News

14011111
Untitled 8850036951
image1400341

payamresan9 2

360

payamresanNN9 1

360

دیدار مردم ولایتمدار استان بوشهر با مقام معظم رهبری

 

14دیدار مردم ولایتمدار استان بوشهر با مقام معظم رهبری

 

 

  PDF8
  مستندات

 

 

 

 

 

 

 

متن کامل سخنرانی
حضرت آیت الله صفایی بوشهری
در دیدار مردم ولایتمدار استان بوشهر با مقام معظم رهبری
 
 
 
 
 
 
 
5/4/1389
 
 
بسم الله الرحمن الرحیم
 
 
«الحمد لله رب العالمین و صلی الله علی و آله الطاهرین سیما بقیه الله فی الارضین»
«انما ولیکم الله و رسوله و الذین آمنوا الذین یقیمون الصلاه و یوتون الزکاه وهم راکعون»
 
    در آغاز میلاد امیر مومنان امام علی بن ابی طالب تجلی بخش ولایت الهی و تجسم عینی معرفت و هدایت ، سیاست وعدالت، اخلاق ورحمت خداوندی محضر مبارک حضرت بقیه الله الاعظم و حضرتعالی مقام معظم رهبری ، عالم وجود ، مسلمانان ، شیعیان و حضار محترم تبریک عرض میکنم. اوصاف و حجقیقت علی بن ابی طالب بی تردید در حیطه درک و بیان چو من نمی باشد.
 
نه من که طبع هزاران چو من فرو ماند                      ز بر شمردن اوصاف بی کران علی
         علو قدر همین بس بود که در دو جهان                       علیست آل محمد و محمد است آل علی
 
از این که بذل عنایت فرمودید و در این یوم الله ولایت مردم ولایت مدار استان بوشهر را به حضور پذیرفتید کمال تشکر و سپاس داشته و این را برای خویش هدیه الهی و علوی می دانیم و همواره بدان افتخار و بر آن شکر گذاریم.
 
حضار محترم ، جمعی از روحانیت ، مقامات لشکری و کشوری، سپاهیان و بسیجیان ، جانبازان ، ایثار گران، خانواده های معظم شهداء، نمایندگان مجلس، نخبگان، بزرگان اهل سنت، عشایر ایل قشقایی، عرب و تنگسیر، اصناف، اهل قلم و رسانه، فرهنگیان، هنر مندان، ورزشکاران، مداحان و اقشار مختلف مردم استان بوشهر می باشد و قلب های مشتاق بسیار از مردم این استان که سر شار از ولایت و محبت به حضرتعالی است و توفیق حضور به جهت محدودیت ندارند هم اینک معطوف و متوجه این فضای پر از نور ولایت است. این جمع نماد بصیرت و عشق به ولایت و گواه زنده و ماندگار میثاق و تجدید پیمان ولایی با شعار با ولایت با شهادت تا قیامت جمیع مردم استان بوشهر است.
 
استان تاریخی بوشهر با داشتن حدود 707 کیلو متر مرز بین المللی دریایی و همسایگی با کشور های حوزه خلیج فارس و وجود میادین و منابع عظیم نفت و گاز ، و استقرار صنایع بزرگ استحصالی، تبدیلی و ذخیره سازی انرژی فسیلی چون پتروشیمی و مرکز صدور بیش از 95 درصد از نفت کشور، نیرو گاه اتمی و همچنین تجارت تاریخی و فرا ملی و اقتصادی ترین کلیدر جنوب شمال و معادن متنوع و ارزشمند، کشاورزی و شیلات گسترده و در آمد زا، استقرار پایگاه های هوایی و دریایی متعدد و نهادینگی فرهنگ غنی دینی و مقاومت اسلامی و قابلیت تاثیر گذاری بالای فرهنگی بر منطقه و جغرافیای پیرامونی ؛ دارای موقعیت بسیار ویژه استراتژیک و قطب صنعت انرژی و خط مقدم مقاومت و دفاع مقدس دریایی و هوایی جنوب می باشد .
 
این استان می رود که با بومی سازی سند چشم انداز توسعه و پیشرفت نگا شته آن مقام معظم ، تهیه و تنظیم نقشه بزرگ راه توسعه همه جانبه پایدار دینی ، آسیب شناسی و فرصت یابی آمایشی، جذب و تولید منابع انسانی کار آمد در دو عرصه نرم افزاری و سخت افزاری و مدیریت دانش محور دینی، توجه ویژه دولت ولایتمدار و همدلی و هماهنگی استان با آن دولت خد متگزار و اجرای دقیق پیوست های فرهنگی منطبق با آخرین داشته و یافته های مهندسی فرهنگی ، به استانی پیشرفته دینی و الگو در دو جغرافیای ملی و فرا ملی تبدیل گردد. استان بوشهر در آستانه تحولی عظیم و طلوعی دیگردر پرتو شمس الشموس رهبری قرار دارد.
 
تاریخ تابناک استان بوشهر گواه بر آن دارد که این استان پایتخت مقاومت و استواری دینی در مقابل با تهاجم استعمار به ویژه چهار بار هجمه جرثومه پلید استکبار ( انگلیس) می باشد. بارها کشور های اروپایی خواهان تسلط بر گمرکات و جزایر این استان بوده اند اما همواره روحانیون عظیم الشانی چون آیات سید عبد الله بلادی ، آل عصفور ، آل جبار ، سید مرتضی اهرمی، مجتهد برازجانی ، سید محمد تقی حجت ، سید علینقی دشتی و مردم شجاع ، مبارز و متدین ، و سر دارانی مانند رئیسعلی دلواری هیچ گاه نگذاردند که استعمار در آن منطقه حیاتی جای گیرد بلکه در بوشهر جانشان ستاندند و در گورستان ننگ استعمار جایشان دادند.
 
