News

201001403
Untitled 8850036951
image1400341

payamresan9 2

360

payamresanNN9 1

360

ساماندهی سواحل مطالبه جدی مردم از مسئولان است / برنامه‌های پایتخت قرآنی استان بوشهر اجرایی شود+تصاویر

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر، آیت‌الله صفایی بوشهری صبح امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر با گرامیداشت سالروز قیام حماسی زنان لرده استان بوشهر مقابل استعمار پیر انگلیس اظهار داشت: این حماسه نشان از عظمت زمان این منطقه در عرصه بصیرت، جهاد و مقاومت پایدار در حفظ هویت دینی و ملی است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه زنان لرده نشان دادند که استان بوشهر استانی ریشه‌دار در زمینه دیانت و حراست هویت ملی است تصریح کرد: استان بوشهر در شورای فرهنگ عمومی در بین دیگر استان‌‌ها در عرصه دانش، بررسی‌های آمایش، برتر شناخته و معرفی شد.

امام جمعه بوشهر از تنظیم اسناد فرهنگی و اجتماعی استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: استان بوشهر در عرصه تعلیم و تربیت و عرصه بسیج در کشور به مقام نخست دست یافت و در مشهد در حوزه تعلیم و تربیت نیروهای انقلابی و بسیجی به شکل ویژه قدردانی شد.

وی با اشاره به اینکه استان بوشهر با نگاه فرهنگی و جهادی بر اساس منویات مقام معظم رهبری پیش می‌رود گفت: در عرصه پایتخت قرآنی این نکته بسیار مهم است که مصوبات آن برای تمامی کمیسیون‌‌ها و کارگروه‌های آن باید اجرایی شود.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر باتأکید بر تلاش مضاعف برای اجرای برنامه‌های قرآنی در مدت باقیمانده از پایتخت قرآنی بوشهر تصریح کرد: لازم است برنامه‌های پایتخت قرآنی استان بوشهر در همه زمینه‌ها که مصوب شده اجرایی شود.

آیت الله صفایی بوشهری، از تخصیص نیافتن بودجه پایتخت قرآنی استان بوشهر انتقاد کرد و افزود: اکنون شش ماه از پایتخت قرآنی استان بوشهر گذشته، هر چند مسئله کرونا است اما کمیسیون‌ها و کارگروه‌ها به شکل مطلوب اقدامات لازم انجام نداده‌اند.

امام جمعه بوشهر با اشاره به تصویب ۱.۳ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح‌ها در پایتخت قرآنی بوشهر گفت: تاکنون اعتبارات استانی پایتخت قرآنی بوشهر تخصیص نیافته که لازم است اقدام عاجل برای اجرای برنامه‌ها و تخصیص اعتبارات انجام شود.

امام جمعه بوشهر ادامه داد: سازمان برنامه و بودجه استان بوشهر در این زمینه اعتبارات مصوب پایتخت قرآنی تأمین و پرداخت نکرده است.

وی با بیان اینکه برخی از نهادها در عرصه تکلیف و وظیفه سازمانی پایتخت قرآنی اقدامی نکرده‌اند خاطر نشان کرد: اگر این نهادها و سازمان‌ها توانایی انجام مصوبات ندارند اعلام و یا اگر می‌توانند اقدام کنند.

آیت الله صفایی بوشهری، پایتخت قرآنی را یک عزت برای استان بوشهر دانست و افزود: متأسفانه برخی افراد قدر نعمت و برکات پایتخت قرآنی بوشهر را نمی‌دانند و با این موضوعات بنیادین فرهنگی و اعتقادی معامله اداری می‌کنند که درست نیست.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر از معرفی همه نهادها و ادارات که تکلیف خود را در عرصه پایتخت قرآنی انجام داده و یا نداده‌اند خبر داد و تصریح کرد: استان بوشهر لیاقت و شایسته پایتخت قرآن را دارد و در راستای بررسی تکالیف دستگاه‌ها در قبال پایتخت قرآنی جلسه اضطراری در نیمه نخست آذرماه تشکیل می‌شود.

امام جمعه بوشهر از ارائه آمار عملکرد ادارات در عرصه فعالیت پایتخت قرآنی خبر داد و خاطر نشان کرد: در این راستا از محل اعتبارات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی 500 میلیون تومان و از محل اعتبارات استانی 850 میلیون تومان مصوب شده است ولی تاکنون تأمین و پرداخت نشده است.

وی تأکید کرد: باید بدون هیچ مسامحه، سریع اعتبارات یاد شده تأمین و پرداخت تا برنامه‌های قرآنی در استان بوشهر اجرا شود.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه استان بوشهر در شورای فرهنگ عمومی و تعلیم و تربیت نیروهای انقلابی بسیج در کشور برتر است افزود: با این ویژگی، ولی برخی مسئولان همکاری مطلوبی نداشته‌اند چراکه کم‌کاری سبب می‌شود برخی کارها و برنامه‌ها متوقف شود و به سرانجام نرسد.

