News

201001403
Untitled 8850036951
image1400341

payamresan9 2

360

payamresanNN9 1

360

برای کم کردن پروندها در قوه قضائیه باید فرهنگ جامعه را به سبک زندگی اسلامی سوق دهیم.

به گزارش اختصاصی روابط عمومي دفتر نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه بوشهر، حضرت آیت الله صفایی بوشهری نماينده مقام معظم رهبري در استان و امام جمعه بوشهر در دیدار با مسئولان دادگستری استان بوشهرفرمودند: قوه قضائیه یکی از اضلاع بسیار مهم هندسه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است .

IMG 8121

ایشان در همین رابطه افزودند: قوه قضائیه تنها قوه ی انتصابی است که همواره در نظام اسلامی از ابتدا تا کنون منصب ولایی داشته است .

 

آیت الله صفایی بوشهری با بیان اینکه قوه قضائیه ضامن آرامش جامعه است افزودند: قوه قضائیه حافظ منافع نظام و مردم، اجرای عدالت و رفع مشکلات و معضلات تزاحمی و تهاجمی در جامعه است.

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر بیان داشتند: قوه قضائیه در حوزه کاری خود  دارای سه برنامه زمانی می باشد؛ یکی قبل از وقوع جرم و تحت عنوان پیشگیری و دیگری زمان قضاوت و بعد از آن حوزه نظارت است.

 

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه در حال حاضر پرونده هایی که به  شورای حل اختلاف و دادگاه ها وارد  می شود، چرخه‌‌‌‌یی قریب به 12 میلیونی دارد افزودند: اگر در این حوزه پیگیری جدی نداشته بشیم، با بالا رفتن نرخ جمعیت  روند ورود پرونده ها به مراکز قضایی نیز همچنان آمار صعودی خواهد داشت.

 

ایشان در همین رابطه افزودند: قوه قضائیه در مقوله پیشگیری باید تدابیر جدی داشته باشد و در این عرصه که یک امر فرا دستگاهی است، همه ارگان ها باید به کمک قوه قضاویه بیایند.

 

آیت الله صفایی بوشهری فرمودند:  اگر ما بتوانیم در عرصه پیشگیری، نظامی جامع، بنیادین و  اسلامی با دانش مدیریت پیشگیرانه داشته باشم، قطعا زندگی ها دارای  سلامت بیشتری خواهد شد و این فشار از دوش قوه قضائیه برداشته خواهد شد.

 

ایشان در این رابطه خاطر نشان کردند:  برای کم کردن پروندها در این قوه ابتدا باید فرهنگ جامعه را به سبک زندگی اسلامی سوق دهیم.

 

امام جمعه بوشهر قضاوت را کار بسیار بزرگ، سخت و سرنوشت سازی دانستند و افزودند: حوزه قضاوت و قضات باید هم ایمان به خدا داشته باشند و خود را در محضر خدا ببیند و هم دانش کافی داشته تا در هنگام تصمیم گیری و صدور حکم از سلامت و صحت لازم برخوردار باشند.

 

آیت الله صفایی بوشهری در پایان خاطر نشان کردند: ما نیازمند نقشه جامعه سلامت قضایی ایران هستیم تا بتوانیم تمام جغرافیای ایران را مورد بررسی قرار داده و سپس جرائم عمومی را شناسایی کرده و فکر عمومی برای رفع آنها کنیم.

 

  • هیچ نظری یافت نشد

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

حدیث برگزیده

1402 10 30

گلستان اخلاقی

کلمات قصار حکایت ها
دستورالعمل ها سخنرانی ها
 
پرسش و پاسخ
اشعار
sah 
شرح صحیفه سجادیه
web Design:sirafdp.com