News

201001403
Untitled 8850036951
image1400341

payamresan9 2

360

payamresanNN9 1

360

حرکت در مدار ولایت انسان را در برابر فتنه‌ها ایمن می‌کند


به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر، آیت الله صفایی بوشهری، نماینده ولی فقیه در بوشهر در هشتمین دوره اندیشه های آسمانی که در دانشگاه فرهنگیان مشهد برگزار شد، به بررسی تاریخ اسلام و مواجه مسلمین در برابر جنگ سخت و نظامی و جنگ نرم پرداخت.

 

ایشان افزودند: تاریخ اسلام و ایران در شرایط بسیار حساسی قرار دارد و شاید بتوان گفت که در عمود تاریخ اسلامی هیچ گاه جز چند مقطع اندک شرایط جهان اسلام بدین شکل حساس و سرنوشت ساز نبوده است، چرا که جهان در آستانه تحول بسیار سرنوشت سازی است و همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب گفتند در آستانه تحولی عظیم و پیچ تاریخی قرار دارد.

 

نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر در ادامه بیانات خود فرمودند: چنانچه بتوانیم با استفاده از آموزه های دینی در همه عرصه‌های فرهنگی، سیاسی، علمی و اجتماعی و دیگر عرصه‌‌ها که در ایجاد تمدن سازی نوین اسلامی مؤثر هستند، مؤثر واقع شویم قطعا جهان اسلام آینده ای موفق خواهد داشت و از طرفی اگر در این عرصه ها کارآمد عمل نکنیم جهان اسلام و ایران انقلابی دچار چالش های جدی خواهد شد که اثرات نامطلوب آن را قرن ها ایران باید تجربه کند.

 

آیت الله صفایی بوشهری بر نقش جوانان در این مسیر تأکید کردند و بیان داشتند: یکی از مهم‌ترین مفاهیم در شرایط کنونی ایمان به این مسأله است که تک تک مردم ایران مسؤولیت خطیر نه تنها در دوره حیات خود، بلکه در طول تاریخ ایران و اسلام دارند.

 

در هیچ مقطعی از جهان اسلام گستردگی تهاجم سخت و نرم به اندازه کنونی نبوده است

امام جمعه بوشهر با اشاره به این موضوع که تاریخ اسلام همیشه دو نوع تهاجم سخت و نظامی و تهاجم نرم را تجربه کرده است، بیان داشتند: تهاجم نرم ابعاد مختلف فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی دارد اما در هیچ مقطعی از جهان اسلام گستردگی تهاجم سخت و نرم به اندازه کنونی نبوده به طوری که امروز هم از حیث پروژه ها هم از حیث ابزار هم از حیث جغرافیای جمعیتی نیروهای مهاجم با گسترده‌ای از این مواجه هستیم.

 

آیت الله صفایی بوشهری با بیان این که جهان کنونی دارای دو قطب شده در حالی که جهان سلطه به دنبال یک قطبی کردن این جهان است، فرمودند: یک قطب جهان سلطه است که به دنبال مصادره قدرت و ثروت است و یک قطب جهان اسلام است که دارای اندیشه ایمانی، اخلاقی و عدالت محور، تقوایی و بیداری اسلامی است.

 

نماینده ولی فقیه در بوشهر با اشاره به این که انقلاب اسلامی ایران همان شعارها و فریادهای رسول خدا و امیرمؤمنان(ع) است، خاطرنشان کردند: انقلاب اسلامی ادامه دهنده حرکت های جهادگرانه امام حسین(ع) و برگرفته از نظم تشکیلاتی امام صادق(ع)، جهاد فرهنگی ثامن‌الحجج و استقامت اقتصادی و جهاد سیاسی امام سجاد(ع) است.

 

ایشان با بیان این که انقلاب اسلامی عصاره فضایل تمامی حرکت های ایمانی، تقوایی و جهادی پیامبران و امامان معصوم است و صف مقابل آن همان صفی است که در مقابل امامان و پیامبران کشیده شده است، تصریح کردند: تمامی مکتب های انبیاء و امامان در یک نمودار تاریخی به انقلاب اسلامی رسیده است و از طرفی همه حرکت های جهان سلطه به شرایط حاد جبهه استکبار رسیده است.

