News

201001403
Untitled 8850036951
image1400341

payamresan9 2

360

payamresanNN9 1

360

اساتید بسیجی باید دارای روحیه جهاد علمی و طراحی فرآیند مرجعیت علمی با دانش فوق روز باشند.

 

به گزارش روابط عمومي دفتر نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه بوشهر، حضرت آیت الله صفایی بوشهری در در مراسم روز بسیج اساتید و بزرگداشت مقام شهید دکتر چمران، که با حضور دکتر حداد عادل ریاست کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، استاندار، فرمانده سپاه امام صادق بوشهر، ریاست بسیج اساتید بوشهر و اساتید بسیجی دانشگاه ها، برگزار گردید، فرمودند: چمران نماد تمام خوبي‌ها و زيبايي‌هاي آسمانی يك استاد بسيجي است كه با علم و ايمان بر مدار مجاهدت و افق بلند به محبوبيت الهي رسيد.
نماينده مقام معظم رهبري در استان و امام جمعه بوشهر با بیان اینکه در هر زمان می‌بایست عنصر ولایت مداری در تمامی عرصه ها به عنوان اصل اولیه حیات بشری لحاظ گرددافزودند: اساتيد بسيجي با علم و ايمان و مجاهدت مي‌توانند ايران اسلامي را در اين جغرافياي ستم جهاني چنان كنند كه تاريخ در انتظار آن است و چشم به آن داشته است.
ایشان در ادامه سخنان خود تصریح نمودند: همواره معیار جهت های حرکتی نخبگان در هندسه پیشرفت، مقام ولایت است که آن را ترسیم، معماری و مدیریت می‌کنند و بر نخبگان لازم است که با ایمان و بر مبنای دانش و مجاهدت ولایی در همه عرصه ها وارد شوند.
حضرت آيت الله صفايي بوشهري ادامه دادند: اساتيد بسيجي فرماندهان عرصه توليد و خودكفايي علمي و نخبگان عرصه نظريه‌پردازي و فعالان ساحت جنبش نرم‌افزاري هستند.
نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه بوشهر در ادامه به بیان شاخصه های اساتید بسیجی و بسیج اساتید از نگاه مقام معظم رهبری پرداختند و خاطرنشان نمودند: ویژگی مهم این قشر ولایتمدار عشق به اسلام، انقلاب، غرور ملی و غیرت دینی و دارا بودن فرهنگ اسلامی است.
ایشان ادامه دادند: یک استاد بسیجی با دو بال ایمان و علم می‌تواند پرواز کند و به معراج محبوبیت الهی نائل شود اما اگر علم در بستر فرهنگ دینی نباشد، این علم چنان می‌شود که هم اینک کشورهای اروپائی دچار آن هستند که در خدمت نظام سلطه قرار گرفته است.
امام جمعه بوشهر در ادامه بیانات خود یکی از شاخصه استاد بسیجی از نگاه مقام معظم رهبری را اثر گذاری علمی، فرهنگی و بصیرت افزائی در محیط پیرامونی عنوان کردند و افزودند: استاد بسیجی دارای اندیشه جهاد علمی است و به دنبال طراحی مرجعیت علمی در جغرافیای دانش جهانی و با نگاه فوق روز فن آوری است.
ایشان بیان داشتند: استاد بسیجی دانایی سیاسی دارد و بدور از سیاسی کاری است و در عرصه سیاست بین الملل انحطاط و انحراف سیاسی را به خوبی تشخیص می‌دهد و به دفع تهاجم سیاسی علیه نظام می‌پردازد.
نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه بوشهر افزودند: ایجاد خلاقیت و نظریه پردازی نوین در دو عرصه فرهنگ دینی و علوم تجربی را از دیگر ویژگی اساتید بسیجی خواندند و خاطرنشان شدند: استاد بسیجی پیشرو در همه عرصه ها می باشد و افق ها را می‌شکافد و ایجاد حرکت در فضای مختلف خودکفائی ایران و جهان اسلام می‌نماید.
ایشان فرمودند: وجود اساتید بسیجی در خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی از ویژگی های این قشر ولایتمدار از نگاه رهبر فرزانه انقلاب است.
حضرت آیت الله صفایی بوشهری در پایان بیانات خود خاطر نشان نمودند: جامعه اسلامی دانشگاهی ما باید طوری باشد که در آن چمران ها تولید شوند.





 

 

 استخراج مطالب و نشر آن با ذکر نام منبع مجاز می باشد

 

  • هیچ نظری یافت نشد

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

حدیث برگزیده

1403 02 22.01

گلستان اخلاقی

کلمات قصار حکایت ها
دستورالعمل ها سخنرانی ها
 
پرسش و پاسخ
اشعار
sah 
شرح صحیفه سجادیه
web Design:sirafdp.com