News

201001403
Untitled 8850036951
image1400341

payamresan9 2

360

payamresanNN9 1

360

عبور راه آهن خلیج فارس از بوشهر موجب توسعه استان می شود/ایجاد تفرقه و اختلاف از سیاست های آمریکا، انگلیس و رژیم اشغالگر قدس است

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر، آیت الله صفایی بوشهری امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه بوشهر با تبریک میلاد حضرت محمد مصطفی(ص) بر وحدت بین مسلمانان تاکید کرد و اظهار داشت: در سخنان حضرت رسول اکرم(ص) و نیز در حال حاضر در بیانات رهبر معظم انقلاب تاکید فراوانی بر وحدت بین مسلمانان شده است. 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر وجود وحدت پیشرفت و سلامت و حفظ جامعه را در پی دارد افزود: در تاریخ عناصر ضد اسلام و از جمله شیطان در اندیشه ایجاد اختلاف و تفرقه بین مسلمانان و جامعه اسلامی بودند.

وی بیان داشت: وجود وحدت در یک خانواده می‌تواند اختلاف سلیقه‌هایی که به وجود می آورد را مدیریت و کنترل کند و قدرت و آستانه تحمل افراد را بالا ببرد.

آیت الله صفایی بوشهری ایجاد تفرقه و اختلاف را سیاست آمریکا، انگلیس و رژیم اشغالگر قدس عنوان کرد  و ابراز داشت: هر جا که در جهان اسلام شکستی دیده شده این شکست با پشتوانه سیاست‌های بیرونی همچون جهان استکبار رغم خورده است هرچند که در ظاهر این شکست ناشی از سیاست‌های درونی است. 

خطیب جمعه بوشهر با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی همواره بر همدلی و وحدت مذاهب اسلامی زیر سایه اسلام تاکید کرده‌اند گفت: همه اقشار جامعه، ادیان و مذاهب در سایه رهبری، با رحمت اسلامی ملتزم به در کنار هم بودن با رعایت قوانین و حاکمیت جمهوری اسلامی هستند.

آیت الله صفایی بوشهری با بیان اینکه جامعه باید حافظ هویت دینی و ملی خود باشد افزود:  وجود وحدت در یک جامعه می‌تواند توطئه‌ها و دسیسه‌های دشمن را نقش بر آب کند اما زمانیکه این وحدت وجود ند اشته باشد جامعه به سوی هرج و مرج می‌رود و این خواسته دشمنان ما است.

امام جمعه بوشهر با تقدیر از برگزار کنندگان مراسمات و جشن های هفته وحدت در استان گفت: اهل سنت و شیعه در استان بوشهر از دیرباز در کنار هم بوده‌اند و بدون اختلاف در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند.

وی با اشاره به طرح خط راه آهن خلیج فارس گفت: این خط راه آهن از مکران، چابهار تا بصره ادامه پیدا کرده و در نهایت به بصره در عراق وصل می‌شود و در حال حاضر این مساله تصویب شده که این خط به سوریه وصل شود.

آیت الله صفایی بوشهری با بیان اینکه این خط از بوشهر عبور نمی‌کند و به ماهشهر وصل می‌شود گفت: لازم است مسؤولان توجه جدی به این مساله داشته باشند چراکه عبور راه آهن از بوشهر می‌تواند نقش مهمی در توسعه استان بوشهر داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر گفت: اگر این خط آهن که به عراق و سوریه می‌رود از ماهشهر به سمت بوشهر و از بوشهر به عسلویه و از عسلویه به منطقه مکران برود در توسعه استان بوشهر نقش زیادی دارد.

امام جمعه بوشهر با اشاره به مشکل آب در استان گفت: در این خصوص رئیس سازمان انرژی اتمی ایران پیگیری‌هایی را در این خصوص داشته‌ام که در استان بوشهر می توان ۴۰۰ هزار متر مکعب آب توسط دو راکتوری که در حال احداث است تامین شود.

وی با بیان اینکه در برخی از مناطق استان با مشکل کم آبی شدید مواجه هستیم گفت: مسؤولان باید تلاش کنند و پیگیر این مساله باشند؛ از همان ابتدا که تقاضا کردم این دو راکتور در بوشهر باشد گفتم با آب باشد.

آیت الله صفایی بوشهری موضوع اشتغال، راه آهن، و آب شرب را از مهمترین مشکلات و مسائل استان دانست و گفت: لازم است مسؤولان با توجه و اهمیت بیشتری این مشکلات را دنبال کنند هرچند برخی پیگیری‌ها دیده می شود اما متاسفانه هنوز نرخ بیکاری در استان بوشهر بالا است.

برای مشاهده متن کامل خطبه اینجا را کلیک نمائید

  • هیچ نظری یافت نشد

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

حدیث برگزیده

1403 02 22.01

گلستان اخلاقی

کلمات قصار حکایت ها
دستورالعمل ها سخنرانی ها
 
پرسش و پاسخ
اشعار
sah 
شرح صحیفه سجادیه
web Design:sirafdp.com