 

آیت الله صفایی بوشهری افزودند: چنانچه انقلاب اسلامی بتواند به خوبی مسؤولیت خود را در تاریخ پیش رو ایفا کند، می تواند مرگ حتمی جهان سلطه را رقم بزند و جهان را از بیداد تاریخی و زخم کهنه ستم تاریخی پاک و فضایی را برای ظهور مهدی(عج) فراهم کند.

 

نماینده ولی فقیه در بوشهر تصریح کردند: چنانچه در این عرصه توقفی صورت گیرد جهان سلطه با تجربه ای که یافته است، اندیشه‌ای سترگ در مقابل جهان اسلام ایجاد و چکمه خود را بر گلوی جهان اسلام و بشریت بنا خواهد کرد.

 

ایشان افزودند: راه مبارزه با جهان سلطه در گرو همت کسانی است که می‌توانند در برابر جهان سلطه قد علم کنند و اهل ایمان همان هایی هستند که معماری تشخیصی آنها از طریق ایمانشان صورت می گیرد و بر قلوب آنها خداوند حاکم است و خدامحور هستند در منظومه زندگی آنها دین کانون این هندسه است.

 

آیت الله صفایی بوشهری در ادامه بیانات خود فرمودند: خدامحوری شخصی و اجتماعی و مهندسی شخصیت ایمانی دارای الزاماتی است که جهان سلطه آنرا نمی پذیرد زیرا جهان سلطه به دنبال خودمحوری و چپاول قدرت ها و ثروت‌ها است نه خدامحوری و عدالت محوری.

 

ماهیت جهان سلطه نفی اندیشه ایمانی و عدالت اجتماعی است

ایشان جوهره استکبار را تصاحب و چپاول قدرت و ثروت دانست و گفت: ماهیت جهان سلطه نفی اندیشه ایمانی، نفی اندیشه عدالت اجتماعی و آزادی الهی بشر است که تاریخ کشور ما این موضوع را نشان داده است.

 

آیت الله صفایی بوشهری خاطرنشان کرد: نگاه استکبار، بردگی انسان بر ازدیاد قدرت و ثروت خودشان است، بنابراین انقلاب اسلامی که دارای ویژگی ایمان و تقوی است نمی تواند پای میز مذاکره همگرایی با استکبار بنشیند و در واقع به دنبال تسلیم طرف مقابل است.

 

ایشان با بیان این که نخستین شاخص انسان های آزدای‌خواه ایمان است و هیچ انقلابی بدون ایمان به خدا حاصل نمی‌شود، زیرا فردی که به خدا ایمان ندارد اسیر خود است، اظهار کردند: در واقع کسی که اسیر نفس خودش است نمی تواند به دنبال گسستن اسارت های اجتماعی باشد و اوج کمال انسانی، ایمان است.

 

امام جمعه بوشهر با بیان این‌که هر کجا که ایمان آمد تهاجم جهان سلطه به خاطر همین خوی ایجاد شد، فرمودند: در مقابل تهاجم سخت نظامی باید مقاومت کرد هم در حوزه جهاد و هم در صحنه مدیریت باید صبور بود، به همین خاطر است که رهبری معظم انقلاب بارها بر پیشرفت صنعت دفاعی کشور تأکید داشته اند.

 

امان ماندن از فتنه ها و فتنه زدگی در سایه ولایتمداری

نماینده ولی فقیه در بوشهر مهم‌ترین دکترین سیاسی و تنها حجت سیاسی اسلام را ولایتمداری عنوان کردند و فرمودند: هر کس در مدار ولایتمداری و سایه ولایت قرار گرفت در امان خواهد ماند و دچار فتنه ها و فتنه زدگی نخواهد شد.

 آیت الله صفایی بوشهری در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر اقتصاد مقاومتی در شرایط حاضر فرمودند: هر کشوری که متکی بر ظرفیت های داخلی خود باشد موفق خواهد شد اما کشوری که مؤلفه های مهم اقتصادی خود را از بیرون بیاورد به همین دلیل از مرزهای بیرونی هم مدیریت خواهد شد.

