News

201001403
Untitled 8850036951
image1400341

payamresan9 2

360

payamresanNN9 1

360

کنگره شهدای چهار محل بوشهر فرصتی برای تعلیم آموزه‌های مکتب شهدا

 

 

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر، آیت‌الله صفایی بوشهری  در نشست اعضای ستاد کنگره سرداران و شهدای چهار محل بوشهر اظهار داشتند: برگزاری نخستین کنگره سرداران و شهدای چهار محل کار بزرگی است که با همگرایی، همدلی و هم‌زبانی اعضای ستاد در حال انجام است.

 

ایشان بیان کردند: این کنگره گذشته از اینکه تجلیل از شهدای چهار محل قدیمی و تاریخی شهر بوشهر است تعلیم آموزه‌های مکتب شهدا هم هست نشان از وحدت در بین چهار محل قدیمی شهر بوشهر است.

 

امام‌جمعه بوشهر بابیان اینکه حماسه چهار محل بوشهر باید در سطح ملی منعکس شود، خاطرنشان کردند: این کار عظمت و بزرگی استان بوشهر را نشان می‌دهد، در سال‌های اخیر استان و شهر بوشهر به استانی الگو در کشور تبدیل‌ شده است و این نشان از بزرگی پنهان این استان دارد و دلیل اینکه گفتیم بزرگی پنهان این است که برخی اجازه ندادند این بزرگی نمایان شود و نجابت مردم بوشهر هم مانع از آن شد تا بوشهر بزرگی خود را نمایان کند.

 

آیت الله صفایی بوشهری بابیان اینکه باید به فریاد معماری چهار محل قدیم بوشهر رسید، تصریح کردند: بافت قدیم شهر بوشهر بافتی منحصر به‌فرد است که ضرورت دارد مسئولان راهکاری جدی برای رفع مشکلات این بخش به وجود بیاورند.

 

ایشان تأکید کردند: چهار محل قدیم بوشهر در دوران دفاع مقدس نیز تأثیرگذار بوده است به‌طوری‌که تعداد شهدا به نسبت جمعیت چهار محل بالاتر است.

 

امام‌جمعه بوشهر فرمودند: کنگره شهدای چهار محل دریچه‌ای به سمت نور شهداست و عظمت کار اعضای ستاد کنگره را نشان می‌دهد.

 

آیت الله صفایی بوشهری بیان داشتند: استان بوشهر به احیا مجدد تاریخ بزرگی و پرشکوه خود نیاز دارد و در این زمینه کارهایی آغاز شده و اکنون نام بوشهر در ایران پنهان نیست.

 

ایشان در ادامه فرمودند: ضرورت دارد علاوه بر کنگره شهدای چهار محل، برای سایر افراد تأثیرگذار این محلات شامل نوحه‌خوانان و چهره‌های مذهبی و دینی نیز یادواره برگزار شود.

 

امام‌جمعه بوشهر بابیان اینکه مساجد چهار محل قدیمی بوشهر، هویت و تاریخ این شهر هستند، افزودند: علما، شهدا، مداحان هویت تاریخی ما هستند اگر ایشان را حفظ نکنیم، هویت خود را حفظ نکرده‌ایم.

 

 


 

 

  • هیچ نظری یافت نشد

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

حدیث برگزیده

1403 02 22.01

گلستان اخلاقی

کلمات قصار حکایت ها
دستورالعمل ها سخنرانی ها
 
پرسش و پاسخ
اشعار
sah 
شرح صحیفه سجادیه
web Design:sirafdp.com