News

201001403
Untitled 8850036951
image1400341

payamresan9 2

360

payamresanNN9 1

360

ذوق‌زدگی و دستپاچگی غیرمشروع در مذاکرات هسته‌ای وجود نداشته باشد

 

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر،حضرت آیت الله صفایی بوشهری در خطبه های نمازجمعه این هفته 26 تیرماه با اشاره سخنان مقام معظم رهبری در دیدار با دانشجویان فرمودند: دانشجویان مدیران و مسئولین آینده این نظام هستند لذا در عرصه ی دانشگاه علاوه بر حوزه تخصص در تعهد نیز باید رشد کنند.img 9410

 

ایشان با اشاره بخش دیگری از بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی براینکه مهمترین فریضه دانشجویی، آرمانخواهی است افزودند: آرمانخواهی در مقابل محافظه کاری است نه واقعیت گرایی،محافظه کاری یعنی تسلیم واقعه مثبت یا منفی شدن، عقب نشینی در مقابل شرایط سخت که آرمانخواهی در مقابل آن است.

 

نماینده ولی فقیه در استان بیان داشتند: اساسا اسلام دین آرمانخواهی است و آرمانخواهی برای جامعه برای دستیابی به اهداف بزرگ ما لازم است.

 

آیت الله صفایی بوشهری یادآور شدند: از جمله موارد آرمانخواهی اتکا به قدرت ملی و داخلی است، این همه تکیه به کشورهای سلطه نداشته باشیم و ما باید بر اقتدار داخلی اتکا داشته باشیم.

 

خطیب نمازجمعه استکبار ستیزی را از جمله موارد آرمانخواهی برای دانشجویان ذکر کردند و افزودند: جوهره ی اسلام و انقلاب اسلامی ، مبارزه با استکبار است اگر ما به دنبال مودت و محبت با جهان استکبار باشیم از خدا دور می شویم.

 

ایشان با اشاره به بخش دیگر از بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه برخی با استفاده از واژه اسلام رحمانی برای اجرایی شدن منویات منحرف سیاسی خود فرمودند: اینان به دنبال این هستند که استکبار ستیز نباشیم و در مقابل دشمن نایستیم .

 

نماینده ولی فقیه در استان تاکید کردند: ما همانطور که در جامعه خود بر مدار ولایت زندگی می کنیمو بر اساس ولایت رحمت وجود دارد باید در مقابل دشمنان بایستیم چه دشمنان داخلی و چه خارجی، اسلام دین جامع است و اینطور نیست که یک بعدی باشد.

 

ایشان بیان داشتند: تا اسلام و انقلاب  و تا جوهره ی این انقلاب مانده، این انقلاب دشمن آمریکا و انگلیس و جهان سلطه است .

 

امام جمعه بوشهر امر مقام معظم رهبری مبنی بر استفاده از اساتید ارزشی در دانشگاه ها را لازم الاجرا دانستند و افزودند: کلام  مقام معظم رهبری که فرمودند نباید از اساتید دگر اندیش و حامیان فتنه در دانشگاها استفاده شود بر همه اطاعتش واجب است .

 

ایشان افزودند: دانشجویان باید معماری تراز انقلاب اسلامی در عرصه ی علم و فناوری و روحیات سیاسی و دینی پیدا کنند و اساتید نقش مهمی دارند و اساتید باید اساتیدی تراز انقلاب، فرهیخته، دانشمند، متدین ،با ایمان، با تقوا، بصیر و انقلابی باشند.

 

آیت الله صفایی با تاکید بر مخالفت شدید مقام معظم رهبری با برگزاری کنسرت موسیقی در دانشگاه  اردوهای مختلط به اسم ایجاد نشاط فرمودند: مسئولین دانشگاه ها عوض خرج کردن برای برگزاری کنسرت ها به خوابگاه های دانشجویی برسند به غذاهای دانشحویان و کلاس ها و لابراتورها برسند. چرا باید کاری کنید که مقام معظم رهبری به زبان بیاورند و نهی کنند؟

 

ایشان افزودند: دانشجویان همه چیزشان آباد است فقط کنسرت کم داشته است؟ این همه مشکلات و کمبود ها دارید به اینها برسید. گرفتن شهریه های سنگین برای این امور است؟ امور خلاف شرع؟ شما اگر می توانید در این فشار اقتصادی شهریه نگیرید.