امام جمعه بوشهر بر فعالیت و اجرا طرح‌ها و برنامه‌ها در عرصه پایتخت قرآنی به‌صورت جهادی و انقلابی تأکید کرد.

آیت الله صفایی بوشهری در بخش دیگری از بیانات خود با اشاره به موقعیت ساحلی استان بوشهر، بیان کرد: طرحی داریم به نام ساماندهی سواحل که مصوب مجلس شورای اسلامی، شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای اجتماعی وزارت کشور است و هم از نظر عمرانی و هم فرهنگی به ساماندهی سواحل توجه شده و هم در آن مسئولیت‌های افراد و سازمان‌ها هم مشخص شده است.

وی با اشاره به اینکه مسئولیت اجرای این طرح، در استان به عهده استاندار و در شهرستان‌ها با فرماندار است، تاکید کرد: تقاضا می‌کنم از استاندار، فرمانداران و دیگر مسئولین که طرح ساماندهی سواحل را اجرا کنند.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه پیش از این مسئولان برای اجرای این طرح همت نکردند، ادامه داد: الان چقدر در همین شورای فرهنگ عمومی کمیسیون گذاشتیم و مسئول این کار را مشخص کردیم و او قوانین را به مسئولان ارائه می‌داد اما اجرا نمی‌کردند. هر چقدر فشار هم آورده شد، اما اجرا نمی‌شد حتی در کلان ایران هم اجرا نمی‌شد.

آیت الله صفایی بوشهری افزود: الان مردم استان توقع دارند، فرهنگ و تاریخ این استان توقع دارد که طرح ساماندهی سواحل از نظر فرهنگی، اجتماعی و عمرانی و بسیاری از طرح‌هایی که در آنجا تصویب شده و قانون است، اجرایی شوند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: مردم مراجعه می‌کنند و در مورد وضعیت فرهنگی سواحل نگران هستند، مشخص است که مسئولین این طرح چه کسانی هستند. شورای فرهنگ عمومی و همه از مسئولان این کار مطالبه دارند. در فضای ملی مسئولیت با وزارت کشور است و من با وزیر کشور هم صحبت کردم و در استان هم با استاندار و فرماندار صحبت کردم که این طرح را اجرایی کنند، اما مقداری اجرا می‌شود و سپس تعطیل می‌شود.

امام جمعه بوشهر ادامه داد: طبق پژوهش‌های شورای فرهنگ عمومی، یکی از آسیب‌های استان بحث ساماندهی نشدن سواحل بوده است که ما این مساله را سال ۱۳۹۱ در همین جلسه شورای فرهنگ عمومی به استاندار و مسئولین ابلاغ کردیم، اما اجرایی نکردند. توقع داریم این طرح طبق ضوابط قانونی نه یک کلمه از قانون کمتر و نه یک کلمه بیشتر از قانون اجرا شود.

آیت الله صفایی بوشهری پیشنهاد داد که در جلسه آینده یک نسخه از طرح ساماندهی سواحل به همه اعضا داده شود که مشخص شود مسئول آن چه کسانی هستند نهاد‌ها چه کسانی هستند و وظایف آن‌ها چیست.

امام جمعه بوشهر گفت: مطالبه مردم از مسئولان برای اجرای طرح ساماندهی سواحل جدی و در این زمینه مسئولان باید اقدامی جهادی کنند.

وی سپس به طرح عفاف و حجاب پرداخت و گفت: این طرح نیز در مجلس و شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شده و مجری آن هم وزارت کشور است. در استان‌ها نیز استاندار و در شهرستان‌ها فرماندار مسئول اجرای آن است.

امام جمعه بوشهر عنوان کرد: شرایط نباید به گونه‌ای باشد که خدای نکرده با فضا‌های بی‌بند و باری و ابتذال رو به رو شویم که باعث نگرانی مردم شود. الان دشمن وارد صحنه شده است و تمامی حوزه‌های ابتذالی و انحرافی را هم در فضای مجازی و هم در فضای حقیقی ترویج می‌دهد.

آیت الله صفایی بوشهری بیان کرد: توقع شورای فرهنگ عمومی و ائمه جمعه درباره اجرای طرح عفاف و حجاب و ساماندهی سواحل جدی است و توقع مردم نیز همین است و در این زمینه مسئولین باید اقدامی جهادی کنند.

khabar16081400 1

khabar16081400 2

khabar16081400 2

khabar16081400 2

khabar16081400 2

khabar16081400 2

khabar16081400 2

khabar16081400 2

khabar16081400 1

khabar16081400 1

  • هیچ نظری یافت نشد

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

حدیث برگزیده

1403 02 30

گلستان اخلاقی

کلمات قصار حکایت ها
دستورالعمل ها سخنرانی ها
 
پرسش و پاسخ
اشعار
sah 
شرح صحیفه سجادیه
web Design:sirafdp.com