News

201001403
Untitled 8850036951
image1400341

payamresan9 2

360

payamresanNN9 1

360

زکات وصولی باید در عرصه اشتغال، ثروت و تولید ناخالص ملی نقش آفرینی کند

به گزارش روابط عمومي دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر، آیت‌الله صفایی بوشهری در نشست شورای زکات استان بوشهر از طریق ویدئو کنفرانس با تبریک ایام‌الله دهه فجر و چهل‌ودومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و با اشاره به وصول زکات و نحوه هزینه کرد آن اظهار داشت: در مصرف بودجه وصولی زکات باید اولویت‌ها را در نظر گرفت تا سبب رفع مشکلات مناطق شود.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با اشاره به فعالیت کارگروه به ریاست سازمان تبلیغات اسلامی و صدا و سیمای استان بوشهر گفت: باید دستگاه‌های کارگروه تبلیغ در عرصه ترویج فرهنگ پرداخت زکات هر نوآوری که دارند انجام دهند و از ظرفیت گروه‌های جهادی در این عرصه بهره‌برداری شود.Capture131199

امام جمعه بوشهر، استفاده از ظرفیت گروه‌های جهادی تبلیغی و عمرانی و هیئت‌های مذهبی در عرصه تبیین فرهنگ زکات را یک ضرورت دانست و بیان کرد: این گروه‌ها که بیشتر طلبه و دانشجو هستند باید فرهنگ پرداخت و مصرف و خدمات در عرصه زکات را بین مردم تبیین کنند.

آیت الله صفایی بوشهری، هفته نخست ماه مبارک رمضان را به عنوان هفته زکات عنوان کرد و افزود: باید یک روز به عنوان روز زکات از سوی شورای زکات استان بوشهر تعیین تا تمام برنامه‌های استان در هفته تبلیغ زکات به این سمت هدایت شود.

وی، تالیف کتاب زکات در رابطه با وظیفه و احکام را مورد تاکید قرار داد و گفت: برای تبیین احکام و افزایش آگاهی برخی مودیان از آثار و برکات این فریضه الهی، کتابی در سطح ملی تالیف شود.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با قدردانی از وصول زکات در استان خاطر نشان کرد: وصول زکات در استان بوشهر از 250 میلیون تومان در سال آغاز شده و اکنون به 14 میلیارد تومان افزایش یافته و این در حالی است که مصوب امسال استان 12 میلیارد تومان بود که در 10 ماهه به 14 میلیارد تومان رسیده است.

امام جمعه بوشهر افزایش وصول زکات را مایه عزت و افتخار و نشان از دین‌داری مردم استان دانست و بیان کرد: استان بوشهر با جمعیت یک میلیون و 200 نفری در پرداخت انفاق در ایران رتبه نخست و در پرداخت صدقات به کمیته امداد سال قبل 127 میلیارد تومان از سوی مردم خیر و نیکوکار پرداخت شد که رتبه نخست در کشور دارد که نشان از عزت و بزرگی مردم استان بوشهر است.

آیت الله صفایی بوشهری، با بیان اینکه برای سال 1400 وصول 16 میلیارد تومان زکات در استان بوشهر تصویب شد افزود: باید زکات وصولی در اقتصاد مقاومتی مورد توجه قرار بگیرد و در این راستا باید کارگروه تخصصی تشکیل شود تا زکات وصولی سبب ایجاد اشتغال، ثروت و تولید ناخالص ملی برای کشور شود.

وی با تاکید بر در گردش قرار گرفتن اعتبارات زکات وصولی در عرصه تولید و اشتغال گفت: باید زکات وصولی در عرصه تولید و طرح‌های اشتغال‌زایی نقش آفرینی کند.

  • هیچ نظری یافت نشد

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

حدیث برگزیده

1402 10 30

گلستان اخلاقی

کلمات قصار حکایت ها
دستورالعمل ها سخنرانی ها
 
پرسش و پاسخ
اشعار
sah 
شرح صحیفه سجادیه
web Design:sirafdp.com