بزرگ عالمان دینی آن منطقه در حوزه تحصیل معارف و تولید علم و تالیفات بدیع ، ایجاد بصیرت و هدایت ، رشد سیاسی ، حضور کار آمد وجدی در میادین دفاع مقدس نظامی فرهنگی و زهد و پارسایی و مردم داری ستارگان درخشان ماندگار و بی غروب می باشند .
 
مردم ولایت مدار استان بوشهر در دفاع مقدس با تقدیم 2097 شهید ، 442 آزاده و 5544 جانباز ار نظام مقدس اسلامی دفاع کردند و رو در رو با نیروهای متجاوز امریکایی در خلیج همیشه فارس به نبرد بر خواستند.
 
هم اینک مردم بوشهر با سیاست( وحدت در سایه ولایت ) در تمامی حوزه های سیاسی ، مذهبی قومی واجتماعی نمونه ای از همبستگی ولایی به نمایش گذارده اند.
 
همگان در این استان به ویژه سپاهیان قهرمان ، ارتش دلاور و بسیجیان جان بر کف به فرمان رهبری آماده نبرد جانانه با تهاجم سخت استکبار می باشند.
 
نخبگان آن ، حضوری موثر در عرصه جنبش نرم افزاری و تولید علم و مهارت افزایی و ساخت تجهیزات و قطعات مورد نیاز دارند.
 
در مقابله با تهاجم فرهنگی و تهدید نرم ، پروژه دفاع مقدس فرهنگی و ستاد دائم مبارزه با آن اجرایی شده است.
 بصیرت ولایی ، بیداری سیاسی و فتنه گریزی بلکه ستیز با آن ، فرهنگ سیاسی مردم است. 
 
خدمت گزاران نظام از این استان در تمامی لایه های خدمتی چهره ای برجسته و اثر گذار با نگاه ولایتمدارانه و آخرت گرایانه در خدمت اند.
 
رهبرا ، ما با آموختن از آموزه های دینی و بصیرت تاریخی و فقه حکومتی در تمامی امور سیاسی ، اقتصادی ، فرهنگی و اجتماعی نگاهی ولایی داریم ، چرا که ولایتمداری تنها راه صحیح سیاست و حکومت است و تنها حجت سیاسی الهی می باشد.
 
هم اینک میزان و معیار سنجش سلامت اندیشه ، رفتار و اخلاق سیاسی ( شخصیت ها و جریان ها ) ، پیروی شفاف و شجاعانه از هدایت های حضرتعالی میدانیم .
 
ما آموخته ایم که به ولی امرمان عرض کنیم : از ما چه می خواهید که از وی به یک اشارت از ما به سر دویدن ، نه اینکه ما چه می خواهیم که این یکی از بزرگترین آسیب های حکوت امیر المومنین علیه السلام از ناحیه خواص بود.
ما از متون فاخر دینی و از تاریخ ادیان و اسلام عبرت گرفتته ایم که به گاه هجوم فتنه که چون شب تاریکی اش می گستراند و شب پرستان رهزن به دنبال صید انسان و انحرافات و تحریفند در مدار ماه منور رهبر خویش باشیم تا مصون مانیم.
 
همه باید هم اینک بدانند که امروز نباید در باتلا ق متعفن قاسطین قدرت طلب ، ناکثین عهد شکن ، مارقین ساده اندیش و ساکتین بی درد گرفتار شوند بلکه باید در دایره صحابت علوی ، مالک اشتر و عمار وار فدایی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله العظمی خامنه ای باشند.
 
استان بوشهر سپر مستحکم ، شمشیر بران و کوه استوار دفاع از نظام مقدس اسلامی و زبان گویای بصیرت افزایی و دریای خروشان محو فتنه و فتنه گران است.
 
رهبرا:
ما مردم ولایتمدار استان بوشهر رسا و شفاف در محضر ذات اقدس باری تعالی عهد می بندیم که چون اصحاب وفادار حضرت اباعبد الله الحسین علیه السلام هیچ گاه حتی لحظه ای رهبر خود را تنها نگذاریم.
 
از خداوند منان تعجیل در ظهور حضرت موعود ، طول عمر با عزت و صحابت حضرت بقیه الله الاعظم برای حضرتعالی و توفیق روز افزون برای خدمتگزاران نظام مقدس اسلامی مسالت می نماییم و یاد خاطره امام راحل و شهدای گرانقدر را گرامی می داریم و حسن ختام تقاضایی است و طلب نگاهی از آن مظهر عظمت بی انتهای الهی:
 
                      ای خوانده تو را خدا ولی، ادرکنا                         بر تو، ز نبی نص جلی ادرکنا
                     دستم تهی و لطف تو بی پایانست                         یا حضرت مرتضی علی ادرکنا
 
 
 
والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته
 

  • هیچ نظری یافت نشد

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

حدیث برگزیده

1402 12 26

گلستان اخلاقی

کلمات قصار حکایت ها
دستورالعمل ها سخنرانی ها
 
پرسش و پاسخ
اشعار
sah 
شرح صحیفه سجادیه
web Design:sirafdp.com