مهمترین خبرها

[توقف]
News

201001403
Untitled 8850036951
image1400341

payamresan9 2

360

payamresanNN9 1

360

تثبیت ولایت و ولایتمداری مهمترین فلسفه و علت ایجاد واقعه غدیر است.

مراسم جشن غدیر در روستای گورک سادات بوشهر با حضور حضرت آیت الله صفایی بوشهری

 

 به گزارش روابط عمومي دفتر نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه بوشهر، حضرت آیت الله صفایی بوشهری در مراسم جشنی که مناسبت عید غدیرخم در روستای گورک سادات بوشهر برگزار گردید شرکت نمودند.
نماينده مقام معظم رهبري در استان و امام جمعه بوشهر در این مراسم با اشاره به اینکه تمامی وقایع رخ داده در جهان حاوی پیام‌هایی است، فرمودند: جریان غدیر نیز که در آن شرایط ویژه اتفاق افتاد دارای پیام های مهمی بود.
ایشان در ادامه سخنان خود مهمترین پیام غدیر را آموختن آموزه غدیر که همان ولایتمداری است دانستند و تصریح نمودند: پیغمبر، حضرت علی (ع) را به عنوان صاحب الولایه معرفی کردند و همه مردم را به تبعیت محض از امیر المؤمنین و فرزندان معصومش (علیهم السلام) تا روز قیامت فرمان دادند.
حضرت آيت الله صفايي بوشهري در ادامه با اشاره به سخنی از پیامبر گرامی اسلام (ص) بیان داشتند: پیامبر گرامی اسلام (ص)، اساس زندگی مردم را بر مبنای ولایتمداری معرفی کرده است.
ایشان تثبیت ولایت و ولایتمداری را مهمترین فلسفه و علت ایجاد واقعه غدیر دانستند.
نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه بوشهر تجلی ولایت در زمان حاضر را در وجود مبارک مهدی آل محمد (عج) دانستند و اظهار داشتند: ایشان در زمان غیبت، امر را به ولی فقیه یعنی مقام معظم رهبری سپرده اند.
حضرت آيت الله صفايي بوشهري علت اصلی انحراف و قدرنشناسی مردم از امیر المؤمنین (ع) را فراموشی واقعه غدیر ذکر کردند.
ایشان عوامل اصلی برتری و فضیلت عید غدیر نسبت به سایر اعیاد و نامگذاری این روز به عنوان یوم الله الاکبر و عید اعظم را خاصیت هدایت گری این واقعه و معرفت و بصیرت افزایی و طی طریق کردن جهاد گونه این مهم دانستند و اذعان داشتند: عید غدیر، همه چیز ما است.
حضرت آیت الله صفایی بوشهری در پایان بیانات خود خاطر نشان نمودند: به خوبی می‌توان عنایت خاص خداوند در پویایی غدیر و شور و شکوه بیش از پیش در اجرای مراسمات غدیر را به تماشا نشست.







 

استخراج مطالب و نشر آن تنها با ذکر نام منبع درج خبر مجاز مي باشد...

 

  • هیچ نظری یافت نشد

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

حدیث برگزیده

1403 02 22.01

گلستان اخلاقی

کلمات قصار حکایت ها
دستورالعمل ها سخنرانی ها
 
پرسش و پاسخ
اشعار
sah 
شرح صحیفه سجادیه

اوقات شرعی

تألیفات و مقالات

web Design:sirafdp.com