News

201001403
Untitled 8850036951
image1400341

payamresan9 2

360

payamresanNN9 1

360

مردم در حوزه استانداردسازی کار و کالا مطالبه داشته باشند + تصاویر

 

 

آیت الله صفایی بوشهری: مردم باید در حوزه استانداردسازی کار و کالا مطالبه داشته باشند و همچنین بر روی استانداردها و سلامت و صحت کالا دقت کنند و در این زمینه باید فرهنگ سازی صورت گیرد.

 

 

به گزارش روابط عمومي دفتر نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه بوشهر، مسئولین و کارکنان اداره کل استاندارد استان بوشهر به مناسبت هفته استاندارد با حضرت آیت الله صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر دیدار نمودند.

 

نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه بوشهر در این دیدار ضمن تسلیت ایام سوگواری شهادت امام حسین (ع) و یاران باوفایش و تشکر و قدردانی از زحمات کارکنان اداره استاندارد در جهت رشد حوزه کیفیت و اعتماد عمومی، فرمودند: استاندارد، نماد سالم سازی و سلامت کار و کالا و مایه‌ی اعتماد مردم به این دو امر است.

 

0260794 1

استاندارد سازی باعث اعتماد عمومی در جامعه می شود

ایشان با بیان اینکه کار استاندارد هم باعث رشد، پیشرفت و توسعه و هم آرامش و اعتماد در جامعه می شود، افزودند: استاندارد یک کار دو سویه ایجاد می کند که یکی تأیید محصول و کار و بررسی کیفیت و به دنبال آن ایجاد رشد و دیگری مایه‌ی اعتماد مردم به کار و کالای موجود است.

 

حضرت آيت الله صفايي بوشهري عنوان نمودند: کار اداره استاندارد یک کار نظارتی و حاکمیتی است که تنها به حوزه پایش و نظارت و حاکمیت محدود نمی شود.

 

ایشان بیان داشتند: کار شما هم مایه پیشرفت محصولات و کارهای دانش بنیان و رشد صنعتی و رشد حوزه توسعه می‌شود و هم مایه اعتماد مردم به کار و کالا در محیط زندگی و مایه آرامش و آسایش اجتماعی می شود و از آن طرف از ضرر و زیان هایی که جامعه به خاطر هزینه کردن برای کار و کالای غیر استاندارد پرداخت می‌کند جلوگیری می‌کند.

 

نماینده مقام معظم رهبری در استان بیان داشتند: متأسفانه کمیت‌ها و استانداردها فدای انبوه‌سازی‌ها شده و این باعث عرضه محصولات و کارهای غیر استاندارد و ضعیف، ایجاد لطمه به اقتصاد، توقف پیشرفت و توسعه و از آن طرف کم شدن اعتماد عمومی می‌شود به همین خاطر نگاه های مردم از فضاهای ملی به سمت فضاهای فراملی معطوف شده که نتیجه آن استفاده از محصولات و کار خارجی است و این یک ضرر عمده در طول تاریخ ایران بوده است.

 

ایشان در ادامه اذعان داشتند: استاندارد یک عنصر مهم و مُهر تأییدی بر کار و کالا و مایه اعتماد داخل و آرامش است.

 

حضرت آيت الله صفايي بوشهري افزودند: تا پیش از انقلاب نگاه همه مردم به کالای خارجی بود و این یکی از سیاست های جهان استکبار بخاطر چپاول ثروت جامعه و تسلط بر بازارهای ثروت افزا بوده است.

 

بر روی استاندارد سازی کار و کالای داخلی کار شود

نماينده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر ادامه دادند: الحمدالله بعد از انقلاب با نگاه هایی که امام راحل و مقام معظم رهبری داشته اند در حوزه اقتصاد مقاومتی که یکی از ارکان آن، استاندارد سازی کار و کالا است کارهای خوبی صورت گرفته است.

 

ایشان اقتصاد مقاومتی را به معنای اتکاء به درون دانسته و اظهار داشتند: اگر کالای و کار داخلی ضعیف و بی کیفیت باشد اقتصاد لطمه بسیار شدید می بیند به همین خاطر باید بر روی استاندارد سازی کار و کالای داخلی که یکی از ارکان مهم اقتصاد مقاومتی عنایت ویژه داشته باشید.

 

حضرت آيت الله صفايي بوشهري تصریح کردند: اگر کالای داخلی دارای استانداردهای لازم باشد قطعاً مردم به سمت کالای خارجی نمی روند به همین خاطر باید بر روی استاندارها بسیار دقت کرد و با نگاه دقیق و علمی و نظارت پیگیر و عمیق، کیفیت کار و کالا بالا رود.

 

مردم در حوزه استانداردسازی کار و کالا مطالبه داشته باشند

نماینده مقام معظم رهبری در استان تأکید نمودند: در روند اقتصاد مقاومتی گذشته از تحول در شکل و سیستم های کالا، باید به طور مداوم بروز رسانی صورت گیرد و استاندار آن بالاتر رود و قدرت رقابت را از کشورهای خارجی گرفته شود.

 

ایشان افزودند: مردم باید در حوزه استانداردسازی کار و کالا مطالبه داشته باشند و همچنین بر روی استانداردها و سلامت و صحت کالا دقت کنند و در این زمینه باید فرهنگ سازی صورت گیرد.

 

 

حضرت آیت الله صفایی بوشهری در پایان بیانات خود خاطر نشان نمودند: باید قبل از ورود محصول به بازار از لحاظ استاندارد بررسی شود که در غیر این صورت باعث عدم اعتماد و ترس مردم در خرید کالا می شود.

 

 

 

 

 

0260794 1

0260794 2

 

0260794 1

  • هیچ نظری یافت نشد

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

حدیث برگزیده

1403 02 30

گلستان اخلاقی

کلمات قصار حکایت ها
دستورالعمل ها سخنرانی ها
 
پرسش و پاسخ
اشعار
sah 
شرح صحیفه سجادیه
web Design:sirafdp.com