News

201001403
Untitled 8850036951
image1400341

payamresan9 2

360

payamresanNN9 1

360

یکی از مهمترین و کم نظیر ترین آثار علامه اهرمی قرآن رمز دار وی است +تصاویر

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر، آیت الله صفایی بوشهری روز چهارشنبه در کنگره علمی آیت الله میرزاحسین معتقد اهرمی افزودند: آیت الله اهرمی 88 سال عمر کرد که در همه عمر پر برکت خود خدمات بسیار بزرگی به ایران، جهان تشیع و به ویژه جنوب ایران داشته است.


ایشان فرمودند: علامه اهرمی دارای یک ویژگی خاص بود که تمام داشته های خود را درقالب هنر به جامعه عرضه می کرد و حتی زمان تولد خود را به شعر بیان کرده است.


امام جمعه بوشهر فرمودند: معتقد اهرمی ابتدا تحصیلات خود را در عربی، قران و خط در نزد بزرگان و اساتید شهر خود و شعر را در نزد استاد برجسته زمان خود محمدخان دشتی در خورموج اموخت و تسلط وی به شعر مروهون اساتیدی مانند محمد خان دشتی است.


نماینده ولی فقیه دراستان بوشهر به ویژگی دیگر این علامه در مردمداری و حضور در بین مردم دیار خود اشاره کرد و فرمودند: علامه اهرمی بعد از پایان تحصیلات معارف دینی و علوم فقه و اصول و کلام در نجف اشرف دیارخود را فراموش نکرد و فضای معنوی و علمی نجف او را متوقف نکرد وبه منطقه بوشهر و شهر اهرم برگشت و مشغول تحصیل و تربیت فرزندان این مرز بوم شد.


آیت الله صفایی بوشهر تاکید کردند: آیت الله اهرمی علاوه برتدریس علوم حوزوی از اولین معلمان مدرسه سعادت بوشهر بود که روش های کلاسیک و نوین علمی را برای دانش اموزان شروع کرد.


امام جمعه بوشهر به کتاب ها و آثار کم نظیر آیت الله اهرمی و تسلط بی نظیر به شعر اشاره کرد و افزودند: وی سبک خاصی از شعر را در کتاب جواهر و ظواهر خود سروده که در ایران کم نظیر است.


آیت الله صفایی بوشهر افزودند: علامه اهرمی درعرصه های فقهی هم تسلط کاملی داشت و احکام الهی معارف و اخلاق از جمله شکیات نماز را به شکل شعر بیان می نمود و آموزش می داد.


نماینده ولی فقیه به کارهای ابتکاری علامه اهرمی اشاره کرد و فرمودند: یکی از مهمترین و کم نظیر ترین آثار علامه اهرمی قرآن رمز دار وی است که در منطقه و جهان اسلام کم نظیر است.


ایشان به سابقه مبارزات سیاسی و مقاومت این عالم وارسته و ادیب اشاره کردند و فرمودند: علامه اهرمی یک شخصیت بسیار برجسته و دارای شناخت و نگرش بالا در سیاست خارجی و داخلی داشت و شجاع در بیان بود که مایه مباهات استان بوشهر و تنگستان شده است.

  • هیچ نظری یافت نشد

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

حدیث برگزیده

1403 02 22.01

گلستان اخلاقی

کلمات قصار حکایت ها
دستورالعمل ها سخنرانی ها
 
پرسش و پاسخ
اشعار
sah 
شرح صحیفه سجادیه
web Design:sirafdp.com