News

201001403
Untitled 8850036951
image1400341

payamresan9 2

360

payamresanNN9 1

360

کشور نیازمند وجود شورای عالی مدیریت دریا است + تصاویر

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر، آیت الله صفایی بوشهری در دیدار با علی اکبر صفایی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور گفت: کشور نیازمند وجود شورای عالی مدیریت دریا است تا با استفاده از ظرفیت دستگاه‌های مختلف تصمیم‌های مهم و موثری لحاظ شود.
آیت‌ الله صفایی بوشهری افزود: در رابطه با زیرساخت‌ها نیز توسعه بنادر و افزایش سطح کارایی آنها کارهای خوبی پس از انقلاب انجام شده ولی کشور به ظرفیت شایسته دست پیدا نکرده است.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر ادامه داد: در بسیاری از سواحل عمق آب زیر هشت متر است که این برای پهلوگرفتن کشتی‌های بزرگ مشکل است که این مشکل گاهی با لایروبی و یا ایجاد سواحل مجازی برطرف می‌شود که در این راستا باید در مناطق کرانه‌ای آماده‌سازی سواحل مورد توجه جدی قرار گیرد.
آیت الله صفایی بوشهری اظهار کرد: برای نمونه در استان بوشهر اکنون ترمینال‌های ترانزیتی و کالایی و انبارها مطابق با ظرفیت کالاهای موجود استاندارد نیست و جغرافیای آن وسیع نیست که این رویه منجر شده تا کانتینرهای در چندین طبقه روی هم انباشته شوند.
وی افزود: در پسکرانه حمایت لازم از بنادر استان بوشهر نمی‌شود و بوشهری به عنوان استانی که نیازمند حمل و نقل ریلی است ولی این مهم تاکنون محقق نشده و منجر شده تا شمار زیادی از خودروهای سنگین در جاده‌های مواصلاتی استان بوشهر تردد کنند.
آیت الله صفایی بوشهری با اشاره به اهمیت مدیریت حمل و نقل دریایی ادامه داد: بوشهر در تمدن سیراف مرکز حمل و نقل دریایی کشور در خلیج فارس بود که باید تلاش کرد با حرکت سیال، استاندارد و مدرن سفر با کشتی‌های تجاری و سفاری این پیشینه درخشان دوباره احیا شود.
وی عنوان کرد: مجتمع بندری نگین مقرر بود تا سال ۹۵ عملیات اجرایی آن به اتمام برسد ولی همچنان فاز سوم آن نیز اجرایی نشده است که بدون تردید در روحیه مردم و سرمایه‌گذاران اثر منفی می‌گذارد.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر افزود: این پروژه ها هر چه زودتر به اتمام برسد در افزایش رغبت سرمایه‌گذاران برای ورود به بوشهر تاثیر بسزایی خواهد داشت.

khabar1400 12 15 1

khabar1400 12 15 1

khabar1400 12 15 1

khabar1400 12 15 1

khabar1400 12 15 1

  • هیچ نظری یافت نشد

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

حدیث برگزیده

1403 02 22.01

گلستان اخلاقی

کلمات قصار حکایت ها
دستورالعمل ها سخنرانی ها
 
پرسش و پاسخ
اشعار
sah 
شرح صحیفه سجادیه
web Design:sirafdp.com