News

201001403
Untitled 8850036951
image1400341

payamresan9 2

360

payamresanNN9 1

360

ضرورت تدوین سند جامع خودروسازی در ایران / استان بوشهر نیازمند رنسانس اقتصادی + تصاویر

 

 

به گزارش اختصاصی روابط عمومي دفتر نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه بوشهر، پیش از ظهر امروز دکتر ریاحی مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت، گوران قائم مقام معاونت توسعه مدیریت منابع و امور استان ها و همچنین مدیرکل دفتر ارزیابی عملکرد وزارت صنعت، معدن و تجارت با حضرت آیت الله صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر دیدار نمودند.

 

نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه بوشهر در این نشست فرمودند: نقش صنعت، معدن و تجارت در اضلاع مهم هندسی پیشرفت و توسعه یک نقش استراتژیک است به ویژه اگر کشوری دارای مواد و منابع اولیه حوزه صنعت و معدن و از آن طرف شاخص های بالای جغرافیایی و کالایی تجارت باشد و الحمدالله ایران در هر سه عرصه دارای شاخص های قابل قبول و ممتاز است.

 

ایشان با بیان اینکه متأسفانه در عرصه اقتصاد در کشور کارهای آمایشی انجام نشده است، افزودند: در ایران فاقد بانک اطلاعات جامع، شناخت سرزمینی از ظرفیت ها و قابلیت ها، طراحی و مدیریت منابع انسانی برای استفاده از این منابع سرزمینی هستیم و در یک کلام، سند و نقشه جامع نداشته ایم.

 

حضرت آيت الله صفايي بوشهري ادامه دادند: به همین خاطر وقتی این نقشه‌ی جامع در رابطه با صنعت، معدن و تجارت وجود نداشته باشد همه چیز سلیقه ای می شود و دارای یک قوام ثابت و رو به رشد نمی شود و بالطبع هر دولتی که روی کار می آید مطابق با اندیشه های خود یک برنامه را اجرا می کند و با رفتن این شخص آن برنامه های قبلی لغو می شود و این یک حرکت دورانی است.

 

ایران فاقد سند جامع در صنعت خودرو سازی است

نماینده مقام معظم رهبری در استان بیان داشتند: اولین مسأله ای که در رابطه با سه حوزه صنعت، معدن و تجارت وجود دارد تدوین نقشه پیشرفت و تنظیم سند چشم انداز این سه حوزه بر اساس اقتصاد مقاومتی طراحی شده از سوی مقام معظم رهبری است و در این زمینه ضروری است که نقش هر استان در اجرای آن اقتصاد مقاومتی و تأمین شاخص های هدف مشخص باشد.

 

ایشان با بیان اینکه ایران فاقد سند جامع در صنعت خودرو سازی است، تصریح نمودند: صنعت خودرو سازی ما با کشور کره جنوبی شروع شده اما پیشرفت کره جنوبی در این صنعت بسیار بیشتر از ما بوده است.

 

حضرت آيت الله صفايي بوشهري با بیان این اینکه در صنایع خودرو سازی، کشتی سازی، هواپیما سازی، ساخت قطعات، صنایع فولاد و صنایع این چنینی پیشرفت های خوبی نداشته ایم، ادامه دادند: در تمامی این زمینه ها نه یک ماتریس خیلی قوی از ضعف ها و قوت ها و فرصت ها و تهدیدها داریم و نه شناخت سرزمینی داریم و بالطبع سند چشم انداز و نقشه راه و سیاست راهبردی مدیریت و تولید منابع انسانی نیز نداشته ایم.

 

نماينده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر خاطر نشان نمودند: پنجاه درصد از تولید ناخالص ملی کشور ویتنام از اقتصاد کرانه ای است اما متاسفانه این رقم در کشور طبق آمار بانک مرکزی 7/2 درصد و در استان بوشهر زیر 2 درصد است.

 

ایشان تصریح کردند: نیازمند یک اندیشه بزرگ در حوزه صنعت، معدن و تجارت در افق بین المللی با مهندسی سند چشم انداز و نقشه راه حسب ظرفیت های ملی و بین المللی هستیم که بتوانیم در جهان به سطح کشورهای توسعه یافته در این سه حوزه برسیم.

 

نماینده مقام معظم رهبری در استان در ادامه بیان داشتند: یکی از عوامل عقب ماندگی صنعت، معدن و تجارت در ایران این است که دیگر نهادها می خواهند در این قبال بهره‌مند شوند و منافع پیدا کنند و نه در خدمت آن باشند و این باعث مشکل می شود.

 

ایشان اذعان داشتند: استان بوشهر پایتخت انرژی ایران است و یک سرزمین بکر است که دارای ظرفیت ها و قابلیت های بسیار زیادی است که می تواند پرشتاب رشد کند.

 

استان بوشهر نیازمند رنسانس اقتصادی

حضرت آیت الله صفایی بوشهری با تأکید بر اینکه باید یک رنسانس اقتصادی در استان بوشهر صورت گیرد، افزودند: باید به سمت بستر سازی گسترش دانش بنیان اقتصاد در سه حوزه صنعت، معدن و تجارت حرکت کنیم.

 

نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه بوشهر افزودند: استان بوشهر دارای ظرفیت ها و قابلیت های بسیاری است اما نگاه دانش بنیان و مسیری که مقام معظم رهبری تعیین می‌کند و حرکت های جهادی را می طلبد.

 

ایشان با بیان اینکه استان بوشهر در این زمینه نیازمند یک اتاق فکر قوی و مشاورین بین المللی با نگاه باز و دانش بنیان است، فرمودند:  باید در استان بوشهر یک بسته پنجاه سالانه منطبق با اقتصاد مقاومتی و سیاست راهبردی تنظیم شود.

 

محصولات تولیدی استان خام فروشی نشود

حضرت آيت الله صفايي بوشهري در پایان تأکید نمودند: در استان بوشهر نباید مواد دریایی و آبزیان، خرما و گوجه فرنگی خام فروشی شود بلکه باید در کنار آن صنایع جانبی و فراوری ایجاد گردد.

 



140694 3

140694 2

140694 1

 

  • هیچ نظری یافت نشد

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

حدیث برگزیده

1403 02 22.01

گلستان اخلاقی

کلمات قصار حکایت ها
دستورالعمل ها سخنرانی ها
 
پرسش و پاسخ
اشعار
sah 
شرح صحیفه سجادیه
web Design:sirafdp.com