News

201001403
Untitled 8850036951
image1400341

payamresan9 2

360

payamresanNN9 1

360

زندگی با قرآن و عترت مفهوم الهی پیدا می‌کند و به کمال می‌رسد

 

به گزارش روابط عمومي دفتر نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه بوشهر،آیت‌الله صفایی بوشهری، در دیدار با حجت‌الاسلام محمدرضا حشمتی معاون قرآن و عترت وزیر ارشاد، فرارسیدن اعیاد شعبانیه را به مشتاقان راه خدا و خادمان قرآنی تبریک گفتند و اظهار کردند: زندگی با قرآن یعنی زندگی و حیاتی عرشی و زندگی بدون کتاب‌الله، یک زندگی غیر عرشی و غیرالهی است.


ایشان درادامه بیانات خود فرمودند: زندگی با قرآن و عترت مفهوم الهی پیدا می‌کند و به کمال می‌رسد و زندگی غیر عرشی یک زندگی ابتذال و غیر الهی در جامعه است.


آیت‌الله صفایی بوشهری با اشاره به اینکه در آینده جهان کنونی یک نظم نوینی خواهیم داشت و اگر در نظم پیش رو، یک بازگشت به عرصه قرآن کریم نداشته باشیم، عقب‌ مانده‌ایم، تصریح کردند: در این صورت با بی‌اخلاقی‌ها و بی‌تدبیری‌ها در کل جوامع مواجه خواهیم شد.


امام جمعه بوشهر با ابراز اینکه جهان آینده، یک جهان قرآنی خواهد بود، فرمودند: ما باید جامعه را به سمت فرهنگ قرآن و عترت پیش ببریم، به این دلیل که ما هر چه در حوزه فهم قرآنی و فهم ایمان کمک کنیم، در اصل به حوزه عترت و عصمت کمک کرده‌ایم.

 

ایشان بیان کردند: در حوزه قرآنی کارهای بسیار خوبی انجام شده است، ولی تا رسیدن به مطالبات مطلوب و تخصصی قرآنی، فاصله بسیار زیادی داریم و برای مثال در حوزه صوت و لحن، تجوید کتوب قرآنی، تفسیر قرآن کریم خیلی پیشرفت خوبی داشته‌ایم و این بخش‌ها با کمک و حمایت دستگاه‌های متولی در این استان می‌تواند شکوفاتر شده و گسترش یابد.


آیت الله صفایی بوشهری با بیان اینکه اگر زندگی ما قرآنی باشد، بسیاری از مشکلات اجتماعی، سیاسی و ... نخواهیم داشت، تأکید کردند: اگر زندگی انسان در تمامی مناسبات حوزه زندگی خود، یک زندگی قرآنی باشد، تأثیرگذار است و امروزه ما جامعه را در حوزه قرآنی با عقلانیت عام و عامل رها کرده‌ایم که در این زمینه باید با آموزش تخصصی و کاربردی جامعه را پیش ببریم.


ایشان درادامه بیانات خود فرمودند: صوت، لحن، آموزش و تفسیر مقدمه عمل و ایمان به قرآن کریم است و الآن همه سرمایه‌های ما روی مقدمات قرآن است و تاکنون متولیان قرآن بر روی عمل و ایمان به قرآن کار زیادی انجام نداده‌اند.


نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان بوشهر اظهار کردند: تاریخ استان بوشهر یک تاریخ قرآنی بوده است و ما شاهد تألیفات و نسخ خطی قرآنی قدیمی در بوشهر هستیم که توسط علما و مفاخر روحانیت این استان، آیت‌الله معتقد اهرمی، قرآن رمزدار، قرآن مفتون شاعر که به شهید رئیسعلی دلواری هدیه کرده و قرآن خطی آیت‌الله محمودی کتابت شده است.


امام جمعه بوشهر مجالس مقابله قرآنی را یکی از مراسم مذهبی و قدیمی استان بوشهر در ماه مبارک رمضان عنوان کردند و افزودند: جلسات مستمر تفسیر قرآن کریم در سطح استان به استقبال خوبی برگزار می‌شود و همچنین، بوشهر توانسته در سطح مسابقات ملی و بین‌المللی در بخش صوت، لحن، حفظ و قرائت تحقیق رتبه های برتر را کسب کند.


آیت‌الله صفایی بوشهری با اعلام اینکه روز 16 اسفند‌ماه به‌عنوان روز قرآنی در بوشهر نام‌گذاری شده است، فرمودند: طرح یک روز قرآنی، موزه قرآنی، پژوهش‌های قرآنی، داستان‌ها و فیلم‌های قرآنی، تألیف کتاب پایان دنیا در کلام خدا محصولی از کلاس‌های تفسیر بوشهر، ترجمه سوره الرحمن و یاسین، پژوهش روش حفظ قرآن در جهان در پژوهشگاه فرهنگ، ادب و تاریخ بوشهر، دبستان قرآنی، اختصاص شهریه قرآنی به برگزیدگان مسابقات ملی و جهانی، برگزاری کرسی‌های تلاوت مجلسی در مصلاهای جمعه استان، پیگیری جهت تأسیس و ایجاد دانشکده علوم و معارف قرآنی در بوشهر، بورسیه کردن فعلان قرآنی، مدارس معارف قرآنی از جمله فعالیت‌های صورت گرفته در این استان است که با تأمین و توجه بیشتر می‌توانیم فعالیت‌ها و برنامه‌های قرآنی را توسعه و اجرا کنیم.

 

 

 

 

  • هیچ نظری یافت نشد

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

حدیث برگزیده

1403 02 30

گلستان اخلاقی

کلمات قصار حکایت ها
دستورالعمل ها سخنرانی ها
 
پرسش و پاسخ
اشعار
sah 
شرح صحیفه سجادیه
web Design:sirafdp.com