News

201001403
Untitled 8850036951
image1400341

payamresan9 2

360

payamresanNN9 1

360

حوزه های علمیه در شهرستان های کشور تقویت شود +تصاویر

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر، آیت الله صفایی بوشهری نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر شامگاه چهارشنبه در دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه‌های علمیه گفت: کار شما کار فوق العاده ای هست و بدانید هر بار که خدمت ویژه ای می کنید و گره ای از مشکلات طلاب باز می کنید، عنایت حضرت مهدی(عج) مطمئن باشید شامل حال شما خواهد شد.

امام جمعه بوشهر با تاکید بر اینکه مشکلات طلاب در امورات مختلف احصا و طبقه بندی شود ابراز داشت: برای مشکلات فعلی طراحی و مشکلاتی که ممکن است در آینده وجود داشته باشد طراحی و برنامه ریزی کنید.

وی افزود: در این راستا هیئت اندیشه ورز تشکیل شود و تولید فکر صورت گیرد.

آیت‌الله صفایی بوشهری با اشاره به اهمیت سفرهای استانی ابراز داشت: قم مادر و ریشه حوزه است و باید اصالت آن حفظ شود. هر چه شما بهتر کار کنید اصالت قم احیا و ارتقای سطح پیدا می کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر با تاکید بر تقویت حوزه‌های علمیه در شهرستان ها اظهار داشت: شهرستان ها به نوعی نقش حلقه های حفاظتی قم را در حوزه علمیه دارند.

آیت‌الله صفایی بوشهری با تاکید بر خدمت رسانی و رسیدگی بیشتر به طلاب گفت: لازم است طلاب در عرصه‌های مختلف توانمند شوند و روی این مسئله بایستی سرمایه گذاری کرد.

وی بیان داشت: در استان بوشهر ۱۸۷ هزار متر در سال های اخیر حوزه علمیه ساخته شده است.

امام جمعه بوشهر با اشاره به طرح ساخت مجتمع سازمانی مسکونی برای طلاب بوشهر در آینده گفت: این منازل برای طلاب جوان تازه مزدوج است که بتوانند برای مدتی صاحب منزل شوند و استفاده کنند.

آیت‌الله صفایی بوشهری با بیان اینکه طلاب بوشهر بسیار متخلق هستند گفت: ویژگی دوم طلاب بوشهر این است که با جدیت درس می خوانند.

وی با اشاره به اجرای طرح استادیاری در مدارس استان گفت: با استفاده از این طرح ۴۹ نفر مدرس در حوزه علمیه بوشهر را اضافه شده است در صورتی که اوایل فقط ۹ استاد داشتیم.

امام جمعه بوشهر با تاکید بر حمایت از پژوهش ابراز داشت: در استان جشنواره علامه بلادی بوشهری، استان را در عرصه پژوهش متحول کرده است.

آیت الله صفایی بوشهری گفت: در تاریخ استان بوشهر علمای آن دارای تألیفات فوق العاده و نوآوری زیادی بوده است. از زمان مرحوم ابن نوح سیرافی تا کنون هزار و ۲۰۰ کتاب نوشته شده است اما اکنون در طول برگزاری ۹ ساله جشنواره علامه بلادی بوشهری، حدود ۲ هزار و ۷۰۰ مقاله تولید شده است.

وی بیان داشت: تولید محصولات پژوهشی کاری دیگری بود که طی چند سال اخیر انجام شده است همچون چاپ کتاب اعلام العلماء، و نیز کتاب تصانیف العلما که در شرف چاپ است. علاوه بر این کتاب علمای بوشهر تحت عنوان علما الابرار چاپ شد. همچنین کتاب الاسناد که همه اسناد علما استان در آن جمع آوری شده است در دست تدوین است، با این وجود در آغاز کار هستیم.

آیت‌الله صفایی بوشهری گفت: مردم در طول تاریخ از روحانیت خیر زیاری دیدند. حتی شهید رئیسعلی دلواری هم برای مبارزه از علما و بزرگان کسب تکلیف می کرد و آیت الله بلادی برای او نظام نامه حرب می نوشت.

امام جمعه بوشهر از راه اندازی گردشگری مقاومت در استان بوشهر خبر داد.

khabar1 1402 10 221

khabar1 1402 10 222

khabar1 1402 10 223

  • هیچ نظری یافت نشد

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

حدیث برگزیده

1403 02 22.01

گلستان اخلاقی

کلمات قصار حکایت ها
دستورالعمل ها سخنرانی ها
 
پرسش و پاسخ
اشعار
sah 
شرح صحیفه سجادیه
web Design:sirafdp.com