News

201001403
Untitled 8850036951
image1400341

payamresan9 2

360

payamresanNN9 1

360

ضرورت ساخت راه آهن در استان بوشهر / شايسته نيست نرخ بيكاري در استان بوشهر بالا باشد + تصاویر

به گزارش روابط عمومي دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر، حضرت آیت الله صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر روز دوشنبه به مناسبت هفته كار و كارگر در جمع اعضای ستاد بزرگداشت هفته کارگر استان بوشهر افزودند: با وجود همه ظرفيت‌ها و قابليت‌هاي صنعتي در استان بوشهر اما اين استان از نظر خطوط ريلي در بن بست قرار دارد.

نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه بوشهر گفتند: با وجود نياز اساسي اين استان براي اتصال به خطوط ريلي كشور اما هرچه براي ساخت راه آهن فرياد مي زنيم گوش شنوايي نيست.

ایشان درباره نقش كارگران در اقتصاد مقاومتي بيان كردند: اقتصاد مقاومتي هندسه دقيق دانش بنيان دارد كه كارگران و فعالان بخش توليد از اركان مهم اين بخش به حساب مي آيند.

حضرت آیت الله صفایی بوشهری افزودند: ضعيف شدن جامعه كارگري، اقتصاد مقاومتي را دچار چالش و ايستايي مي كند به همين دليل درعرصه اقتصاد مقاومتي برنامه ريزي براي ايفاي هرچه بهتر نقش كارگران ضروري است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر ادامه دادند: در اين ارتباط ايجاد بانك اطلاعاتي دقيق از جامعه كارگري و نيازمندي‌هاي آنان براي شناسايي چرخش سيال نيروي كارگر ضروري است و تشكيل نشدن اين سامانه مسئولان را دچار بي برنامه گي، سوء مديريت و چالش در عرصه اقتصاد مي كند.

ایشان، توليد مهارت و آموزش‌هاي مهارت افزا براي كارگران را مورد تاكيد قرار داده و گفتند: نيروهاي كارگر بايد متناسب با مهارت و تخصص هاي موجود و مورد نياز در استان تربيت شوند.

حضرت آیت الله صفایی بوشهری اظهار داشتند: استان بوشهر نيازمند تحول دانش بنيان و ايجاد زيرساخت‌ها در عرصه اقتصاد مقاومتي و تقويت نيروي كار است.

نماينده ولي فقيه در استان بوشهر يادآور شدند: در شرايط كنوني با وجود ارائه آموزش‌هاي فني و حرفه اي و فراگيري از سوي كارآموزان، ولي زمينه كار فراهم نيست به همين دليل يا بايد بيكار باشند و يا به حرفه و كار ديگري گرايش پيدا كنند.

حضرت آیت الله صفایی بوشهری همچين با تاكيد بر حمايت از توليد داخل، جهادگري در عرصه مديريت و كار و حمايت از شخصيت كارگر در استان، اظهار داشتند: در برخي مناطق صنعتي استان بوشهر كارگران 6 تا 8 ماه حقوق نمي گيرند.

ایشان گفتند: دور از انصاف است، كارگري كه درآمد ديگري ندارد و حقوقش شايد موازي با خط فقر باشد، شش ماه حقوق نگيرد و شرمنده خانواده خود باشد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر ادامه دادند: اين درحالي است كه در قانون اسلام بر ضرورت پرداخت حقوق كارگر قبل از خشك شدن عرق تاكيد شده است.

حضرت آیت الله صفایی بوشهری با تاكيد بر حفظ حريم و زندگي كارگران و رسيدگي به موارد بهداشتي آنان، افزودند: ايجاد امكانات ورزشي، كلينيك تخصصي و تقويت حوزه هاي فرهنگي، لازمه و نياز جامعه كارگري است.

ایشان با اشاره به ميزان بيكاري استان بوشهر كه بين 9.8 تا 11.9 است، گفتند: شايسته نيست در استاني مثل بوشهر با قابليت‌هاي مهم صنعتي و اقتصادي، بيكاري به اين ميزان باشد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر اظهار داشتند: با وجود اين همه تاسيسات پتروشيمي و گاز در اين استان به دليل نبود صنايع پائين دستي، مواد نفتي به صورت خام از استان صادر و در جاهاي ديگر به مواد ديگر تبديل مي شود.

ایشان تاكيد كردند: انجام كارهاي بزرگ توليدي باعث توليد ثروت و هدايت جامعه كارگري به سمت كار و توليد مي شود.

  • هیچ نظری یافت نشد

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

حدیث برگزیده

1403 02 22.01

گلستان اخلاقی

کلمات قصار حکایت ها
دستورالعمل ها سخنرانی ها
 
پرسش و پاسخ
اشعار
sah 
شرح صحیفه سجادیه
web Design:sirafdp.com