News

201001403
Untitled 8850036951
image1400341

payamresan9 2

360

payamresanNN9 1

360

فرهنگ سازی عفاف و حجاب یک کار جمعی، فرهنگی و ریشه ای است + تصاویر

به گزارش روابط عمومي دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر، آیت الله صفایی بوشهری در دیدار اعضای بنیاد عفاف و حجاب استان بوشهر با بیان اینکه بحث عفاف و حجاب با اساس زندگی انسان مرتبط است، اظهار داشت: اگر عفاف در زندگی نباشد قطعاً یک خانواده دچار فروپاشی می شود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با بیان اینکه عفاف در ذات انسان نهفته است، گفت: عفاف به معنای صیانت انسان از حریم اخلاقی و شخصی و حفظ آبروی خود در عرصه اخلاقی است.

ایشان با اشاره به اینکه اسلام بر روی عفاف و حجاب تأکید فراوان دارد، افزود: عفیف بودن و مراعات مسائل اخلاقی در نهاد انسان قرار دارد.

آیت الله صفایی بوشهری یکی از تجلیات و امور صیانتی عفاف را حجاب عنوان نموده و گفت: عدم مراعات حجاب، آغازی برای سقوط اخلاقی شخص، جامعه و خانواده است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر ادامه داد: وقتی حریم عفاف و حجاب شکسته شود به طبع آن تمام حریم ها شکسته خواهد شد و یک هرج و مرج شخصیتی، خانوادگی و اجتماعی به وجود خواهد آمد.

ایشان افزود: عفاف و حجاب گذشته از شرع و دین، یک اصلی است که عقلانیت انسان و جامعه بر آن دلالت دارد.

آیت الله صفایی بوشهری ادامه داد: جامعه ای که در آن عفاف و حجاب نباشد جامعه ای است که هر لحظه همه چیز آن در معرض سقوط است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با بیان اینکه بخش عظیمی از مسئله سقوط فضیلت عفاف، توسط کمرنگ و بی رنگ شدن حجاب صورت می گیرد، تصریح نمود: الان یکی از بحران های بزرگ جوامع غربی، مسئله کاسته شدن درجه عفاف است که به مرز سقوط رسیده است.

ایشان در ادامه با تشکر از اقدامات صورت گرفته در این بنیاد افزود: کاری که شما انجام می دهید کار بسیار بزرگی است که با اساس و ناموس تفکر اجتماعی و شخصیت انسانی مرتبط است.

آیت الله صفایی بوشهری ادامه داد: فرهنگ سازی عفاف و حجاب یک کار جمعی، فرهنگی و ریشه ای است که باید از همان ابتدای دوران کودکی، این فضیلت آموزش داده شود.

ایشان با بیان اینکه خانواده ها جهت ایجاد روحیه عفاف و حجاب در گام اول باید فرهنگ سازی کنند، افزود: این فرهنگ سازی خانوادگی باید به وسیله دستگاه های ارتباط جمعی، روحانیت، حوزه های علمیه، مطبوعات، مدارس، دانشگاه ها و مراکز فرهنگی به آنها القا شود تا این معنا را در جامعه حاکم کنند.

khabar11196 1

khabar11196 2

khabar11196 3

khabar11196 5

khabar11196 4

khabar11196 6

  • هیچ نظری یافت نشد

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

حدیث برگزیده

1402 10 30

گلستان اخلاقی

کلمات قصار حکایت ها
دستورالعمل ها سخنرانی ها
 
پرسش و پاسخ
اشعار
sah 
شرح صحیفه سجادیه
web Design:sirafdp.com