News

201001403
Untitled 8850036951
image1400341

payamresan9 2

360

payamresanNN9 1

360

استان بوشهر در حوزه فرهنگ باید از صنعت و تجارت پیشی بگیرد.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر،آیت‌الله صفایی بوشهری در نشست شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر ضمن تسلیت ایام ماه محرم و شهادت حضرت امام حسین (ع) و یارانش با اشاره توسعه فرهنگی به عنوان مهم‌ترین شاخص توسعه‌ یافتگی جوامع اظهار داشتند: اگر در عرصه پیشرفت و توسعه نگاه فرهنگی نداشته باشیم و برنامه‌ریزی و توسعه و پیشرفت مبتنی بر فرهنگ نباشد دچار بحران هویت و توسعه بدون پیشرفت معنوی و تهی از ارزش می‌شویم.029

 

ایشان با اشاره به اینکه توسعه بدون پیشرفت فرهنگی امکان‌پذیر نیست افزودند: در توسعه جامعه باید نیاز فرهنگی و مذهبی و عقیدتی افراد را در نظر بگیریم و در شورای فرهنگی استانها آموزه‌های فرهنگی را به عنوان نقشه راه فرهنگ عمومی نهادینه و بروز رسانی کنیم.

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر اجرای پیوست فرهنگی پروژه‌های بزرگ و کوچک در استان بوشهر را مهم دانستند و فرمودند: نقشه فرهنگی ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب باید بومی‌سازی  و بروز رسانی شود و در اختیار برنامه‌ریزان و دستگاه‌های اجرایی استان قراربگیرد.

 

ایشان ضمن ضروری دانستن بروز رسانی برنامه توسعه فرهنگی افزودند: استان بوشهر در حوزه فرهنگ باید از صنعت و تجارت پیشی بگیرد.

 

آیت الله صفائی بوشهری از نهادینه شدن فرهنگ کتابخوانی در جامعه به عنوان یکی از شاخص‌های توسعه فرهنگی نام برد و بیان کردند: مطالعه و افزایش سرانه کتابخانه‌های استان باید به سمت مطالعه  کارا و کارآمد برود.

 

امام جمعه بوشهر کتاب را نماد دانایی دانستند و فرمودند: اسناد  تاریخی یک کشور شناسنامه و هویت تاریخی یک جامعه و فرهنگ کشور است.

 

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر بر ترویج کتابخوانی در بین دانش آموزان از دوره پیش دبستانی تاکید کردند و افزودند: خانه هر ایرانی باید به یک کتابخانه تبدیل شود.

 

ایشان  با اشاره به پیشرفت تکنولوژی و رسانه‌های دیداری وشنیداری به ترویج کتابخانه‌های صوتی و تصویری تأکید و تصریح کردند: در استان بوشهر کتابخانه صوتی راه اندازی می‌شود که یک ایده نو و جدید است که سبب افزایش سرانه کتاب‌خوانی می‌شود.

 

آیت الله صفایی بوشهری بر ساماندهی و بروز رسانی امکانات کتابخانه ملی و مرکز اسناد استان تأکید کردند و فرمودند: مرکز اسناد باید بهترین و ایده آل ترین امکانات را داشته باشد چون ما باید از شناسنامه فرهنگی یک ملت در این مرکز مراقبت شود.

 

ایشان از راه‌اندازی قریب ‌الوقوع پژوهشکده مجازی استان بوشهر خبر دادند و خاطرنشان کردند: این پژوهشکده پس از سه سال مطالعه و تحقیق و انجام مطالعات و برنامه‌ریزی به بهره‌برداری می‌رسد.

 

نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر از برگزاری جشنواره علامه بلادی با حضور محققان کشور در ماه آینده خبر دادند و فرمودند: استان بوشهر به عنوان یک استان فرهنگی، ولایی و دانش بنیان همیشه مورد توجه بوده و به‌زودی شاهد برگزاری جشن کمال سواد در استان بوشهر هستیم.

 

  • هیچ نظری یافت نشد

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

حدیث برگزیده

1403 02 22.01

گلستان اخلاقی

کلمات قصار حکایت ها
دستورالعمل ها سخنرانی ها
 
پرسش و پاسخ
اشعار
sah 
شرح صحیفه سجادیه
web Design:sirafdp.com