوشهری تصریح کردند: هنوز صدای هدایت آیت‌الله بلادی در بوشهر طنین‌افکن است، آثار هدایتی و فریاد مبارزاتی وی در استبداد و استعمار موجود است.

 

ایشان با اشاره به قدرت بالای علمی آیت‌الله بلادی خاطرنشان کردند: در جنوب ایران عالمی به قدرت علمی این بزرگ یا نداشتیم یا انگشت‌شمار هستند، چراکه آیت‌الله بلادی هم عمق و هم جامعیت علمی بودند حتی کتاب‌های وی بر مبنای برهان و قدرت بالای استدلال دارد.

 

امام‌جمعه بوشهر فرمودند: آیت‌الله بلادی حدود 90 کتاب به‌روز دارد که برخی کتاب‌‌ها تجدید چاپ شده است، همچنین کتاب‌های این بزرگ مرد درباره وهابیت، مرجع است.

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهرخاطرنشان کردند: وی انسانی عزلت‌گرا نبود، مبارزه با استعمار را خوب درک کرده بود و در مبارزه با انگلیس، سرداران مقاومت جنوب با هدایت این بزرگ مرد وارد عرصه نبرد شدند.

 

ایشان با بیان اینکه آیت‌الله بلادی از شخصیت‌های تأثیرگذار در جنوب ایران و خلیج‌فارس به‌ویژه بوشهر است، بیان داشتند: احیا چهره‌های تأثیرگذار تاریخ بوشهر، یعنی پرداختن به شناسایی ریشه‌های یک هویت و فیلم مستند فتوایی برای بلاد که می‌تواند اثری خوب در مورد تاریخ ایران، اسلام و بوشهر باشد.

 

 

 

 

100394 1

 

100394 1

 100394 1

 100394 1

 

 

 

  • هیچ نظری یافت نشد

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

حدیث برگزیده

1402 10 30

گلستان اخلاقی

کلمات قصار حکایت ها
دستورالعمل ها سخنرانی ها
 
پرسش و پاسخ
اشعار
sah 
شرح صحیفه سجادیه
web Design:sirafdp.com