News

201001403
Untitled 8850036951
image1400341

payamresan9 2

360

payamresanNN9 1

360

مراسم سالگرد علامه بلادی بوشهری در مسجد بهبهانی‌های بوشهر +تصاویر

به گزارش روابط عمومي دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر، حضرت آیت الله صفایی بوشهری شامگاه دوشنبه در آئین یادواره مرحوم علامه بلادی در مسجد بهبهانی‌های بوشهر با گرامیداشت یاد و خاطره این مجاهد خستگی ناپذیر اظهار داشتند: مرحوم علامه بلادی از رهبران دینی قیام جنوب با سرداران مقاومت و مبارز تنگستانی مثل شهید رئیس علی دلواری ارتباط و نقش ویژه‌ای در اعلام جهاد علیه متجاوزان انگلیسی داشت.khabar 4

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه علامه بلادی در ادبیات، فقه و کلام تبهر داشت افزودند: مرحوم علامه سید عبدالله بلادی بوشهری در تاریخ، طب، نجوم و همه معارف دین دارای تالیفات فراوانی است به‌گونه‌ای که 87 کتاب علمی از این علامه به‌جای مانده است.

امام جمعه بوشهر با اشاره به نقش مهم علامه سید عبدالله بلادی بوشهری در عرصه سیاسی و مبارزه با متجاوزان و استعمارگران بیان کرد: این مرحوم از نوادر تاریخ اسلام است چراکه با بصیریتی که داشت در مقابل با تجاوز انگلیس ایستاد و حکم جهاد در مبارزه با استعمار در حمله به بوشهر صادر و انگلستان را بیرون کرد.

آیت الله صفایی بوشهری با بیان اینکه علامه سید عبدالله بلادی بوشهری در مقابله با استعمار تسلیم نشد، خاطرنشان کردند: آن زمان این مرحوم موضوع تهاجم فرهنگی جهان غرب مطرح کرد و در موضوع بدحجابی، بی عفتی و ولنگاری فرهنگی هشدارهایی به جامعه اعلام کرد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با اشاره به اینکه این علامه اساسنامه فرهنگی برای نیروهای مسلح تدوین کرد، فرمودند: با توجه به نقش مهم برنامه‌های فرهنگی در عرصه‌های مختلف اجتماع، علامه سید عبدالله بلادی بوشهری برای نخستین بار در جهان اساسنامه فرهنگی برای نیروهای مسلح تدوین کرد و اعتقاد داشت که هر لشکر باید یک موسسه فرهنگ دینی داشته باشد.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی به علامه بلادی با تکریم و تعظیم یاد می‌کنند، افزودند: این مرحوم اسوه تقوا، اخلاق و خدمتگزار مردم و جامعه بود که باید آموزه‌های این علامه در جامعه تبیین و تدوین شود.

آیت الله صفایی بوشهری با بیان اینکه مزار علامه بلادی در نجف اشرف است، تاکید کردند: مرحوم علامه بلادی نماد و ریشه هویت دینی و اسوه اخلاقی جامعه اسلامی هستند که برای پاسداشت این بزرگ مرد مزار آن در وادی السلام نجف اشرف بازسازی می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با تاکید بر برپایی آئین تجلیل به‌طور مستمر از علامه بلادی افزودند: این علامه ریشه‌های هویت دینی جامعه ما هستند به‌گونه‌ای که صدایش در کوچه و پس‌کوچه‌های شهر بوشهر به ویژه در بافت تاریخی این شهر هنوز زنده است.

براي مشاهده و دريافت کامل گزارش تصويري اينجارا کليک نماييد

  • هیچ نظری یافت نشد

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

حدیث برگزیده

1402 10 30

گلستان اخلاقی

کلمات قصار حکایت ها
دستورالعمل ها سخنرانی ها
 
پرسش و پاسخ
اشعار
sah 
شرح صحیفه سجادیه
web Design:sirafdp.com