News

201001403
Untitled 8850036951
image1400341

payamresan9 2

360

payamresanNN9 1

360

دستگاه قضا با تمام توان در زمینه مبارزه با قاچاق و فساد عمل کند

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر، حضرت آیت الله صفایی بوشهری در دیدار اعضای شورای قضایی استان بوشهر، ضمن تبریک سال جدید و تشکر از زحمات دستگاه قضا در سال گذشته، فرمودند: قوه قضائیه در حقیقت پشت و پناه مردم در تمامی امور چالشی است.

95 ghaza800

ایشان با بیان اینکه تمامی مردم قوه قضائیه را ملجأ خود می دانند، افزودند: همانطور که یکی از اسماء خداوند ملجأ و مأوا است، یکی از اسماء آن، قاضی نیز است و در آخرت تنها کسی که قضاوت می‌کند خداست.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با بیان اینکه قضاوت کاری خدایی است و آثار بسیار مهمی دارد، اظهار داشتند: منصب قضاوت، منصب مدیریت حوزه قضا و حکمیت، حوزه ای الهی است به همین خاطر هیچگاه به رأی مردم نخواهد بود.

حضرت آیت الله صفایی بوشهری با بیان اینکه قوه قضائیه یک قوه فرا دولتی است، تصریح نمودند: قوه قضائیه بر اساس مبانی فقه حکومتی و عقلانیت مدیریت جامعه، پشت و پناه جامعه است.

ایشان افزودند: تمامی اوصافی که خداوند دارد و آن اوصاف را در حوزه قضا برای این قوه به ودیعه گذاشته، باید قوه قضائیه به شکل صحیح از خود نشان دهد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در ادامه بیان داشتند: در قوه قضائیه باید این مفهوم معرفتی مبرهن باشد که قوه قضائیه نسبت به دیگر قوا باید به خدا نزدیک تر باشد چون کار آن، کار خدایی است.

حضرت آیت الله صفایی بوشهری افزودند: باید در کنار حوزه تخصصی قضا که علم و دانش قضاوت است، روز به روز، ایمان، اخلاق و تقوای عزیزان نیز بیشتر شود.

ایشان تصریح نمودند: قوه قضائیه یک قوه الهی است و همیشه به طور طبیعی تا حدودی در بین مردم نسبت به این قوه نارضایتی وجود دارد اما باید اینقدر خوب، خوش اخلاق و با تقوا عمل کند که رضایت مردم از این قوه بسیار بالا رود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در ادامه با اشاره به معضلات قاچاق و فساد، اظهار داشتند: قاچاق و فساد، خلاف شرع جاری است که باعث زایش خلاف های دیگر می شود و این بسیار خطرناک است به همین خاطر دستگاه قضا باید با تمام توان در این زمینه عمل کند.

حضرت آیت الله صفایی بوشهری با اشاره به نامگذاری امسال به نام "اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل" از سوی مقام معظم رهبری: افزودند: تمامی کشورها بعد از برجام به دنبال این هستند که مشکلات اقتصادی خود را از طریق بازار ایران و تبدیل ایران به بازار اجناس خود، حل کنند و هیچگاه نیز به دنبال ارائه تکنولوژی خود به ایران نیستند که این یک ضایعه بزرگ اقتصادی برای کشور است و باعث از بین رفتن تولید داخلی می شود.

  • هیچ نظری یافت نشد

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

حدیث برگزیده

1402 10 30

گلستان اخلاقی

کلمات قصار حکایت ها
دستورالعمل ها سخنرانی ها
 
پرسش و پاسخ
اشعار
sah 
شرح صحیفه سجادیه
web Design:sirafdp.com