News

201001403
Untitled 8850036951
image1400341

payamresan9 2

360

payamresanNN9 1

360

فقط مردم بوشهر برای دفن متجاوزان از طریق خلیج‌فارس کافی است+تصاویر

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر،آیت الله صفایی بوشهری در یکصدمین کنگره سالگرد شهادت رئیسعلی دلواری یاد و حماسه ضد استکباری مردم دلیر و ولایتمدار استان بوشهر را گرامی داشتند و فرمودند: مقام شهید رئیسعلی دلواری که مظهر دیانت، شجاعت و بصیرت است ارج می نهیم.

 

 

 

ایشان با بیان اینکه قیام و حماسه مبارزه ضد استعماری جنوب ایران به رهبری علماء و سردارانی همچون رئیسعلی دلواری بوده  است اظهار داشتند: این قیام  در تاریخ ملی و منطقه‌ای و در تاریخ تحولات سیاسی جهان نقش مهمی ایفاء کرده است که تحولی عظیم در جهان به پا خواست.

 

امام جمعه بوشهر با اشاره به اینکه انگلیس از زمان محمد خان قاجار تا قیام رئیسعلی دلواری چهار بار به بوشهر حمله کرد خاطر نشان کردند: با حکم علماء، سرداران جان برکف و مردم جنوب سیل آسا از حریم دین و میهن دفاع کردند.

 

آیت الله صفایی بوشهری قیام رئیسعلی دلواری را از جنبه علمی مورد بررسی قرار دادند و فرمودند: کشورهای استعماری، تا قبل از قیام رئیسعلی، به شکل تهاجم سخت و مبارزه نظامی، حضور فیزیکی به‌کل جغرافیای مستعمرات خود حمله می‌کردند و کشور انگلستان به خاطر دارا بودن نیروی دریایی قوی، تمامی آبراه‌های که استراتژیک قدرت و ثروت بودند مورد هدف و حمله قرار می‌داد.

 

ایشان قیام رئیسعلی دلواری را حرکت حساب شده ای که تمام اندیشه‌های نبرد سخت سیاسی جهان را به هم‌ریخت خواند و افزودند: شهید رئیسعلی دلواری، به‌ فرمان علماء، وحدت و پایمردی مردم استان بوشهر به‌ ویژه دلوار، چنان درسی به تمام متفکران انگلیس دادند که به این نتیجه رسیدند که از حمله نظامی و استعمار فیزیکی و جنگ‌افزارها و تسلط انگلیسی‌ها در دیگر کشورها خودداری کنند.

 

نماینده ولی فقیه در استان بوشهربا بیان اینکه بعد از قیام رئیسعلی دلواری، انگلستان به جایی در جغرافیای سیاسی جهان حمله نکرد و درسی به همه متجاوزان داد به‌ طوری ‌که رویکرد جدیدی را اتخاذ کردند تصریح کردند: جهان از این قیام آموخت که باید با بیگانه متجاوز، با نگاه دینی و حرکت مردمی و شهادت‌طلبی مقابله کرد.

 

ایشان با آگاهی بخشی از این که امروز جهان سلطه، فصل نوینی از مبارزه و تجاوز آن‌هم حمله نرم و مدرن، برای نفوذ سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و حتی علمی آغاز کرده است تأکید کردند: هدف استعمار، دگردیسی ذهنیت مردم و تحول در روح، اندیشه و زندگی است که در این روش مذهب، هویت ملی، روح مقاومت و اقتصاد مورد هدف قرارگرفته است.

 

آیت‌الله صفایی بوشهری با بیان اینکه اکنون با اندیشه‌های رهبری مرحله جدیدی از مبارزه با استعمار شروع‌شده است فرمودند: استعمار به دنبال این است که جامعه ما انگلیسی و غرب‌گرا شود و به همین خاطر رهبری به شبیخون فرهنگی تأکید دارند.

 

امام جمعه بوشهر خاطر نشان شدند: مردم انقلابی ایران، از رئیسعلی و هدایت‌های امام و رهبری آموخته‌اند که هیچ‌گاه نباید در مسیر اندیشه‌های تفکرغرب بود، بلکه بر موازین اسلام و هویت ملی پافشاری کرد و اگرامروز ابرقدرت‌های جهان در مقابل ایران پای میز مذاکره می‌نشینند، در پرتو قیام رئیسعلی دلواری، هدایت‌های رهبری و خون شهدا صورت گرفته است.

 

امام جمعه بوشهر با تأکید براین که اگر تمامی کشورهای جهان سلطه متحد شوند، نمی‌توانند ذره‌ای به انقلاب اسلامی ایران نفوذ کنند و یا ضربه‌ای به آن وارد سازند تصریح کردند: هرقدر که ما به اسلامیت، هویت ملی و وحدت پایبند باشیم و در عرصه‌های مختلف محکم بایستیم، جهان غرب بیشتر در مقابل ما سر تسلیم فرو خواهد آورد.

 

ایشان یادآور شدند: دشمن هیچ‌وقت از دشمنی خود دست  برنمی‌دارد، بلکه شکل آن را عوض می‌کند و با شکل نفوذ و تهاجم نرم می آید اما ایران با نگاه اسلامی و تاریخ پرشکوه استقامت در این عرصه، همواره یک الگو برای جهان بوده است.

 

آیت‌الله صفایی بوشهری در پایان با بیان اینکه هر بیگانه‌ای بخواهد از طریق خلیج‌فارس به ایران تجاوز کند، بدانند تنها مردم بوشهر برای دفن آنان کفایت می‌کند فرمودند: استان بوشهر یک کتاب ضد استعماری برای تمام مردم جهان است و اگر می خواهند ماهیت انگلیس را بشناسند، باید تاریخ بوشهر را مطالعه کنند و اگر به دنبال شناخت علمای بزرگ، وحدت هستند نیز باید آیت‌الله بلادی، مجاهد برازجانی، علی‌نقی دشتی و..‌. را بشناسند.

 

 

 

 

 

  • هیچ نظری یافت نشد

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

حدیث برگزیده

1403 02 22.01

گلستان اخلاقی

کلمات قصار حکایت ها
دستورالعمل ها سخنرانی ها
 
پرسش و پاسخ
اشعار
sah 
شرح صحیفه سجادیه
web Design:sirafdp.com