 

خطیب نمازجمعه بوشهر با اشاره توافق ابتدایی در مذاکرات هسته ای و با تشکر از تمامی تیم های مذاکره کننده فرمودند: بدانیم بهتر شدن اقتصاد ایران به رفع تحریم های وعده داده شده با خیانت های آمریکا و جهان سلطه و وجود تحریم های دیگر نیست اوضاع اقتصاد ایران باید بر اساس تدبیر مقام معظم رهبری بهتر شود که همان اقتصاد مقاومتی است.

 

ایشان افزودند: نگاه بلند در عرصه اقتصاد باید تکیه بر منابع داخلی و قدرت اقتصاد داخلی و ایجاد رفاه و پیشرفت و تاثیرگذاری بر اقتصاد جهان باشد و این نگاه بلند در عرصه اقتصاد است نه تمام تکیه ی ما رفع تحریم ها که اندکی تاثیر دارد و نه تاثیر تام شود.

 

آیت الله صفایی بوشهری با توصیه به مسئولین مذاکره کننده فرمودند: دقت در ادبیات حقوقی و بستن راه های نقض عهد و تفسیر به رای جهان استکبار در موافقت نامه داشته باشند که همه آنها می توانند در نگارش متن توافق طوری مدیریت کنند که در آینده ایجاد مشکل کنند.

 

ایشان تاکید کردند: اصل بر عدم اعتماد بر طرف مقابل بگذارند که اینها بد امتحانی پس داده اند که هر جایی که توافق کرده اند بد از آن به طریقی به اسم دیگری علیه آن کشور اجرایی کردند و اعتماد به این جنایتکاران تاریخی نشان از عدم تبصر دارد.

 

امام جمعه بوشهر فرمودند: نخبگان و مجلس شورای اسلامی به دقت بندها را بررسی کنند و در یک تعامل مثبت همکاری شود تا یک توافق خوب حاصل شود و همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند وحدت ملی ، متانت ، وقار و صلابت ملی باید مراعات شود و جامعه باید وحدت داشته باشد و اگر انتقادی است سازنده با انتقاد پذیری مسئولین و طرف مقابل . ذوق زدگی ، دستپاچگی غیر مشروع وجود نداشته باشد ملت ایران یک ملت بزرگی است با اندک اموری اینچنین بهم نباید بریزد .

 

ایشان تاکید کردند: این توافق باید باعث بلندترشدن جایگاه ایران در جهان و منطقه شود . ما اسلام می خواهیم ما انقلاب می خواهیم ما آرمانها و ارزشها و پاسداری از خون شهداء و امام می خواهیم و ما ولایت و ولاتمداری می خواهیم

 

آیت الله صفایی بوشهر افزودند: ما جان مان را برای انقلاب گذاشته ایم ما رهرو حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام هستیم لذا با تمام وجود از اندیشه های مقام معظم رهبری دفاع می کنیم و در تمامی عرصه ها مطیع معظم له هستیم.

 

ایشان همچنین با گرامیداشت سالروز تاسیس شورای نگهبان فرمودند: تضعیف شورای نگهبان به معنای تضعیف میزان و معیار اسلامیت نظام و حمایت از آن به معنای حفظ و سلامت نظام در عرصه های مختلف قانون گذاری و انتخابات است.

  • هیچ نظری یافت نشد

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

حدیث برگزیده

1403 02 22.01

گلستان اخلاقی

کلمات قصار حکایت ها
دستورالعمل ها سخنرانی ها
 
پرسش و پاسخ
اشعار
sah 
شرح صحیفه سجادیه
web Design:sirafdp.com