News

201001403
Untitled 8850036951
image1400341

payamresan9 2

360

payamresanNN9 1

360

همایش امر به معروف و نهی از منکر+تصاویر

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر، آیت‌الله صفایی‌بوشهری ظهر امروز در نشست همایش امر به معروف و نهی از منکر، با اشاره به اینکه این فریضه الهی از ابعاد گوناگون دارای جایگاه مهم و ویژه‌ای است ،اظهار داشتند: احیاء و رعایت معروف در جامعه سبب رشد و بالندگی و نهی از منکر انسان را از سقوط نجات می‌دهد.IMG 2265 2

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر در ابعاد سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و علم و فناوری باید مورد توجه قرار بگیرد تاکید کردند: فریضه امر به معروف و نهی از منکر آن چنان نزد ایزدمنان مهم و با اهمیت است که تمام دین اسلام را در بر می‌گیرد به‌گونه‌ای که نخستین آمر به معروف و ناهی از منکر خداوند متعال است.

ایشان با اشاره به اینکه ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر رسالت و وظیفه همگانی است خاطرنشان کردند: ترویج و اشاعه این فرهنگ، خداوند متعال همه را مکلف کرده که ضمن رعایت این مهم در ترویج آن تلاش شود.

آیت الله صفایی بوشهری با بیان اینکه عمل به معروف و ترک از منکر آثار و برکات مهمی در بردارد، گفت: برای ترک از منکرات و اشاعه معروف‌ها برای جلوگیری از سقوط، باید فرهنگ فریضه الهی در جامعه گسترش یابد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر، با تاکید بر شناسایی منکرات در جامعه تصریح کرد: برای جلوگیری از منکرات در جامعه هر ماه یک منکر در استان بوشهر شناسایی و نسبت به پیشگیری از آن  اقدام شود.

امام جمعه بوشهر پدیده طلاق را یک منکر دانست و گفت: براساس آمارهای موجود آمار طلاق نگران‌کننده است که باید عوامل این آسیب بررسی و راه‌های پیشگیری از آن ارائه شود.

آیت الله صفایی بوشهری مشکل بیکاری را منجر به وقوع برخی آسیب‌ها و منکرات دانستند و افزودند: یکی از علت‌های طلاق، بیکاری و عدم اشتغال‌زایی است که باید در راستای اشتغال‌زایی و کارآفرینی براساس سیاست‌های اقتصاد مقاومتی تلاش شود.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با تاکید بر توجه به ازدواج آسان و صحیح فرمودند: این مهم اکنون از طریق صدا و سیما در حال آموزش دادن است که امیدواریم آثار آن در جامعه آشکار شود.

امام جمعه بوشهر افزایش سطح علمی را یک معروف دانست و با بیان اینکه اقدامات مهمی برای ارتقاء سطح علمی استان بوشهر صورت گرفته فرمودند: اکنون سطح علمی استان بوشهر از رتبه 29 به 25 ارتقا یافته که با روندی که در پیش است این مهم سیر صعودی دارد.

آیت الله صفایی بوشهری با بیان اینکه استان بوشهر دارای تاسیسات دانش بنیان مهم و با اهمیتی است فرمودند: با توجه به اینکه سطح تاسیسات دانش بنیان استان بوشهر در خاورمیانه و کشور بی‌نظیر است باید سطح علم و دانش جامعه استانی ارتقاء یابد و این در حالی است که هنوز 1300 کلاس درس تخریبی در این استان وجود دارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه استان بوشهر تا 5 سال آینده به‌عنوان استان‌های مهم کشور مطرح می‌شود افزودند: وجود نیروگاه اتمی، تاسیسات مهم دانش‌بنیان در امور تولید گاز، نفت و محصولات پتروشیمی، امور مختلف کشاورزی و شیلاتی و دیگر بخش‌ها در استان بوشهر جایگاه این استان در کشور تا 5 سال آینده ممتاز و بی‌همتا می‌کند.

صفایی بوشهری با اشاره به تدوین و اجرای طرح‌های معروف و پیشگیری از منکرات در مناطق مختلف استان بوشهر افزودند: هر مسئول در هر منطقه و شهرستان موظف شود در سال 12 معروف ترویج و 12 منکر پیشگیری کند که این مهم براساس زیرساخت‌های منطقه و شهرستان‌های استان بوشهر باید مورد توجه قرار بگیرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه پیشگیری از مشکلات دهان و دندان و بیماری قلبی و عروقی را جلوگیری از منکرات در حوزه بهداشت و درمان دانستند و افزودند: در حوزه اقتصادی نیز پیشگیری از اسراف آب، برق  و سایر امور جلوگیری از منکر محسوب و افزایش تولید نیز توسعه معروف‌ها تلقی می‌شود.

امام جمعه بوشهر با تاکید بر توجه به برنامه‌های فرهنگی در جامعه خاطرنشان کردند: قرارگاه بزرگ فرهنگی استان بوشهر با حضور استادان دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه در بررسی مشکلات فرهنگی و ارائه راهکارهای حل آن‌ها راه‌اندازی شده است.

آیت الله صفایی‌بوشهری با بیان اینکه این استان به‌عنوان استان دارالحماسه، ولایت‌مدار و دانش‌بنیان شناخته شده فرمودند: استان بوشهر در مدیریت توسعه و پیشرفت به‌عنوان استان پایلوت با نگاه تعالی بخش و نجات بخش معرفی شده که براساس منویات رهبر معظم انقلاب و آموزه‌های دینی پیش می‌رود.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با تاکید بر اجرایی‌شدن قانون عفاف و حجاب از توجه مسئولان استان بوشهر در ساماندهی سواحل قدردانی کرد.

براي مشاهده و دريافت کامل گزارش تصويري اينجارا کليک نماييد

  • هیچ نظری یافت نشد

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

حدیث برگزیده

1402 10 30

گلستان اخلاقی

کلمات قصار حکایت ها
دستورالعمل ها سخنرانی ها
 
پرسش و پاسخ
اشعار
sah 
شرح صحیفه سجادیه
web Design:sirafdp.com