News

201001403
Untitled 8850036951
image1400341

payamresan9 2

360

payamresanNN9 1

360

بازدید آیت الله صفایی بوشهری از منطقه عشایری حومه شهر برازجان + تصاویر

به گزارش روابط عمومي دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر، روز دوشنبه (16 بهمن) آیت الله صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر ضمن بازدید از منطقه عشایری حومه شهر برازجان (روستای خوش‌مکان)، در جلسه شورای فرهنگی عشایر استان بوشهر که در همین منطقه برگزار شد، شرکت نمودند.

آیت الله صفایی بوشهری در ابتدای این جلسه که با حضور عشایر این منطقه برگزار گردید، اظهار داشت: از اینکه خداوند توفیق داد در دهه فجر انقلاب اسلامی ایران در محضر مبارک عشایر عزیز حضور پیدا کنم سپاسگذار درگاه خداوند هستم.

ایشان با اشاره به تاریخ باشکوه عشایر افزود: عشایر در تاریخ ایران در تمامی عرصه های فرهنگی، اقتصادی، مقاومت در مقابل استعمار و مبارزه با استبداد، نقش بسیار ممتاز و باشکوهی داشته اند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر تصریح نمود: عشایر غیور ایران با وقوع انقلاب اسلامی ایران، همواره در کنار رهبریت عظیم الشأن، ولایتمدار و جهادگر در خدمت نظام هستند.

آیت الله صفایی بوشهری ادامه داد: زنان عشایر به ویژه ایل قشقایی، شیر زنان این مملکت هستند که در دامان خود بزرگان را پرورش دادند.

ایشان افزود: شیر زنان عشایر کسانی هستند که در نجابت، صلابت، مجاهدت، خدمت، پاکی و صداقت، سرآمد و برای زنان ایران نمونه هستند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: شیرمردان عشایر و ایل قشقایی نیز در همه عرصه ها مایه افتخار و نماد مقاومت، تلاش و کوشش هستند.

آیت الله صفایی بوشهری در ادامه با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و بزرگان عشایر از جمله اسماعیل خان صولت الدوله قشقایی و محمد بهمن بیگی، اظهار داشت: صولت الدوله این بزرگ مرد قشقایی در همین منطقه در کنار رئسیعلی دلواری، حماسه ها آفریده است.

ایشان ادامه داد: مردان ایل قشقایی در همین خطه جنوب در یک جغرافیای وسیع، با اتکا به حکم حضرت امام در مقابل استعمار انگلیس و استبداد ظلم و ستم شاهنشناهی مقاومت ها کردند و حماسه ها آفریدند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با بیان اینکه من قلباً نسبت به عشایر و ایل قشقایی ارادت دارم، افزود: در این رابطه پیشنهاد می کنم سازمان عشایری ایران به ویژه استان بوشهر پیرامون نقش عشایر در مبارزات ضد استعماری و نقش بزرگ صولت الدوله قشقایی برنامه های ویژه ای در استان طراحی کنند و این حماسه را گرامی بدارند.

آیت الله صفایی بوشهری در بخش دیگری از بیانات خود، خاطر نشان نمود: در عرصه آموزش، استعدادی که در کودکان، دانش آموزان و شخصیت های عشایر وجود دارد از دیرباز همواره مورد توجه بوده و الان بسیاری از شخصیت های علمی و فرهنگی ایران از عشایر عزیز هستند.

ایشان با بیان اینکه شخصیت ها، جوانان و کودکان عشایری دارای استعداد و خلاقیت بالایی هستند، ادامه داد: به همین خاطر باید در حوزه آموزش به این عزیزان توجه ویژه ای شود و حداقل کاری که می شود انجام داد این است که مصوباتی که در جهت خدمت به عشایر تصویب شده، اجرایی گردد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با بیان اینکه یکی از بافرهنگ ترین اقشار جامعه، عشایر هستند، افزود: عشایر دارای فرهنگ دینی، ملی و ایلی خود هستند و الحمدالله فرهنگ عشایر، فرهنگ کرامت انسانی، فرهنگ اسلامی، صلابت و علو مقام انسانی است.

آیت الله صفایی بوشهری با بیان اینکه عشایر ما نباید فرهنگ سنتی خود را از دست دهند، گفت: در سطح عشایر باید برنامه های فرهنگی مناسب طراحی و اجرا شود.

ایشان ادامه داد: نباید شرایط و فرهنگ های جدیدی که الان در جهان به وجود امده، موجب شود که سنت ها و عمق فرهنگی ایلات و عشایر از بین برود.

آیت الله صفایی بوشهری اظهار داشت: فرهنگ عشایر یک فرهنگ بسیار غنی است و باید تلاش شود که نسل جوان عشایر از فرهنگ ایل فاصله نگیرد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر افزود: باید همرنگی، صداقت، همگرایی، وحدت، همدلی، اسلامیت، ولایتمداری و پافشاری بر حفظ اصالت های فرهنگی در عشایر حفظ شود.

برای دیدن کامل گزارش تصویری اینجا کلیک نمائید

  • هیچ نظری یافت نشد

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

حدیث برگزیده

1403 02 22.01

گلستان اخلاقی

کلمات قصار حکایت ها
دستورالعمل ها سخنرانی ها
 
پرسش و پاسخ
اشعار
sah 
شرح صحیفه سجادیه
web Design:sirafdp.com