News

201001403
Untitled 8850036951
image1400341

payamresan9 2

360

payamresanNN9 1

360

پرداخت زکات فطره مشمول عافیت، صحت و سلامتی از درگاه الهی می‌شود.+تصاویر

به گزارش روابط عمومي دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر، آیت الله صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در نشست شورای زکات استان بوشهر با قدردانی از تلاش دست‌اندرکاران مجریان و اعضای شورای زکات استان بوشهر و با بیان اینکه زکات نقش مهمی در فقرزدایی و اجرای طرح‌های عام‌المنفعه دارد اظهار داشت: فریضه الهی زکات در قرآن کریم در کنار نماز ذکر شده و به عنوان عمل مهم عبادی و تاثیرگذار در رفع چالش‌های اقتصادی و فقرزدایی مورد توجه قرار دارد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر، با بیان اینکه استان بوشهر در امر پرداخت زکات از استان‌های پیشگام است افزود: این استان در تحقق احکام اسلامی  از استان‌های پیشگام است که نشان از وجود بنیه دینی و مذهبی در مردم استان بوشهر است.khabar010396_15.JPG

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه استان بوشهر در پرداخت زکات رشد قابل توجهی داشته است خاطر نشان کرد: مردم استان بوشهر در عرصه پرداخت زکات فطره با داشتن پیشینه تاریخی در رسیدگی به مستمندان، پرداخت زکات فطره را مکمل صیام می‌دانند و موظف به پرداخت این زکات هستند.

آیت الله صفایی بوشهری با بیان اینکه زندگی بدون زکات به‌ مانند زندگی بی ثمر است گفتند: نماز بدون زکات و زکات بدون نماز مقبول نیست چراکه پرداخت زکات آثار و برکاتی در زندگی دنیوی و سعادت آخروی دارد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر، پرداخت زکات فطره را تحقق واجب ماه رمضان دانستند و تاکید کردند: کسانیکه زکات فطره پرداخت می‌کنند مشمول عافیت، صحت و سلامتی از درگاه الهی می‌شوند.

امام جمعه بوشهر با تاکید بر توجه به سریع پرداخت شدن زکات فطره افزود: زکات فطره باید بر اساس نظام فقه اسلامی وصول و در اسرع وقت در تحقق اهداف ترسیم  شده پرداخت شود.

آیت الله صفایی بوشهری، با بیان اینکه ترویج فرهنگ پرداخت زکات امری مهم و ضروری است گفتند:با توجه به این که زکات فطره مکمل صیام ماه رمضان است نصب هرگونه بنر برای جمع‌آوری زکات در طول ماه رمضان دارای اشکال شرعی است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه برخی‌ها در فضاهای عمومی از هفدهم ماه مبارک رمضان بنرهایی مبنی بر پرداخت زکات فطریه  نصب می‌کنند تاکید کرد: بنرهایی که در استان  بوشهر برای پرداخت زکات نصب می‌شود فقط باید با مدیریت ستاد زکات استان باشد و  برای دیگر  افراد باید تذکر جدی داده شود چرا که این دارای اشکال شرعی است.

امام جمعه بوشهر با تاکید بر شناسایی فقرا مشمول دریافت زکات فطریه افزود: بخشی از مستمندان که  مورد پوشش نهادهای حمایتی نیستند، ستاد زکات باید این نوع فقرا را برای پرداخت زکات فطره شناسایی کند.

آیت الله صفایی بوشهری با تاکید بر این نکته که در محلی که زکات جمع‌آوری شده باید هزینه شود تصریح کرد: تلاش شود در محلی که زکات جمع‌آوری می‌شود هزینه شود و در اسرع وقت در اختیار فقرا قرار بگیرد.

khabar010396_15.JPG

برای دیدن کامل گزارش تصویری اینجا کلیک نمائید

  • هیچ نظری یافت نشد

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

حدیث برگزیده

1402 10 30

گلستان اخلاقی

کلمات قصار حکایت ها
دستورالعمل ها سخنرانی ها
 
پرسش و پاسخ
اشعار
sah 
شرح صحیفه سجادیه
web Design:sirafdp.com