News

201001403
Untitled 8850036951
image1400341

payamresan9 2

360

payamresanNN9 1

360

استان بوشهر برای پیشرفت راهی جز نگاه علمی و فرهنگی ندارد + تصاویر

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر، حضرت آیت الله صفایی بوشهری در دیدار اعضای کمیته پژوهشی دانشکده فنی و حرفه ای امام خامنه ای بوشهر با تاکید بر اینکه هر تحولی اگر براساس علم نباشد نتیجه ای تخریب‌گر خواهد داشت، اظهار داشتند: علم، چراغ است و بزرگترین دشمن حرکت، جهل است.

 

نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه بوشهر با بیان اینکه در کشور های کرانه ای، اقتصاد دریایی بزرگترین اقتصاد جهانی است، اظهار داشتند: متاسفانه این رویکرد در کشور و همچنین استان بوشهر بدلیل عدم شناخت مهارت‌ها، بسیار پایین است.emem-kh 3

 

ایشان در ادامه به جایگاه علم اشاره داشته و افزودند: علم جایگاه ویژه ای در استان دارد چون ظرفیت های دانش بنیان این استان بسیار بالا است.

 

حضرت آيت الله صفايي بوشهري عنوان نمودند: ظرفیت های استان بوشهر بسیار بالا است و می توانیم شهرک های بزرگ دریایی و دهکده های تولید دارو در استان داشته باشیم.

 

نماینده مقام معظم رهبری در استان با اشاره به عدم شناخت ظرفیت های استان، اظهار داشتند: استان بوشهر برای پیشرفت و توسعه راهی به جز نگاه علمی و فرهنگی بر اساس آخرین یافته های علمی جهان و فرهنگ دینی ندارد.

 

ایشان با اشاره به اینکه دانشکده های فنی و حرفه ای استان امید این استان هستند، اظهار داشتند: در دانشکده‌های فنی و حرفه ای استان دو ویژگی وجود دارد یکی مهارت افزایی و دیگری روحیه جهادگری و فرهنگ دینی در عرصه کار که در دانشکده فنی امام خامنه ای مشهود است.

 

حضرت آيت الله صفايي بوشهري با اشاره به تولید علم و تولید محصول، بیان داشتند: لازم است دانشجویانی تربیت کنید که در تحصیل علم هدفمند، روش مند و نظام مند به تولید علم یا تولید محصول بپردازند.

 

نماينده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر همچنین خاطر نشان کردند: نکته ای که در استان نیاز داریم بانک اطلاعاتی است که بتواند نیازهای صنایع استان را بشناسد و معرفی کند.

 

ایشان قابلیت های استان را بسیار برشمرده و اظهار نمودند: استانی هستیم که  می توانیم اتومبیل های کرانه ی تولید کنیم و رسالت ما این است که بوشهر را با این ظرفیت های فوق العاده متحول کنیم و این رسالت تاریخی ماست.

 

حضرت آيت الله صفايي بوشهري تصریح کردند: در استان بوشهر بدلیل اینکه حرکت‌ها و کارهای انجام شده در آن براساس دانش بنیانی نبوده است ضررهای زیادی دیده است.

 

نماینده مقام معظم رهبری در استان در ادامه تحول آفرینی را جدای از ساده انگاری تعریف نمودند و فرمودند: باید با کشورهای بزرگ رقابت کنیم و بین المللی بیاندیشیم.

 

ایشان در پایان افزودند: در استان لازم است به جای رشته های موجود که ایجاد اشتغال نمی کند علاوه بر  ایجاد رشته های تقاضا محور باید رشته های نیاز محور نیز دایر شود.

 

پیش از ایشان دکتر منصوری نسب ریاست دانشکده فنی و حرفه ای امام خامنه‌ای بوشهر ضمن تبریک دهه کرامت، مقوله پژوهش را از مقولاتی برشمردند که مورد تاکید حضرت آیت الله صفایی و دیگر مسئولان استان می باشد.

 

 ایشان با تاکید بر اینکه دانشگاه ها باید به سمت تولید علم حرکت کنند، اظهار داشتند: دانشجو باید کارآفرین  باشد و تولید علم کند.

 

آقای منصوری نسب ضمن اعلام آمادگی دانشکده فنی و حرفه ای جهت ایجاد رشته های تقاضا محور اظهار داشتند: این رشته ها باعث ایجاد اشتغال در سطح استان می گردد.

 

دکتر منصوری نسب ضمن تقدیر از زحمات و نگاه ویژه حضرت آیت الله صفای بوشهری پیشنهاد دادند جهت توسعه استان و ارتباط بیشتر با صنعت، کمیته پژوهشی تعامل با صنعت با حضور روسای دانشگاه ها و امام جمعه محترم و استاندار بوشهر تشکیل گردد.

 

در خاتمه آقای منصوری نسب اظهار نمودند با ایجاد کمیته پژوهش دانشکده های فنی و حرفه ای استان، آشتی بین صنعت و دانشگاه برقرار گردیده و به همین دلیل همایش ارتباط با صنعت و دانشگاه بزودی به میزبانی دانشکده امام خامنه ای بوشهر برگزار خواهد شد.

emem-kh 2

emem-kh 3

emem-kh 4

 

 

 

  • هیچ نظری یافت نشد

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

حدیث برگزیده

1403 02 22.01

گلستان اخلاقی

کلمات قصار حکایت ها
دستورالعمل ها سخنرانی ها
 
پرسش و پاسخ
اشعار
sah 
شرح صحیفه سجادیه
web Design:sirafdp.com