News

201001403
Untitled 8850036951
image1400341

payamresan9 2

360

payamresanNN9 1

360

جشنواره ملی خاطره‌نویسی و سفرنامه‌نویسی رضوی بین‌المللی شود

 به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر، آیت‌الله صفایی بوشهری جمعه شب در آئین اختتامیه نهمین جشنواره ملی خاطره‌نویسی و سفرنامه‌نویسی رضوی، بیان کرد: ساحت مقدس امام رضا (ع) در منظومه امامت و ولایت دارای جایگاه خاص است به گونه‌ای که در مجامع معارفی و حتی متون فاخر نیز به این مهم اشاره شده است.

وی اظهار کرد: حضرت محمد (ص) حضرت را به عنوان «بضعه المنی» به معنی پاره‌ای از وجود من تعبیر کرده که پیامبر گرامی اسلام این تعبیر را به حضرت فاطمه زهرا (س) نیز عنوان داشته‌اند و در زمان صدر اسلام و زمان حیات گفته است که در آینده قریب به ۲۰۰ سال در سرزمین خراسان پاره‌ای از تن من دفن خواهد شد که این پیش گویی رسول خدا از ناحیه علم نبوت بیان شده است.

آیت‌الله صفایی بوشهری در ارتباط با فضائل و کرامات امام رضا (ع) افزود: پیامبر اسلام فرموده هیچ غمگینی نیست که به زیارت حضرت رود و غم و اندوهش نزداید و خداوند نیز هیچ گناه‌کاری را به زیارتش نمی‌فرستد مگر اینکه تمام گناهانش را ببخشاید که این نشان از عظمت وجودی حضرت در منظومه ولایت دارد.

وی ادامه داد: ویژگی حضرت این است که هرکس امامت امام رضا (ع) را بپذیرد دارای کمال مکتب اهل‌بیت (ع) و اسلام ناب محمدی است چون هم ائمه قبل و هم ائمه بعد را قبول دارد.

آیت‌الله صفایی بوشهری بیان کرد: خورشید امامت و ولایت خراسان فرموده لا اله الا الله قلعه من است و هر کس ایمان به خدا بیاورد در امن و امان از عذاب الهی خواهد بود و ایمان و امن از عذاب الهی شرایطی دارد که من (امام رضا) امامت، ولایت و اعتقاد به این امامت و ولایت شرط آن ایمان است که این چنین امام هشتم دارای شأن و مقام می‌باشد.

وی اضافه کرد: طبعاً هر برنامه‌ای که در این هندسه وجودی تحقق پیدا کند دارای ارزش خواهد بود زیرا مربوط به یک امام والا و ارزشمند است و در این ارتباط خاطره‌نویسی و سفرنامه‌نویسی بسیار جایگاه مهمی دارد که سابقه این موضوع به قرون بسیار قبل برمی‌گردد.

آیت‌الله صفایی بوشهری عنوان کرد: در رابطه با خاطره‌نویسی و سفرنامه‌نویسی می‌توان به بزرگانی هم‌چون ناصر خسرو و دیگران در عرصه ملی و در استان بوشهر نیز به افراد برجسته‌ای مانند سید علی نقی دشتی و مرحوم علامه بلادی اشاره کرد.

وی تصریح کرد: برگزاری برنامه ویژه و زیبایی که از سوی بنیاد بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع) صورت گرفته و جشنواره فرهنگی و هنری مزین به امام رئوف و مهربانی که در استان ولایت‌مدار، دارالحماسه و محب و عاشق به اهل‌بیت اجرا کرده قابل تحسین است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در پایان ضمن تشکر از تمام دست‌اندرکاران جشنواره ملی خاطره‌نویسی و سفرنامه‌نویسی رضوی، عنوان کرد: از همه عزیزانی که از سراسر کشور در این برنامه معنوی شرکت کردند قدردانی دارم و امیدوارم جشنواره جایگاه اصلی خود را پیدا کند و از سطح ملی به بین‌المللی برسد و با ایجاد دبیرخانه دائمی در استان بوشهر بار دیگر برگ زرینی به تاریخ پرشکوه استان اضافه شود.

4074558

  • هیچ نظری یافت نشد

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

حدیث برگزیده

1403 02 22.01

گلستان اخلاقی

کلمات قصار حکایت ها
دستورالعمل ها سخنرانی ها
 
پرسش و پاسخ
اشعار
sah 
شرح صحیفه سجادیه
web Design:sirafdp.com