News

201001403
Untitled 8850036951
image1400341

payamresan9 2

360

payamresanNN9 1

360

مجتمع بزرگ تولید داروهای درمانی دریایی در بوشهر راه‌اندازی شود + تصاویر

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر، آیت‌الله صفایی بوشهری صبح امروز در نشست با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه استان بوشهر دارای پیشینه مهمی در حوزه سلامت و طبابت است اظهار داشت: در شرایط کنونی این استان در عرصه‌های درمانی و بهداشتی از جمله تجهیزات تشخیصی درمانی دچار کمبود و مشکلات است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه باید نگاه ویژه‌ای به زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی استان بوشهر شود گفت: نیازهای استان بوشهر در عرصه زیرساخت‌های درمانی و بهداشتی تأمین نشده و باید تلاش شود که وضعیت سلامت در استان بوشهر به یک وضعیت استاندارد برسد.

امام جمعه بوشهر، باتأکید بر توجه به افزایش تخت‌های بستری در بیمارستان‌های استان بوشهر خاطر نشان کرد: 7 سال قبل بر تدوین سند نقشه آمایشی در حوزه سلامت و بهداشت برای شناخت کمبودها و بیماریابی تأکید شد.

وی ضمن اظهار نگرانی شدید از وضعیت بهداشت و درمان استان بوشهر و با بیان اینکه تخت درمانی استان بوشهر پایین‌تر از متوسط کشوری است تصریح کرد: بر اساس آمارها سرانه تخت بیمارستانی استان 1.4 است درحالی که استاندارد جهانی بالای 2 است.

آیت الله صفایی بوشهری نیازهای اعتباری حوزه درمان استان بوشهر را 700 میلیارد تومان دانست و بیان کرد: در حوزه‌های دیگر بهداشت و درمان استان بوشهر نیاز به 500 میلیارد تومان است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با اشاره به ظرفیت‌های مهم استان بوشهر در عرصه‌های اقتصاد کرانه‌ای خاطر نشان کرد: با توجه به ظرفیت ساحلی بوشهر، این استان توانایی و شرایط ایجاد شهرک و مجتمع بزرگ تولیدی دارو‌های دریایی درمانی را دارد چیزی که در کشور موجود نیست.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه از قبل راه‌اندازی مرکز دریا درمانی در بوشهر ارائه شده بود تصریح کرد: در بسیاری کشور‌های خارجی برای درمان درد‌های مفصلی و دیسک از دریا و سواحل استفاده می‌شود.

آیت الله صفایی بوشهری، استان بوشهر را تنها استان کشور دانست که فقط یک بیمارستان آموزشی دارد دانست و بیان کرد: استان بوشهر کمبودهای درمانی از جمله تجهیزات در زمینه ام.آر.آی است.

وی استان بوشهر را در تولید ثروت و درآمدزایی ملی مهم دانست و تصریح کرد: اما سهم این استان در حوزه بهداشت و درمان بسیار ناچیز است و مردم باید برای درمان به استان‌های همجوار سفر کنند.

آیت الله صفایی بوشهری افزود: در کنترل بیماری کرونا استان بوشهر در آغاز گسترش این بیماری دارای شرایط خوبی بود، اما به سبب کمبود‌های سخت‌افزاری و تجهیزات بیمارستانی دچار مشکل و با تلاش پزشکان و متخصصان و کادر بهداشت و درمان وضعیت کنترل شد.

وی در پایان ضمن آروزی موفقیت برای وزیر بهداشت در فضای ملی و ریاست جدید دانشگاه علوم پزشکی بوشهر و معاونین وی افزود: حوزه بهداشت و درمان بوشهر باید طوری رشد داد که توریسم پزشکی در استان بوشهر ایجاد شود و در این رابطه از بخش خصوصی حمایت کرد و از وزارتخانه های مهم به ویژه وزارت نفت کمک گرفته شود.

وزیر بهداشت نیز ضمن تشکر از نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر، پیشنهاد آیت الله صفایی بوشهری برای تولید داروهای دارویی و توریسم پزشکی را مناسب دانست وقول های مساعدی در این زمینه ها داد.

khabar1 1400 12 05 1

khabar1 1400 12 05 1

khabar1 1400 12 05 1

  • هیچ نظری یافت نشد

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

حدیث برگزیده

1403 02 22.01

گلستان اخلاقی

کلمات قصار حکایت ها
دستورالعمل ها سخنرانی ها
 
پرسش و پاسخ
اشعار
sah 
شرح صحیفه سجادیه
web Design:sirafdp.com