News

201001403
Untitled 8850036951
image1400341

payamresan9 2

360

payamresanNN9 1

360

سفر آیت الله صفایی به عراق/ نماینده ولی فقیه در استان پیگیر احداث حسینیه بوشهری‌ها در نجف + تصاویر

 به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر، آیت الله صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان بوشهر در سفر به عراق با حجت الاسلام و المسلمین کاظمی سرکنسولگر جمهوری اسلامی ایران در نجف دیدار و گفتگو کرد.

حجت الاسلام والمسلمین سید رضاالدین کاظمی در این دیدار که در محل ستاد بازسازی عتبات عالیات نجف برگزار شد گزارشی از بازسازی مقبره شهید رئیسعلی دلواری در قبرستان وادی السلام را ارائه کرد.

امام جمعه بوشهر نیز در این دیدار از همکاری کنسولگری ایران در نجف جهت بازسازی مقبره این شهید والامقام تقدیر و تشکر کرد.

در این دیدار همچنین مذاکراتی پیرامون احداث حسینیه بوشهری ها در نجف صورت گرفت.
همچنین هماهنگی های لازم جهت تسهیل زیارت اربعین مردم استان بوشهر بعمل آمد.

بر اساس این گزارش، طرح مرمت و بازسازی مرقد شهید رئیسعلی دلواری در مساحت ١٧ مترمربع و با ارتفاع پنج متر روبروی مقام امام صادق (ع) و امام زمان (عج) در قبرستان وادی السلام نجف واقع شده است.

بازسازی آرامگاه سردار جنوب با توجه به موقعیت وادی‌السلام و سختی انتقال مصالح و سنگ نبشته و کتیبه‌ها در میان قبور با شرایط بسیار سخت امنیتی و انتظامی دولت عراق انجام شده است.

گفتنی است شهید رئیسعلی دلواری در سال ۱۲۶۱ خورشیدی برابر با ۱۸۸۲ میلادی (۱۲۹۹ قمری) در روستای دلوار از توابع شهرستان تنگستان استان بوشهر متولد شد.

با شروع نهضت مشروطیت، رئیسعلی در حالی که ۳۴ سال بیشتر نداشت از جمله پیشگامان مشروطه‌خواه در جنوب ایران شد و همکاری نزدیکی با محافل انقلابی و عناصر مشروطه‌طلب در بوشهر، تنگستان و دشتی آغاز کرد.

دوران جوانی او همزمان با حضور گسترده استعمار انگلیس در خلیج فارس بود و وی نقشی کلیدی در قیام جنوب علیه استعار انگلیس ایفا کرد؛ مقبره شهید رئیسعلی دلواری در قبرستان وادی السلام نجف واقع است.

۱۲ شهریور سالروز شهادت رئیسعلی دلواری بنام روز ملی مبارزه با استعمار در تقویم رسمی کشور نام‌گذاری شده است.

khabar1 1402 05 17 1

khabar1 1402 05 17 1

  • هیچ نظری یافت نشد

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

حدیث برگزیده

1402 10 30

گلستان اخلاقی

کلمات قصار حکایت ها
دستورالعمل ها سخنرانی ها
 
پرسش و پاسخ
اشعار
sah 
شرح صحیفه سجادیه
web Design:sirafdp.com