 

ایشان افزودند: تحریم های اقتصادی در طول تاریخ بر مسلمین بوده اما زمانی اسلام با پیروزی از این فشارها بیرون آمده که متکی به درون بوده باشد، زیرا چنانچه شریان اقتصادی و مدیریتی به بیرون گره زده شده باشد، رگه هایش سر بزنگاه از بیرون قطع خواهد شد و باید به اقتصاد مقاومتی توجه کرد چرا که بالندگی دارد.

 

آیت الله صفایی بوشهری اظهار کردند: تمام اقتصاد، سیاست، فرهنگ و تولید از علم است و چنانچه دانش لازم را نداشته باشیم، اقتدار نخواهیم داشت و وابسته خواهیم شد و به همین دلیل دگردیسی اندیشه های فردی و اجتماعی جامعه چه در فضای حقیقی و در فضای مجازی حائز اهمیت است.

 

دگردیسی هویت ملی و دینی جوانان مسلمان هدف تهاجم نرم دشمن

ایشان خطاب به جوانان، توجه به عرصه های فرهنگی را مهم دانستند و ابراز داشتند: امروز جهان سلطه به دنبال دگردیسی هویت ملی و دینی جوانان مسلمان است به طوری که هیچ گاه به این اندازه تهاجم فرهنگی تجربه نشده است.

 

آیت‌الله صفایی بوشهری در ادامه بیانات خود فرمودند: هر چیزی از مفاهیم اسلامی که مشاهده می‌کنید کارشناسانی برای تخریبش در غرب ایجاد شده است، زیرا آنان به دنبال تخریب‌اند تا قطار شخصیت انسان بر ریلی حرکت کند که ایستگاه آن وابستگی فرهنگی است.

 

نماینده ولی فقیه در بوشهر با اشاره به این‌که جوانان نباید نرمش ضدایمانی از خود نشان دهند، فرمودند: جامعه‌ای که در مقابل تهاجم سخت و نرم دشمن صبر ندارد، محکوم به شکست و وابستگی است.

 

آیت الله صفایی بوشهری با تأکید بر این که صبر را باید گفتمان غالب جامعه کنیم، خاطرنشان کرد: نگذاریم پروژه های نفوذ دشمن در وجود ما و در جغرافیای زیستی ما راه یابد چرا که سال هاست که آمریکا ایران را تهدید می کند و هدف آنان نفی ایمان و فاصله گرفتن جوانان ما از آرمان ها و ارزش های اسلامی است به همین دلیل است که رهبری معظم انقلاب فرمودند استکبار به دنبال نفوذ است.

 

نماینده ولی فقیه در بوشهر با یادآوری این که با رشد ایمان، صبر  و ارزش های انقلابی در جامعه، آمریکا ذره ای نفوذ نخواهد کرد، فرمودند: ابتدا باید دریچه های نفوذ خود را ببندیم و پس از آن ایمان و تقوای خود را تقویت کنیم چرا که همه انقلاب های جهان هر زمان که دریچه ای کوچک برای نفوذ فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و علمی دشمن باز کردند شکست خوردند.

 

ایشان با بیان این که فرآیند تعامل با جهان سلطه وابستگی را به همراه خواهد داشت، فرمودند: در شرایط حاضر بایستی صبر و استقامت را دکترین عمومی جامعه قرار داد تا در مقابل تهاجم دشمن صبر کنند و قامت جامعه شکسته نشود و در مقابل تحریم ها ایمان به خدا داشته باشید.

 

آیت‌الله صفایی بوشهری افزودند: نگذارید پروژه نفوذ دشمن در وجود و شخصیت و هندسه زیستی جامعه نفوذ کند و مراقب باشیم که هدف آنها نفی ایمان، صبر، قبول و پذیرش فاصله گرفتن از آرمان ها و ارزش ها است و باید در برابر این نفوذ مقاومت کرد.

 

گفتنی است، هشتمین دوره همایش اندیشه های آسمانی کانون های مساجد سراسر کشور از 31 مرداد تا 22 شهریور در دانشگاه شهید بهشتی مشهد برگزار می شود.

 

  • هیچ نظری یافت نشد

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

حدیث برگزیده

1403 02 22.01

گلستان اخلاقی

کلمات قصار حکایت ها
دستورالعمل ها سخنرانی ها
 
پرسش و پاسخ
اشعار
sah 
شرح صحیفه سجادیه
web Design:sirafdp.com