News

201001403
Untitled 8850036951
image1400341

payamresan9 2

360

payamresanNN9 1

360

نقش زنان در انقلاب و دفاع مقدس در تاریخ انقلابات جهان بی‌نظیر است.+ گزارش تصویری

به گزارش اختصاصی روابط عمومي دفتر نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه بوشهر، یادواره زنان شهید شهرستان بوشهر و تجلیل از زنان ایثارگر با حضور حضرت آیت الله صفایی بوشهری نماینده مقام معظم رهبری در استان و امام جمعه بوشهر در منطقه دوم دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار گردید.

 

نماينده مقام معظم رهبري در استان و امام جمعه بوشهر در این همایش با بیان اینکه مقام زن در نظام آفرینش یک مقام بی بدیل است، افزودند: زن در نظام آفرینش و مدیریت زندگی، نقش بسیار ویژه‌ای دارد به طوری که در قرآن و متون فاخر دین در این باره سخن بسیار گفته شده است.

 

ایشان در ادامه سخنان خود تصریح نمودند: زن واسطه فیض آفرینش انسان است چنانکه هر انسانی که بخواهد وارد حیات و جهان بشریت شود باید از مادر متولد شود و آن مادر واسطه‌ای برای آفرینش او باشد.

 

مدیریت زندگی انسان تابع مدیریت زن و مادر است.

حضرت آيت الله صفايي بوشهري عنوان نمودند: مدیریت زندگی انسان به گاهی که فرزند است تابع مدیریت مادر است، و چه آن وقتی که ازدواج می‌کند بسیاری از امور زندگی بستگی به مدیریت زن و همسر دارد.

 

نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه بوشهر بیان داشتند: همانطوری که زن در آفرینش انسان نقش فوق العاده‌ای دارد، در نظام تعلیم و تربیت نیز نقش آن بسیار ویژه است.

 

ایشان در ادامه بیانات خود فرمودند: در عرصه تعلیم و تربیت خداوند در قرآن زنانی را مانند آسیه همسر فرعون، حضرت مریم و حضرت فاطمه الزهرا (س) برای تربیت انسان‌ها الگو قرار داده که این نشان از مقام بالای زن در عرصه تعلیم و تربیت دارد.

 

حضرت آيت الله صفايي بوشهري همچنین اظهار داشتند: بخاطر عظمت وجود زن و توجه ویژه زن به مدیریت زندگی، تربیت فرزند، حمایت از همسر و نظام فکری، دینی و اسلامی، زنان در طول تاریخ حماسه های بی‌شماری آفریده‌اند که از نمونه‌های آن می‌توان به حضرت خدیجه در صدر اسلام، حضرت فاطمه زهرا (س) و حضرت زینب اشاره کرد که حماسه های بزرگ و جاودانه آفریدند.

 

نقش زنان در انقلاب و دفاع مقدس در تاریخ انقلابات جهان بی‌نظیر است.

نماينده مقام معظم رهبري در استان و امام جمعه بوشهر در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر اینکه نقش زنان در انقلاب و در دفاع مقدس در تاریخ انقلابات جهان واقعاً بی‌نظیر است، افزودند: بانوان در زمان انقلاب در خط مقدم مبارزه ضد استبداد علیه رژیم ستم شاهی قرار داشتند و در دفاع مقدس نیز، هم شهید شدند، هم شهید دادند و هم رزمندگان را در دامان خود پروریدند و در فضای ایران محیطی برای مقاومت، بیداری، بصیرت و ولایتمداری آماده کردند.

 

ایشان با بیان اینکه در تاریخ بانوان استان ولایتمدار بوشهر، حماسه های بزرگی از بزرگواری بانوان دیده می‌شود، بیان داشتند: در آخرین تهاجم انگلیس به استان ولایتمدار بوشهر، زنان استان دو بار حماسه آفریدند و این استان را نجات دادند.

 

استان بوشهر به خود می‌بالد که بانوانی اینچنین دارد.

حضرت آيت الله صفايي بوشهري در پایان با بیان اینکه استان بوشهر به خود می‌بالد که بانوانی اینچنین در طول تاریخ داشته، اظهار داشتند: هم‌اینک بانوانی با نگاه فرهنگی و ولایتمداری، مجاهدت و بیداری، بصیرت و مقاومت، در درون این استان حضور دارند که منشأ این همه تحولات شگرف تاریخی در این استان هستند و نشان آن، بانوان شهیدی است که این استان داده، مادران شهیدی است که در این استان وجود دارد و بانوانی است که هم‌اینک با تمام وجود از آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب به ویژه ولایت و ولایتمداری دفاع می کنند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • هیچ نظری یافت نشد

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

حدیث برگزیده

1403 02 22.01

گلستان اخلاقی

کلمات قصار حکایت ها
دستورالعمل ها سخنرانی ها
 
پرسش و پاسخ
اشعار
sah 
شرح صحیفه سجادیه
web Design:sirafdp.com